ایران و عربستان

رشد مناسبات اقتصادی ایران و عربستان

پایگاه خبری دنیای برند، دهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی روز یکشنبه مورخ ۱۲ شهریور سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی  اقتصادی وزارت امور خارجه، معاونان و مدیران اجرایی عضو ستاد با دستور کاربررسی و پیگیری توافقات انجام شده در سفر رئیس جمهور به عمان و قطر و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی تجاری با عربستان و امارات در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای جلسه علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان با ارائه گزارشی از آخرین روند از سرگیری روابط بین دو کشور و با اشاره به سیاست همسایه محوری دولت سیزدهم، از افزایش مناسبات اقتصادی بین دو کشور به موازات پیشرفت مناسبات سیاسی خبر داد و افزود: تمام تلاش ما در این دوره تقویت مناسبات با همسایگان در زمینه‌های تجاری و اقتصادی ،حمل و نقل و سرمایه گذاری بوده است که تا حدود زیادی به موفقیت دست یافته‌ایم.

وی همچنین فضای همکاری بین ایران و عربستان را با  توجه به اراده رهبران دو کشور آماده خواند و ادامه داد: باید با پروژه‌های دقیق، روشن و حساب شده بتوانیم کار با عربستان را پیش ببریم.

عنایتی همچنین از عزم دو کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری خبر داد.

وی درپایان از آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض برای هرگونه همکاری جهت دستیابی به اهداف تعیین شده خبر داد.

در ادامه صفری با ابراز خرسندی از شروع به کار سفارت ایران در عربستان ابراز امیدواری کرد با همکاری در زمینه‌های سرمایه گذاری متقابل، صدور خدمات فنی و مهندسی، حمل و نقل و گمرک شاهد روند رو به رشد مناسبات اقتصادی با عربستان باشیم.

صفری با اشاره به تفاهمات صورت گرفته با کشورهای عمان و قطر در جریان سفر رئیس جمهور در زمینه  همکاری‌های گمرکی، کشاورزی، انرژی ، راه اندازی صندوق سرمایه گذاری مشترک، همکاری در زمینه آموزش عالی، حمل و نقل دریایی و هوایی و فرهنگی و گردشگری خواهان پیگیری جدی عملیاتی شدن این تفاهمات شد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی در ادامه از نهادها و سازمان‌های ذیربط خواست با بررسی روندها، جزئیات، موانع و چالش‌های این مسیر با هماهنگی کامل در رسیدن به تفاهمات حاصل شده تلاش کنند تا  در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج مثبت باشیم.

منبع: ایسکانیوز

همچنین ببینید

Img20180409122621751 310x165 - همایش تجاری ایران و ازبکستان 10 اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ازبکستان ۱۰ اردیبهشت برگزار می‌شود

همایش تجاری ایران و ازبکستان و جلسات B2B در روز دوشنبه مورخ ۱۰/۰۲/۱۴۰۳ – ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *