تولید عسل

آذربایجان غربی رتبه اول تولید عسل کشور را دراختیار دارد

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۲۷هزار تن عسل، رتبه اول تولید عسل کشور را در اختیار دارد.

خسرو شهبازی با اشاره به اینکه استان با ۶۷۰۰ زنبورستان، رتبه چهارم را از نظر تعداد زنبورستان  در کشور دارد، تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ کندو در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۵هزار کندو بومی و سنتی و مابقی کندوی مدرن هستند.

شهبازی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۲۰۰نفر زنبوردار در استان مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بحث توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیازمند مشارکت مردم هستیم، اظهار کرد: با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و توجه به صادرات و برندسازی در نظر داریم انواع محصولات تولیدی حاصل از نگهداری کندوهای زنبور عسل ازجمله عسل، موم، ژل رویال، بره موم وگرده را صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از مناطق متنوع گیاهی با داشتن بیش از ۱۵۴۶گونه گیاهی است؛ یادآور شد: به دلیل تنوع گیاهی در استان؛ ژل رویال تولیدی در استان بهترین ژل رویال در کشور است.

وی ادامه داد: زنبورداران آذربایجان غربی با تولید سالانه ۱۳۶تن گرده گل رتبه اول تولید گرده کشور را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

برند تسلا

افت محبوبیت تسلا در کالیفرنیا: زمزمه‌های افول یک غول؟

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در این ایالت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افت هشت درصدی مواجه شده است. این دومین دوره متوالی است که شاهد کاهش تقاضا برای خودروهای این برند در کالیفرنیا هستیم، بازاری که زمانی قلب تپنده محبوبیت تسلا محسوب می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *