The price of industrial parts - قیمت قطعات صنعتی

قیمت قطعات صنعتی

پایگاه خبری دنیای برند، در بخش صنعت پتروشیمی ، کشاورزی ، نفت و گاز از قطعاتی استفاده می شود که نسبت به سایر بخش ها از حساسیت ویژه ای برخوردار است. این قطعات می بایست از استانداردهای روز جهانی برخوردار باشند. ضمن اینکه از کیفیت ساخت بسیار خوب ، طول عمر بالا و توانایی کار در شرایط پرفشار را داشته باشند.

اما در کنار کیفیت ، همواره قیمت این تجهیزات نقش مهمی داشته و در انتخاب قطعات تاثیرگذار می باشد. در این بخش قصد داریم تا به معرفی قطعات و عواملی که در قیمت آنها نقش دارد اشاره کنیم.

شیرآلات بخش صنعت

شیرآلات از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. هریک ویژگی و کاربرد خاص خود را دارد. با توجه به شرایط استفاده و محیط کار ، نوع شیر انتخاب می شود. از مهمترین آنها می توان به شیرهای توپی ، پروانه ، کشویی و سوزنی اشاره کرد.

یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار در قیمت ، جنس بدنه و مواد تولیدی می باشد. برای مثال قیمت شیر فلکه کشاورزی با بدنه چدنی ، متفاوت با مدل استیل می باشد. معمولا شیرآلات در صنایع مهم از جنس بدنه چدن ، فولاد و استیل می باشند.

مورد بعدی اندازه و ابعاد شیر مورد نظر است. شیرآلاتی که سایز بزرگتری داشته باشند و در برابر فشار بالا مقاوت بالایی از خود نشان دهند ، نسبت به شیرهای کوچکتر قیمت بیشتری دارند.

همواره برند و نام سازنده می تواند در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار باشد. همچنین داخلی یا خارجی بودن محصول نیز در تعیین قیمت مهم است. بعضی سازنده ها با توجه به قدمت و کیفیتی که در تولید محصولات خود عرضه می نمایند ، ممکن است نسبت به سایرین قیمت متفاوتی داشته باشند.

مورد بعدی نیز به شرایط تولید و توزیع محصول مربوط می شود. هزینه های مربوط به فرایند تولید و کرایه حمل و نقل محصول تاثیر مستقیم در قیمت تمام شده خواهد داشت.

شیرآلات مدل توپی

نوعی از شیرآلات که به واسطه بخش داخلی خود ، مشابه کره می باشد و با چرخش آن می توان جریان را قطع و وصل کرد. این مدل از شیرآلات بیشتر در جنس های استیل و فولاد ساخته می شوند. در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت بال ولو می توان به مواردی که در بخش قبل به آنها اشاره شد ، استناد کرد.

The price of industrial parts 0 - قیمت قطعات صنعتیاتصالات مختلف

از مهمترین و پرکاربردترین مدل های اتصالات در بخش صنعت می توان به مدل های جوشی و فشار قوی اشاره کرد. مدل جوشی همانطور که از نامش پیداست به انتهای لوله جوش داده خواهد شد. مدل فشار قوی نیز برای انتقال مواد پرفشار و شرایط سخت بکار گرفته می شود.

قیمت این قطعات نیز به سایز و رده قطعه ، برند سازنده و جنس بدنه محصول بستگی دارد. در داخل کشور ، سازندگان معتبری قطعات مختلف اتصالات را تولید می کنند.

لوله های مختلف صنعتی

لوله ها با توجه به جنس بدنه ، درزدار یا بدون درز ، سایز و رده تقسیم بندی می شوند. برای مثال قیمت لوله استیل را می توان با توجه به شرایط زیر مشخص کرد.

این مدل از لوله ها با آلیاژهای مختلفی تولید می شوند. دو مدل ۳۰۴ و ۳۱۶ از مهمترین آنها می باشد. هرکدام از این آلیاژها قیمت متفاوتی خواهند داشت و کاربرد مخصوص به خود را دارند.

مورد بعدی به قطر و رده لوله مربوط خواهد شد. هرچه لوله ضخیم تر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت.

موارد تاثیرگذار در قیمت قطعات صنعتی مشابه به یکدیگر می باشند. در هنگام تهیه می بایست علاوه بر توجه به قیمت ، به استاندارد قطعات نیز دقت نمایید. با توجه به شرایط ویژه استفاده از این محصولات که عمدتا در حالت های پرفشار و تغییرات دمایی بالا هستند ، دقت در هنگام خرید آنها بسیار اهمیت دارد.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

هرمدر

هرمدر بهترین برند تولید کننده روتختی و کالای خواب در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری دنیای برند، در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروز، خواب به مثابه گوهری نایاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *