برندهای تعاونی

فصل سبز صادرات برندهای تعاونی‌ در خراسان جنوبی

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از افزایش ۳۷ درصدی صادرات تعاونی‌ها نسبت به سال گذشته طی سال جاری خبر داد.

غلامرضا اشرفی اظهار کرد: در بخش تعاون با ایجاد تعاونی در زمینه‌های متنوع اقتصادی و فعالیت در رشته‌های تولید، توزیع و خدمات از طریق ایجاد اتحادیه‌های ذی‌ربط و همچنین پیگیری حضور تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی و عرضه محصولات نسبت به ایجاد یک شبکه زنجیره ارزش اقدام شده است.

وی افزود: در حوزه برندسازی و افزایش توان رقابت پذیری، تولیدات تعاونی‌ها در بازار و رشد کمی و کیفی آن می‌تواند به عنوان حلقه مفقوده در کسب جایگاه واقعی تعاون در عرصه تجارت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: برند یک شرکت قول آن شرکت به مشتریان بوده و در حال حاضر در خراسان جنوبی ۳۵ تعاونی با ۳۶ برند مشغول فعالیت بوده که عمده‌ترین برندهای ثبتی تعاونی‌های این استان در زمینه صنایع دستی و بسته بندی، کشاورزی و دامپروری، خوراک دام، صنایع دستی، پوشاک، ترشیجات و عرقیجات است.

اشرفی ادامه داد: هرساله کمک‌های مالی به تعاونی‌ها برای جبران بخشی از هزینه‌های اخذ برند صورت می‌پذیرد که در سال جاری دو شرکت تعاونی از بیرجند و فردوس در حال تکمیل سند برای حمایت مالی برند از این اداره کل هستند.

وی افزود: در سال جاری از محل تفاهم نامه سه جانبه بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت و وزارت متبوع ۴۶ شرکت تعاونی با فرصت شغلی ۶۴۹۶ نفر با گرایش اقتصادی، خدماتی، تولیدی، کشاورزی، مسکن، پوشاک، صنایع دستی، نیروگاه خورشیدی، اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، طراحی سیستم عامل، تبلت عینک هوشمند، پرینتر سه بعدی، پهباد و فرش دستباف به بانک توسعه تعاون معرفی شده و جلسات مکرر به منظور رفع مشکلات تسهیلات برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ تعداد ۲۳ شرکت تعاونی سطح استان به بانک‌های عامل معرفی شدند. در خراسان جنوبی ۱۰۱۵ تعاونی در سطح استان فعال بوده و از ابتدای سال ۳۰ تعاونی با ایجاد ۶۲۰ فرصت شغلی تشکیل شده است.

اشرفی ادامه داد: از مهم ترین اقداماتی که در سال جاری انجام شد افزایش ۳۷ درصدی صادرات تعاونی‌ها نسبت به سال گذشته بود و تاکنون ۱۶ میلیارد تومان صادرات داشته و رویکردهای خوبی در این بخش در حال انجام است.

وی افزود: در راستای اشتغال روستایی نیز تعداد یک تعاونی پیشرفت آبادانی روستایی با همکاری بنیاد علوی استان تشکیل و تعداد سه تعاونی در این زمینه  شرف تأسیس است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x