دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

پایگاه خبری دنیای برند، دوربین‌های مداربسته  عموما برای نظارت بر خانه ها، ادارات، مراکز خرید، پارکینگ‌ها و پارک‌ها استفاده می شوند. با افزایش نرخ جنایت و سرقت در کشور ، تقاضا برای دوربین های مدار بسته با کیفیت بالا دو برابر شده است. خوشبختانه برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته با کیفیت در بازار ایران وجود دارد که این افزایش سریع تقاضا برای دوربین های مدار بسته را تامین می کند. در میان  این هرج و مرج، دوربین مداربسته هایک ویژن (Hikvision ) توانسته با اختلاف قابل توجهی از سایر برندهای دوربین مداربسته در ایران پیشی بگیرد.

دوربین مداربسته هایک ویژن مقرون به صرفه ترین محصولات دوربین مداربسته با کیفیت را در ایران ارائه می دهد. علاوه بر این، این محصول به دلیل توجه به نیازهای خاص مشتری ، محبوب ترین برند دوربین های مدار بسته است. کمپانی هایک ویژن یک تولید کننده چینی است که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. از آن زمان، هایک ویژن هرگز عقب نمانده و پیشرفت کرد و در نهایت تبدیل به برترین تولید کننده دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی در بازار شد.

 

 

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن از نظر ظاهر

انواع دوربین مداربسته هایک ویژن از نظر ظاهری تفاوت های اساسی با هم دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

  • دوربین هایک ویژن دام (dome)

دوربین های گنبدی (دام) نام خود را از ساختار گنبدی شکل خود گرفته اند. این دوربین های امنیتی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر تمام تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کنند.

ساختار آنها به دلیل وجود LED های مادون قرمز داخلی ، به دوربین اجازه می دهد حتی در شرایط کم نور یا بدون نور کار کند. همه دوربین ها قادر به ارسال سیگنال های ویدئویی از طریق اینترنت هستند، بنابراین مالک دوربین مداربسته می تواند در هر زمان به فیلم ها دسترسی پیدا کند.

برخی از مزایای نصب دوربین های امنیتی دام عبارتند از:

۱. تنوع و انعطاف پذیری

دوربین های مدار بسته دام انواع مختلفی را از نظر شکل، اندازه و زاویه ارائه می دهند. برخی از این دوربین ها مجهز به دید در شب هستند در حالی که برخی دیگر دارای ویژگی های زاویه حرکت تند و سنسورهای حرکتی هستند. این دوربین ها را می توان تقریباً در هر مکانی از جاده ها گرفته تا پارکینگ ها و حیاط خلوت شخصی قرار داد. یکی از نقاط قوت فروش دوربین های گنبدی گزینه های وسیع پوشش دهی آنها است. زاویه دید وسیع دوربین گنبد یک منطقه دید حداکثر را فراهم می کند و در صورت مجهز بودن به سنسورهای مناسب، می تواند به عنوان دوربین های نظارتی وسیع عمل کند.

۲. امنیت

به دلیل طراحی ساده آنها، دوربین های امنیتی گنبدی چندان در معرض توجه نیستند. بسیاری از کاربران این دوربین ها را در درهای ورودی ، گیت ها یا مکان های دیگر نصب می کنند که در آن افراد وجود دوربین های نظارتی را پیش بینی نمی کنند. طبیعت کم اهمیت این نوع دوربین ها نیز برای جلوگیری از خرابکاری مفید است.

برخی از دوربین های امنیتی دام هایک ویژن ضد خرابکاری هستند، اما برای دوربین هایی که چنین نیستند، طراحی نامحسوس از برخی جرایم جلوگیری می کند. لنز دوربین محافظت می شود و باعث می شود دوربین دوام بیشتری داشته باشد. مردم معمولاً نمی توانند تشخیص دهند که لنز دوربین به کدام سو اشاره می کند، بنابراین به سبک محرمانه از تشخیص وقایع حساس پشتیبانی می گردد.

  • دوربین هایک ویژن بولت (Bullet)

دوربین های مداربسته گلوله ای (بولت) به دلیل شکل استوانه ای متمایز خود که شبیه گلوله  است بدین شکل نامگذاری شده اند. این دوربین ها به عنوان یک بازدارنده  جرم قوی عمل می کنند و تحقیقات نشان داده است که وجود دوربین مداربسته بولت اموال را برای سرقت کمتر مطلوب جلوه می دهد. این دوربین های امنیتی هم در داخل و هم در خارج ساختمان کار می کنند و دارای ویژگی هایی مانند یک لبه کوچک در نوک لنز برای محافظت در برابر هرگونه تابش نور و یا آب و هوای دیگر هستند.

 

What are the differences between Hikvision CCTV types - انواع دوربین مداربسته هایک ویژن چه تفاوت هایی با هم دارند؟محدوده دید دوربین بولت بسیار بیشتر از دوربین های دیگر است که آنها را به عنوان گزینه های ایده آل برای مناطق بزرگ مانند پارکینگ یا حیاط خلوت قرار می دهد. میدان دید آنها نسبتاً باریک است، اما شکل دوربین اجازه می دهد تا لنزهای بزرگتری در دوربین گلوله ای نسبت به دوربین های گنبدی وجود داشته باشد. مشاهده از راه دور نقطه قوت این نوع دوربین مداربسته می باشد.

 

  • دوربین هایک ویژن ptz

دوربین های PTZ با قطعات مکانیکی ساخته شده اند که به آنها امکان می دهد از چپ به راست بچرخند، به بالا و پایین کج شوند و در یک صحنه زوم کنند. آنها معمولاً برای نظارت بر مناطق باز و وسیع که نیاز به دید ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه دارند مورد استفاده قرار می گیرند و در ایستگاه های نگهبانی مستقر می شوند که در آن پرسنل فعال می توانند از طریق کنترل کننده دوربین از راه دور آنها را اداره کنند.

بسته به دوربین یا نرم افزار، می توان آنها را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار فعالیت های در حرکت را دنبال کنند یا از یک برنامه از پیش تعیین شده پیروی کنند. دوربین های PTZ عموماً همزمان با یک سیستم نظارتی بزرگتر اجرا می شوند، که در آن PTZ حرکت را ردیابی می کند در حالی که یک دوربین ثابت عکس های دقیق می گیرد.

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی به کار رفته

از نظر تکنولوژی به کار رفته نیز دوربین های هایک ویژن به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند. در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه می شود.

  • آنالوگ

دوربین آنالوگ یک دوربین سنتی است که در سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می شود. این نوع دوربین مداربسته ویدئو را از طریق کابل به VCR یا DVR ارسال می کند. دوربین های IP همه دوربین های دیجیتالی هستند که می توانند سیگنال هایی را از طریق کابل ارسال کنند تا در شبکه ذخیره شوند. امروزه بسیاری از سیستم های دوربین امنیتی، سیستم های ترکیبی هستند که از اجزای آنالوگ و دیجیتال استفاده می کنند. تفاوت اصلی بین دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مداربسته دیجیتال روش ضبط و تحویل ویدئو است. دوربین های آنالوگ تصاویر را ضبط می کنند و سپس سیگنال را از طریق کابل کواکسیال به دستگاه ضبط ویدئو دیجیتال (DVR) ارسال می کنند.

به طور کلی ، رزولوشن دوربین های دیجیتال ۶ تا ۲۰ برابر بیشتر از دوربین های آنالوگ است. رزولوشن دوربین های آنالوگ محدود به استاندارد NTSC/PAL از ۷۲۰ در ۴۸۰ پیکسل  یا ۰.۴ مگاپیکسل است. رزولوشن دوربین آنالوگ بین ۴۲۰ تا ۷۰۰ می باشد که می تواند تصاویر واضحی تولید کند. دوربین های IP رزولوشن هایی را ارائه می دهند که می توانند از ۱.۳ مگاپیکسل تا ۵ مگاپیکسل انتقال فشرده و رمزگذاری شده باشند. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که یک منطقه دید وسیع تر را پوشش داده و تصاویر بسیار دقیق تری را در مناطق دید محدود همراه با بزرگنمایی دریافت کنید.

  •  تحت شبکه (IP)

دوربین مداربسته تحت شبکه یا دوربین IP نوعی دوربین فیلمبرداری دیجیتال است که داده های کنترل را دریافت می کند و داده های تصویر را از طریق شبکه IP ارسال می کند. از این نوع دوربین ها معمولاً برای نظارت استفاده می شوند، اما برخلاف دوربین های مدار بسته تلویزیونی آنالوگ آنها نیازی به دستگاه ضبط محلی نداشته و فقط یک شبکه محلی دارند. اکثر دوربین های IP به صورت وب کم هستند، اما عبارت IP camera یا netcam معمولاً فقط برای آنهایی که مستقیماً از طریق اتصال به شبکه قابل دسترسی بوده و معمولاً برای نظارت می باشند، استفاده می شود.

برای استفاده از دوربین های تحت شبکه شما نیاز به دستگاه nvr (ان وی آر) هایک ویژن دارید. در این سیستم، تصاویر دوربین‌های آیپی از بستر کابل های شبکه به سوئیچ شبکه و سپس دستگاه NVR  منتقل می شوند. ان وی آر یک دستگاه رکوردر تحت شبکه است که شرکت هایک ویژن آن را برای ضیط تصاویر دوربین های آی پی روانه بازار کرده است.

 

What are the differences between Hikvision CCTV types 0 - انواع دوربین مداربسته هایک ویژن چه تفاوت هایی با هم دارند؟دوربین های IP کیفیت فیلمبرداری بالاتری نسبت به دوربین های آنالوگ دارند. آنها محدوده های سایت ویدیویی بیشتری مانند محدوده دید وسیع یا باریک و قابلیت بزرگنمایی بهتر را ارائه می دهند. همچنین از آنجا که آن ها سیگنال های دیجیتالی را منتقل می کنند، جزئیات ویدئویی بسیار بیشتری ارائه می دهند که آنها را برای تشخیص چهره یا تشخیص شماره پلاک بسیار مناسب تر می کند.

کیفیت دوربین های آنالوگ به طور کلی کمتر از دوربین های IP است، اما این دوربین ها در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارند. دوربین های آنالوگ محدوده دید محدودتری دارند و وضوح بزرگنمایی دوربین های IP را ارائه نمی دهند. اگر روی تصاویر آنالوگ بزرگنمایی کنید، تصویری دانه دار و ناواضح خواهید داشت. این چیزی نیست که در برنامه های پلیسی تلویزیونی می بینید! اگر از دوربین آنالوگ استفاده می کنید، حتی با بزرگنمایی صورت مجرمان را نخواهید شناخت.

سخن آخر

در نهایت باید گفت که از جهات دیگر هم می توان دوربین های هایک ویژن را دسته بندی نمود (برای مثال نوع لنز و کیفیت ضبط تصویر و …) اما مهم ترین تفاوت ها آن ها بود که در این مقاله بدان اشاره گردید.

منبع : https://www.asriran.com/fa/news/797235/انواع-دوربین-مداربسته-هایک-ویژن-چه-تفاوت-هایی-با-هم-دارند 

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

۲ نظر

  1. blank

    عالی بود
    لطفا در رابطه با برندهای مطرح این روزهای داخلی بیشتر صحبت کنید . ممنونم

  2. blank

    ممنونم از نظر شما و خوشحالیم که این مقاله مورد پسند شما بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *