برند ال جی

برند ال جی دنیای گوشی‌های هوشمند را ترک می‌کند

پایگاه خبری دنیای برند، این برند در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم به آن‌ها کمک می‌کند تا منابع خود را برای رشد حوزه‌هایی نظیر قطعات خودروهای برقی، گجت‌های بازار اینترنت اشیا، لوازم هوشمند خانگی، رباتیک، هوش مصنوعی، راه‌کارهای سازمانی و همچنین پلتفرم‌ها و خدمات متمرکز کند.‌

برند ال جی در بیانیه ای اعلام کرد در ۳۱ ژوییه به تولید و فروش تلفن همراه خاتمه می دهد تا منابع خود را در حوزه های برخوردار از رشد مانند خودروهای برقی، خانه هوشمند، روباتیک و هوش مصنوعی متمرکز کند. تلفن ها ۸.۲ درصد از فروش ال جی را در سال میلادی گذشته تشکیل دادند. ضرر کوتاه مدت در درآمد این شرکت پیش بینی می شود اما انتظار می رود این تعطیلی نهایتا در بلندمدت به نفع این شرکت باشد. ال جی کسب و کار قطعات خودرو را تقویت خواهد کرد و به طراحی فناوری های موبایل مانند شبکه نسل ششم و دوربین ها ادامه می دهد.

ارزش سهام ال جی در پی اعلام این خبر ۴.۱ درصد صعود کرد. برند ال جی دیسپلی که زیرمجموعه این شرکت است هم حداکثر ۶.۳ درصد صعود کرد.

ال جی یکی از پیشگامان سیستم عامل اندروید بود و با گوگل در خط تولید تلفن هوشمند نکسوس و تولید بخشی از بهترین فناوریهای دوربین و صفحه نمایش در نخستین روزهای این حوزه همکاری کرد. این شرکت در آمریکا سومین برند پس از آیفون اپل و سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی بود اما سالهاست که توان رقابتی خود را از دست داده بود و وان پلاسی چینی این شرکت را کنار زده بود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

ال جی الکترونیکس در ژانویه اعلام کرده بود مسیر کسب و کار تلفن هوشمند خود را بازبینی خواهد کرد و پیشتر قول داده بود امسال یک تلفن تاشو خواهد فروخت. به گفته منابع آگاه، این شرکت مذاکراتی برای فروش واحد تلفن هوشمند خود داشته اما به دلیل اختلافات بزرگ بر سر ارزش پتنتهای فناوری، مذاکرات به نتیجه نرسید.

ال جی در حال توسعه کسب و کار قطعات خودرو بوده و با شرکت “مگنا اینترنشنال” برای جوینت ونچری به منظور تولید قطعات مهم خودروهای برقی متحد شده است. ارزش سهام این شرکت کره ای از زمان اعلام خبر مذکور بیش از ۳۰ درصد صعود کرده است و این امیدواری را برانگیخته که این همکاری ممکن است به پروژه خودروی برقی اپل کمک کند. تخصص ال جی از طراحی فناوری موبال ممکن است به محصولاتی که این شرکت در فضای خودرو ارائه می کند مانند شناسایی قصد کاربر، خواب آلودگی یا فرمانهای اشاره ای کمک کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ال جی الکترونیکس ممکن است خود را به عنوان یک فراهم کننده راهکارهای قطعات خودروی الکتریکی معرفی کند و جذابیتش را برای غول های فناوری مانند اپل و خودروسازان سنتی که مایلند خودروهای برقی هوشمند تولید کنند، افزایش دهد. کاهش ضرر در واحد قطعات خودرو در سه ماهه اول امسال نشانه آن است که ال جی در مسیر یک تحول اساسی قرار دارد.

همچنین ببینید

پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x