The promotion of Gilans handicraft products brand was on the agenda - رونق‌بخشی به برند محصولات صنایع‌دستی گیلان در دستور کار قرار گرفت

رونق‌بخشی به برند محصولات صنایع‌دستی گیلان در دستور کار قرار گرفت

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: ۸۰۴ هزار و ۶۰۹ دلار تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی، طی مدت هفته دولت سال گذشته تاکنون از استان صادر شده است.

ولی جهانی روز سه‌شنبه بمناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین آمار صادرات انجام شده مربوط به تولیدات حصیربافی و رشتی دوزی است افزود: طی مدت گفته شده بیش از ۴ هزار پروانه انفرادی، ۷۳ پروانه تولید کارگاهی و ۱۸ نشان ملی مرغوبیت صادر شده است.
وی اظهار کرد: همچنین تسهیلات پرداخت شده در این مدت ۳۴۰ میلیارد ریال بوده است که در این راستا برای ۹۳۷ نفر شغل ایجاد شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: اگر چه تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی را برای کشور ایجاد کرده است اما با اقدامات انقلابی و فرهنگی بهنگام دولت مردمی، تنگناها در سه حوزه تحت پوشش این اداره‌کل کمتر احساس شده است.
جهانی توجه ویژه به صنعت گردشگری، تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی و صیانت از بناهای تاریخی را لازمه رونق گردشگری و از راه‌های برون رفت از چالش‌های اقتصادی عنوان کرد.
وی توجه به صنایع دستی را بعنوان یکی از راهبردهای اشتغالزایی در دولت سیزدهم عنوان و تصریح کرد: چهره صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بعد از ثبت جهانی قاسم آباد رودسر به عنوان روستای جهانی صنایع دستی با محوریت چادرشب بافی دگرگون و موجب شد صادرات صنایع دستی استان در سال ۱۳۹۹ تا ۴۰۰ پنج برابر شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه اروپایی‌ها، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه بیشترین خریداران این تولیدات هستند، تصریح کرد: رشتی دوزی، حصیربافی، چادرشب بافی، تولیدات چوبی، چرم، سفال و سرامیک بیشترین میزان صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند.
جهانی ادامه داد: این اداره‌کل در نظر دارد با احیاء رشته‌های در معرض فراموشی و نیز رونق‌بخشی به برند محصولات صنایع‌دستی گیلان در قالب طرح‌های کیفی‌سازی و برگزاری طرح‌های توسعه مهارت‌های فردی هنرمندان صنایع‌دستی ضمن ایجاد شرایط رونق تولید، زمینه تکمیل زنجیره‌ ارزش صنعت گردشگری گیلان را فراهم سازد.
بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۸۰ رشته مختلف به تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

همچنین ببینید

برند تسلا

افت محبوبیت تسلا در کالیفرنیا: زمزمه‌های افول یک غول؟

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در این ایالت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افت هشت درصدی مواجه شده است. این دومین دوره متوالی است که شاهد کاهش تقاضا برای خودروهای این برند در کالیفرنیا هستیم، بازاری که زمانی قلب تپنده محبوبیت تسلا محسوب می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *