Train travel guide from Tabriz to Mashhad - راهنمای سفر با قطار از تبریز به مشهد

راهنمای سفر با قطار از تبریز به مشهد

پایگاه خبری دنیای برند، تبریز و مشهد دو کلانشهر پرجمعیت در کشور ما محسوب می‌شوند که هر یک به نوعی حائز اهمیت هستند و زیبایی‌های متعددی دارند. شهر مشهد به نام مقدس امام رضا (ع) مزین شده و شهر تبریز نیز با هوایی پاک و مردمانی اصیل شناخته می‌شود. سالانه بسیاری از افراد از تبریز به مشهد یا برعکس سفر می‌کنند. از آن‌جایی که تردد میان این دو شهر زیاد است، تصمیم بر آن شد تا این مقاله را به معرفی مسیر ریلی بین تبریز و مشهد اختصاص داده و نگاهی به نحوه خرید بلیط قطار تبریز مشهد داشته باشیم.

 

 

بسیاری از مسافران نسبت به انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای سفر به مشهد از شهر تبریز، دچار تردید هستند. ازاین‌رو می‌خواهیم نگاهی به مزایای قطار به‌عنوان بهترین روش سفر به مشهد داشته باشیم.

  • نخستین مزیت قطار، ارزان قیمت بودن بلیط آن است. قطارهای اقتصادی با ارزان‌ترین قیمت شما را به مقصد می‌رسانند و به این ترتیب می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

  • دومین مزیت سفر با قطار، لذت بردن از مسیر است. در طول مسیر می‌توانید زیباترین مناظر را از قاب پنجره قطار تماشا کرده و از آن‌ها لذت ببرید.

  • در سفر با قطار می‌توانید یک تخت اختصاصی داشته باشید و تا رسیدن به مقصد، استراحت کنید. هیچ‌ یک از وسایل نقلیه دیگر چنین آسایش و راحتی را در اختیارتان قرار نمی‌دهند.

  • قطار یک وسیله نقلیه ایمن است؛ به همین خاطر می‌توانید با خیال راحت سفر کنید و نگران وقوع حوادث مختلف نباشید.

  • در سفر با قطار به امکانات مختلفی دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال در برخی قطارها فروشگاه‌هایی برای خرید تنقلات وجود دارند. همچنین سیستم صوتی و تصویری تا زمان رسیدن به مقصد شما را سرگرم خواهند کرد. برای شارژ کردن تلفن همراه یا لپ‌تاپ نیز پریزهای برق قرار داده شده‌اند.

با توجه به این مزایا، بدیهی است که قطار می‌تواند یک گزینه مناسب برای سفر از تبریز به مشهد باشد.

Train travel guide from Tabriz to Mashhad 1 1 - راهنمای سفر با قطار از تبریز به مشهدمسیر راه‌آهن تبریز مشهد از چه ایستگاه‌هایی عبور می‌کند؟

مسیر راه‌آهن تبریز مشهد یکی از مسیرهای طولانی در کشور ماست که شمال غرب را به شمال شرق متصل می‌کند. ازاین‌رو باید مدت زمان زیادی را برای مسیر رسیدن به مقصد در نظر بگیرید. طول این مسیر ریلی تقریباً ۱۵۰۰ کیلومتر است و می‌توان آن را ظرف مدت ۲۴ ساعت طی کرد. به بیان دیگر برای سفر به مشهد از شهر تبریز، یک شبانه روز زمان نیاز است‌. در طول این مسیر از ایستگاه‌های مختلفی عبور خواهید کرد که آن‌ها را نام می‌بریم:

  • زراعی

  • آذرشهر

  • عجب‌شیر

  • مراغه

  • خراسانک

  • میانه

  • زنجان

  • خرمدره

  • تاکستان

  • قزوین

  • هشتگرد

  • کرج

  • تهران

  • سمنان

  • دامغان

  • شاهرود

  • نقاب

  • نیشابور

چنان‌چه مقصد شما یکی از این شهرها باشد، می‌توانید بلیط قطار تبریز مشهد را تهیه کرده و در ایستگاه مد نظر از قطار پیاده شوید.

Train travel guide from Tabriz to Mashhad - راهنمای سفر با قطار از تبریز به مشهدانواع قطارهای مسیر تبریز مشهد

قطارهای متعددی در مسیر پرتردد تبریز مشهد فعالیت می‌کنند تا بهترین امکانات را به زائران و مسافران ارائه کنند. اغلب این قطارها متعلق به شرکت رجا هستند و تلاش شده تا تنوع مطلوبی در خدمات و قیمت لحاظ شود. به چند مورد از قطارهای مسیر تبریز مشهد اشاره خواهیم کرد.

قطار لوکس توس

قطار توس یکی از قطارهای لوکس و سه ستاره مسیر تبریز مشهد است که هر روز در ساعت ۱۵:۲۰ از تبریز به سمت مشهد حرکت می‌کند. این قطار امکانات مطلوبی را در اختیار مسافران قرار داده و سفری راحت را به آن‌ها هدیه می‌کند. کوپه‌های این قطار از نوع ۴ تخته هستند. نکته مهمی که باید درباره قطار توس بدانید این است که وعده شام در این قطار به‌صورت کنسروی ارائه می‌شود و رستوران برای تهیه غذای گرم در این قطار وجود ندارد.

قطار خلیج فارس

اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به مشهد داشته باشید، قطار درجه ۲ خلیج فارس انتخاب مناسبی است. این قطارها با حداقل امکانات مورد نیاز، سفری مطلوب و در عین حال اقتصادی را به شما هدیه خواهند کرد. قطارهای خلیج فارس در ساعت ۱۴:۲۰ از تبریز به سمت مشهد حرکت می‌کنند.

قطار شهاب

قطار شهاب یکی دیگر از قطارهای سه ستاره درجه یک این مسیر است که مورد توجه بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد. قطارهای شهاب امکانات مورد نیاز برای سفری لوکس و راحت را در اختیارتان قرار خواهد داد. این قطار هر روز ساعت ۱۴:۲۰ از ایستگاه تبریز به سمت مشهد راهی می‌شود.

قطار میلاد

در میان قطارهای مسیر تبریز مشهد، اقتصادی‌ترین آن‌ها قطار میلاد است. این قطار ۶ تخته بیشتر مورد توجه خانواده‌های پرجمعیت یا دانشجویان قرار می‌گیرد. در میان قطارهای ۶ تخته کشور، قطار میلاد یکی از بهترین‌هاست و امکانات قابل قبولی را به مسافران ارائه می‌کند. زمان حرکت قطار میلاد از ایستگاه راه‌آهن تبریز، ساعت ۲۱:۲۰ دقیقه هر روز است.

هزینه خرید بلیط قطار این مسیر چقدر است؟

قیمت بلیط قطار تبریز مشهد به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نوع قطار مد نظر شماست. بسته به این که چه نوع قطاری را برای سفر انتخاب می‌کنید، هزینه بلیط تغییر می‌کند. در سال ۱۴۰۲ هزینه بلیط این مسیر می‌تواند بین ۳۸۰ تا ۸۵۰ هزار تومان باشد. قطارهایی مانند قطار توس، گران‌قیمت‌تر هستند و قطاری مثل قطار میلاد، بلیط‌های ارزان‌تری دارد؛ البته زمان سفر نیز می‌تواند این قیمت‌ها را تغییر دهد. به عنوان مثال در تعطیلات مذهبی که عده زیادی از افراد به مشهد سفر می‌کنند، هزینه بلیط قطار نیز بیشتر خواهد شد.

بلیط قطار تبریز به مشهد را از فلای تودی بخرید

بهترین منبع و مرجعی که می‌توانیم برای خرید بلیط قطار به شما معرفی کنیم، وبسایت معتبر فلای تودی است. این وبسایت از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و حالا به یکی از بهترین مراجع فعال در حوزه گردشگری تبدیل شده است. پیش‌تر خدماتی نظیر فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل در این سایت ارائه می‌شد. به تازگی خدمات جدیدی نیز به مجموعه فلای تودی اضافه شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به خرید آنلاین بلیط قطار و همچنین دریافت ویزای توریستی اشاره کرد. با مراجعه به سایت فلای تودی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را کسب کرده و تنها با چند کلیک، از خدمات مدنظر خود بهره‌مند شوید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

سید ابراهیم هاشم ورزی

سید ابراهیم هاشم ورزی: سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل جدید منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درحکمی سید ابراهیم هاشم ورزی را به عنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *