وکیل پایه یک دادگستری

نکاتی که باید درباره قرارداد بستن با یک وکیل پایه یک دادگستری بدانید!

پایگاه خبری دنیای برند، وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که به طور حرفه‌ای بر مباحث مرتبط با علم حقوق آگاهی و تسلط کامل داشته باشد. بستن قرارداد با یک وکیل پایه یک در زمینه انجام امور مختلفی و در هر نوع دعوایی قابل انجام است. وکلای پایه یک دادگستری بر امور گوناگونی مثل مشاوره حقوقی تلفنی، ورشکستگی، ارث و میراث، جنون، جرایم و مجازات و… اشراف کامل داشته و می‌توانند پرونده‌های مرتبط با چنین مواردی را رسیدگی کنند.

جالب است بدانید که امروزه با توجه به رشد تکنولوژی، جرایم نوظهوری مثل جرایم رایانه‌ای، حقوق اینترنت و فضای مجازی و مباحث حقوقی مرتبط با استارتاپ‌ها نیز به وجود آمده‌اند که وکلای پایه یک دادگستری بر چنین مواردی نیز تسلط داشته و می‌توانند کمک کنند.

چنانچه به مشکل حقوقی برخورد کرده‌اید و قصد بستن قرارداد با یک وکیل پایه یک مجرب را دارید، بهتر است که نکاتی را قبل از انجام این امر بدانید. در ادامه این راهنما نکاتی که پیش از بستن قرارداد با وکیل پایه یک می‌بایست بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چه نکاتی را باید پیش از عقد قرارداد با یک وکیل پایه یک دادگستری بدانیم؟

بسیاری از افراد در زندگی روزمره خود ممکن است دچار مسائل حقوقی شده و به دلیل نداشتن دانش حقوقی کافی ممکن است که حق آن‌ها پایمال شود. از این رو بهترین راه‌حل برای صرفه‌جویی در هزینه و زمان، مراجعه به یک وکیل کاربلد و حرفه‌ای و بستن قرارداد وکالت می‌باشد.

در واقع منظور از «وکالت» قراردادی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر قرارداد را برای انجام کاری نماینده خود می‌کند. در ادامه به انواع وکالت اشاره خواهیم کرد:

انواع وکالت کدام‌اند؟

  • وکالت عام

منظور از وکالت عام، وکالتی است که وکیل می‌تواند بر مبنای آن به تمامی امور حقوقی فرد رسیدگی کند. در این نوع قرارداد وکیل موظف است که کلیه امور حقوقی را انجام دهد.

  • وکالت خاص

وکالت خاص با وکالت عام کمی متفاوت می‌باشد. در واقع این نوع وکالت تنها مربوط به یک موضوع خاص است و تمامی امور را شامل نمی‌شود. به عنوان مثال یک پرونده طلاق را در نظر بگیرید. زمانی که قرارداد خاص مربوط به حضانت فرزندان بین موکل و وکیل عقد شود، وکیل تنها موظف است که به مسئله حضانت فرزندان رسیدگی کند و پیگیری مباحث دیگری که طلاق به دنبال دارد مثل مهریه، نفقه و… به وکیل پایه یک دادگستری طبق قرارداد خاص مربوط نخواهد بود.

برای ارتباط با یک وکیل پایه یک دیوان عدالت اداری به سایت صلح طلب مراجعه نمایید!

انواع قرارداد وکالت کدام‌اند؟

  • قرارداد وکالت با واسطه

منظور از قرارداد وکالت با واسطه قراردادی است که موکل برای انتخاب وکیل خود از یک وکیل دیگر کمک می‌گیرد. به بیان دیگر فرد می‌تواند به یک وکیل وکالت دهد که برای او وکیل دیگری را برگزیند.

چنین قراردادی زمانی رخ می‌دهد که فرد در دادگاه وکیل معتبر و مورد اعتمادی را نمی‌شناسد و با دادن وکالت به وکیلی، انتخاب وکیل را به وی می‌سپارد. در قرارداد وکالت با واسطه وکیل و موکل یکدیگر را نمی‌شناسند و وکیل توسط واسطه انتخاب می‌شود.

  • قرارداد وکالت فضولی

منظور از وکالت فضولی، قراردادی است که فرد بدون داشتن وکالت از شخص به امور حقوقی او رسیدگی می‌کند. به آن فرد نماینده فضولی گفته می‌شود. وکالت فضولی در برخی از موارد می‌بایست که به حکم دادگاه انجام شود.

نکات حقوقی مهم در تنظیم قرارداد با وکیل پایه یک دادگستری

تنظیم قراردادهای حقوقی پیچیدگی، قوانین و نکات حقوقی خاص خود را دارد که لازم است هنگام عقد قرارداد در نظر گرفته شوند. در ادامه برخی از نکات فنی و حقوقی مهم که پیش از عقد قرارداد با وکیل پایه یک دادگستری می‌بایست در نظر داشته باشید را ذکر خواهیم کرد.

  • قرارداد وکالت باید جایز باشد.

پیش از عقد قرارداد با وکیل پایه یک دادگستری در نظر داشته باشید که قرارداد شما جایز باشد. جایز بودن قرارداد وکالت به این معنا است که امکان فسخ قرارداد از سوی موکل وجود داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر موکل بخواهد قرارداد وکالت را فسخ کند، تا زمانی که وکیل از فسخ باخبر نشود قرارداد پایدار خواهد بود.

  • بلاعزل بودن قرارداد وکالت

منظور از قرارداد وکالت بلاعزل، قراردادی است که امکان فسخ آن برای موکل در هر زمانی فراهم نمی‌باشد. پیشنهاد می‌شود که هنگام عقد قرارداد با وکیل پایه یک دادگستری به بلاعزل بودن وکیل در قرارداد توجه داشته باشید.

  • تضمین وکالت

لازم به ذکر است که یک وکیل پایه یک دادگستری نمی‌تواند نتیجه کار را پیش‌بینی کند. در واقع وکیل موظف است که با تکیه بر دانش حقوقی و تجربه خود، بهترین راهکار را برای گرفتن نتیجه مطلوب ارائه دهد. توجه داشته باشید که چنانچه یک وکیل بگوید که می‌تواند نتیجه شکایت را تضمین کند، نه‌تنها این گفته اشتباه بوده بلکه یک تخلف نیز محسوب می‌شود.

فراموش نکنید برای ارتباط با وکیل پایه یک خانواده میتوانید روی کمک گروه وکلای خانه وکلا حساب نمایید!

  • وکالت مطلق و مقید

قراردادی که طی آن وکیل در بررسی موضوع تام‌الختیارباشد، قرارداد وکالت مطلق نامیده می‌شود. اما قرارداد مقید کاملاً برعکس قرارداد مطلق است. در قرارداد وکالت مقید محدوده اختیارات وکیل از پیش تعیین شده است. به عنوان مثال اگر قرارداد از نوع مقید باشد، زمانی که به امضای موکل نیاز است وکیل نمی‌تواند به‌جای وی امضا بزند.

  • در نظر گرفتن نفع موکل در تمامی شرایط

طبق ماده ۶۶۷ قانون مدنی، وکیل موظف است که در تمامی شرایط به نفع و مصلحت موکل خود توجه داشته باشد. در صورتی که وکیل این قانون را در نظر نگیرد و آن را رعایت نکند، موکل توانایی عزل وکیل و منع او از وکالت برای همیشه را خواهد داشت.

  • تعهدات موکل

مطابق ماده ۶۷۴ تا ۶۷۷ قانون مدنی، موکل نیز همانند وکیل موظف به رعایت تعهداتی می‌باشد که در قرارداد وکالت ذکر شده است. موکل می‌بایست تمامی تعهدات ذکر شده را در قبال وکیل خود انجام دهد و همچنین یشنهاد می‌شود که موکل جهت سرعت بخشیدن به روند انجام امور، تمامی مدارک لازم را در ابتدای امر به وکیل پایه یک دادگستری تحویل دهد.

کلام آخر

بسیاری از موسسات هستند که ممکن است ادعا کنند در دستگاه قضایی نفوذ داشته و می‌توانند شکایت شما را تضمین کنند. توصیه می‌شود که به چنین موسساتی اعتماد نکنید تا هزینه و وقت شما تلف نشود. موسسات حقوقی خانه وکلا و صلح طلب از معتبرترین موسسات فعال در زمینه حقوقی می‌باشند که می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مربوطه بهترین و مجرب‌ترین وکلا را جهت پیگیری شکایات خود بیابید.

منبع : کی خوبه بهترین های ایران

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Translation of the top 4 YouTube podcasts for the first time 310x165 - ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

ترجمه ۴ پادکست برتر یوتوب برای اولین بار در مدرسه صفر تا صد

پایگاه خبری دنیای برند، در شلوغی‌های عصر دیجیتال، جایی که مرزهای با کلیک روی یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *