برندسازی رودسر

ضرورت برند سازی و معرفی محصولات کشاورزی در رودسر

پایگاه خبری دنیای برند، فرماندار رودسر با اشاره به ظرفیت های کشاورزی در این شهرستان، بر ضرورت برند سازی و معرفی محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرستان تأکید کرد.

محمد مهدی مظفری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی تولیدات، صنایع و محصولات کشاورزی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: تلاش می‌کنیم برند سازی محصولات کشاورزی تولیدی در شهرستان رودسر در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی رودسر باید فراهم شود، گفت: رودسر در پرورش و تولید گل گاوزبان، چای، فندق، مرکبات مقام نخست و دوم کشوری دارد و باید از این ظرفیت‌ها به نحوه شایسته ای استفاده شود.

مظفری بر ضرورت معرفی و برند سازی محصولات مذکور تأکید و اضافه کرد: بسته بندی مناسب و ارتقای کیفیتی از عوامل ترغیب مردم برای خرید و استفاده از این محصولات است.

وی با اشاره به نقش مهم صنایع تبدیلی در برند سازی محصولات کشاورزی تولیدی در رودسر، گفت: باید داشته‌های خود را ارتقا دهیم و به صورت جدی تر به این محصولات پرداخت.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

ارتزاق ۱۲۰ هزار رودسر از محل کشت و پرورش محصولات کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی رودسر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت ۱۲۰ هزار نفر در تولید محصولات کشاورزی، اظهار کرد: شهرستان رودسر به لحاظ داشتن زمین‌های مرغوب و تنوع محصولات ظرفیت‌های بسیاری دارد.

عبدالله غلامپور با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی رودسر برنج کشت می‌شود، افزود: ۱۵ هزار بهره بردار در این بخش مشغول هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان رودسر پنج هزار و ۴۰۰ هکتار باغ مرکبات دارد و گفت: رودسر با هشت هزار و ۷۰۰ بهره بردار مقام نخست استانی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر با بیان اینکه این شهرستان در تولید کیوی نیز مقام دوم را دارد، اضافه کرد: ۴۹ درصد کیوی کشوری در گیلان تولید می‌شود و به ۲۳ کشور محصولات کیوی صادر می‌کند.

وی به پرورش و کشت گیاهان دارویی شهرستان رودسر نیز اشاره کرد و گفت: ۴۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گیاهان دارویی است که هفت هزار کیلو گرم انواع گیاهان دارویی از رودسر به کشورهای چین ویتنام صادر و چهار هزار و ۵۰۰ نفر بهره بردار نیز در این بخش مشغول هستند.

غلامپور با بیان اینکه این شهرستان در تولید فندق نیز جایگاه خاصی در استان و کشور دارد، گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت فندق است و هشت هزار و ۵۰۰ بهره بردار دارد که برترین تولید کننده فندق کشور است.

منبع: مهر

 

 

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *