برند شهر اصفهان

بازاریابی شهری و معرفی برند شهر اصفهان

پایگاه خبری دنیای برند، شهردار اصفهان، بازاریابی شهری را لازمه توسعه و معرفی برند شهر اصفهان دانست و اظهار داشت: زمانی که از گردشگری سخن می‌گوئیم شاید تنها به یاد حوزه زیرساختی و سخت‌افزاری قابل‌مشاهده بیفتیم اما تلاش‌های خوبی نیز در سایر حوزه‌ها داشته‌ایم.

گرچه از دیرباز برخی گردشگرانی که پای در اصفهان گذاشتند، آن را نصف جهان نامیدند اما به عقیده همه آنها دنیایی یکپارچه و ناشناخته از زیبایی در این نصف جهان نمایان است، از زاینده رودی که با وجود خشکی دست ساز بشریت هنوز استوار، رو به آینده امیدوارانه ایستاده است تا بناهایی با قدمت هزاران ساله که رنگ و بوی بهشتی دارد و از نوای خیال انگیز چک چک چکش بر ظروف مسی و نقوش بی‌بدیل قلم موهای رنگی بر صفحه سپید مینا تا صد و یک رنگ از صنایع دستی دیگر در بازار تاریخی نقش جهان، چه کم دارد از دنیای هنر جهانی و چه‌ها که ندارد تمام جهان از این همه هنر و فرهنگ.

اکنون اصفهانی دست در دست یکدیگر نهاده است تا گردشگری نصف جهان را در ۱۰ اپیزود به تصویر بکشد؛ فیلم‌های بین‌المللی و ۱۰ زبانه، پنج فیلم درباره شهرهای خواهرخوانده و کتاب‌های تخصصی حوزه گردشگری دست به دست می‌شود در مراسمی که قرار است پرده از بخشی از رازهای گردشگری این سرزمین برداشته شود.

این فیلم‌ها به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی، اسپانیولی، کاتالانی، ارمنی، ایتالیایی و مالایی به معرفی شهر اصفهان می‌پردازد. همچنین «یکصد و یک نکته در گردشگری اصفهان»، مجموعه اشعار اصفهان با عنوان «از سرمه سپاهان»، مجموعه عکس مادی‌های اصفهان با عنوان «نیاصرم» و بررسی نقش فضاهای شهری در توسعه گردشگری با تأکید بر خلق فضای شهری گردشگرپذیر چهار کتاب تخصصی حوزه گردشگری است که به دنیا معرفی شد.

بازاریابی شهری لازمه توسعه و معرفی برند شهر اصفهان

شهردار اصفهان در مراسم رونمایی از این بسته هنری و فرهنگی گردشگری نصف جهان، بازاریابی شهری را لازمه توسعه و معرفی برند شهر اصفهان دانست و اظهار داشت: زمانی که از گردشگری سخن می‌گوئیم شاید تنها به یاد حوزه زیرساختی و سخت‌افزاری قابل‌مشاهده بیفتیم اما تلاش‌های خوبی نیز در سایر حوزه‌ها داشته‌ایم.

قدرت‌الله نوروزی افزود: تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان هزینه شده است تا بتوانیم از آن برای برگزاری اجلاس‌های مهم بین‌المللی استفاده کنیم که حرکتی به سوی توسعه گردشگری است.

تبدیل حمام شاهزاده‌ها به موزه فرش

وی تصریح کرد: قرار است «سرای خیار» به موزه عتیق تبدیل شود، در حال مذاکره برای تبدیل حمام شاهزاده‌ها به موزه فرش هستیم و خانه‌های تاریخی متعددی را بازسازی کردیم، معتقدم اگر کرونا نبود و رفت و آمدهای جهانی رونق پیدا می‌کرد، امروز اقتصاد گردشگری در اصفهان حرف اول را می‌زد.

نوروزی تولیدات حوزه گردشگری را بسیار اثربخش خواند و گفت: این اقدام یک پازل نرم‌افزاری در کنار بخش سخت‌افزاری و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی گردشگری در شهر اصفهان را شامل می‌شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: افرادی که به این اقدامات خرده می‌گیرند از دیپلماسی درک درستی ندارند و نمی‌دانند در دنیای کنونی نمی‌شود بدون داشتن ارتباطات کار کرد؛ توسعه دیپلماسی شهری و اجرای طرحی مانند شهروند دیپلمات می‌تواند دستاوردهای بزرگی داشته باشد.

پیشرفت اقتصادی اصفهان حول محور گردشگری شکل می‌گیرد

وی اضافه کرد: در ۱۸ ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا ارتباط فیزیکی ما با جهان قطع است اما با ابتکاراتی که صورت گرفت و با توسعه گفت‌وگوها، استفاده درست از فضای مجازی و مکاتبات به‌موقع و حضور در صحنه و ابراز هم‌دردی با جهانیان، موفق شدیم کاری کنیم که خواهرشهرهای ما به فکر اصفهان هستند. این اقدامات باید با قدرت ادامه یابد و بخش خصوصی نیز باید در این عرصه نقش‌آفرینی کند و شاهد روزی باشیم که محور اقتصاد اصفهان حول گردشگری بچرخد.

در ادامه مجید عرفانیان، جهانگرد و فیلم‌ساز بیان کرد: هفت ساله بودم که به همراه پدرم به اصفهان سفر کردم و گردش در کنار مادی‌های اصفهان تصویری است که برای همیشه در ذهن من حک شده است.

۱۰ فیلم متناسب با فرهنگ ۱۰ کشور

وی افزود: پس از سفر به کشورهای مختلف و فیلم‌سازی در آن کشورها، به این فکر افتادم که چرا از اصفهان و شهرهای کشورم فیلمی نسازم؛ برای معرفی اصفهان اکنون ۱۰ فیلم به ۱۰ زبان زنده دنیا تولید شده که هرکدام متناسب با فرهنگ آن کشور ساخته شده است. حدود هفت ماه برای تولید این فیلم‌ها و فیلم‌هایی درباره شهرهای خواهرخوانده زمان صرف شده و کار پژوهشی بزرگی توسط افراد توانمند انجام شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: در چهار سال گذشته تمرکز ما بر بازاریابی اصفهان در حوزه بین‌الملل بود که امروز شاهد بخشی از ثمرات آن هستیم.

مرتضی رشیدی بیان کرد: تصمیم گرفتیم به کمک فیلم، به صورت مختصر و مفید به بیننده علت خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای خواهرخوانده خود را بیان کنیم که منجر به تولید ویدئوهای شهرهای خواهرخوانده شد.

وی گفت: حضور در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های چندمنظوره چین (نمایشگاه CIIE) با استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی و فعالان فرهنگی خارج از کشور و پخش مستند اصفهان از شبکه KBS کره جنوبی را از جمله اقدامات ما در حوزه گردشگری است.

منبع: مهر

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x