همایش روز ملی صادرات

به دنبال اصلاحات و جراحی‌های اقتصادی و تجاری بزرگ هستیم

پایگاه خبری دنیای برند، معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: به دنبال اصلاحات بزرگ و جراحی‌های فنی و دقیق در اقتصاد کشور هستیم و راهی جز برداشتن گام‌های بزرگ نداریم.

محسن رضایی در همایش روز ملی صادرات با بیان این مطلب، افزود: این اصلاحات اقتصادی از حوزه تجارت آغاز شد و اولین گام در اصلاحات تجاری همین بخشنامه‌ای بود که سران قوا برای تسهیل امور صادرکنندگان ابلاغ کرده است.

راهی جز برداشتن گام‌های بزرگ نداریم

وی با تاکید بر اینکه راهی جز برداشتن گام‌های بزرگ نداریم، گفت: گمرکات، بنادر، لجستیک تا بازاریابی و برندینگ همه این ها برای ما مهم هستند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار اصلاحات تجاری که شروع شده است اصلاحات در توزیع یارانه ها، بخش انرژی و حوزه بانکی را نیز در دستور کار داریم.

اصلاحات در چارچوبهای فکری تنظیم شده است

رضایی همچنین تصریح کرد: این اصلاحات در چارچوب های فکری تنظیم شده است که نیازمند کارهای بزرگی است چرا که کشور باید از فرصت ها به درستی استفاده نماید.

استفاده از نظرات بخش خصوصی برای برداشتن گامهای بزرگ در کشور

وی همچنین با اشاره به کسب نظرات بخش خصوصی گفت: جلسات مختلفی برای برداشتن این گام های بزرگ با بخش خصوصی داشتیم.

می خواهیم به صورت جدی راه تجارت ایران با دنیا را باز کنیم

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: به دنبال برداشتن تحریم های داخلی و خارجی هستیم و می خواهیم به صورت جدی راه تجارت ایران با دنیا را باز کنیم.

وی همچنین با اشاره به اصلاحات بودجه سال آینده گفت: اصلاحات به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام شده است و ایجاد صندوق‌های پروژه ای از این موارد می باشد.

رفع قوانین دست و پا گیر و خلق الساعه را در دستور کار داریم

معاون اقتصادی رییس جمهور همچنین تأکید کرد: پشتیبانی مالی از صادرات و رفع قوانین دست و پا گیر و خلق الساعه را در دستور کار داریم.

تاکید رئیس‌جمهور بر جهش صادراتی است

رضایی همچنین گفت: تاکید رئیس‌جمهور بر جهش صادراتی است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که تصمیمات در ستاد اقتصادی دولت متمرکز شود و از آنجا مورد پیگیری قرار گیرد.

گفتنی است بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات با حضور معاون اول رییس جمهور، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون اقتصادی رییس جمهور، وزیر صمت و فعالان اقتصادی در سالن همایش های خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزارشد.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *