The first production without a factory in the country was operational in Chaharmahal and Bakhtiari - نخستین «تولید بدون کارخانه» کشور در چهارمحال و بختیاری عملیاتی شد

نخستین «تولید بدون کارخانه» کشور در چهارمحال و بختیاری عملیاتی شد

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح‌های نوین در بخش صنعت گفت: نخستین “تولید بدون کارخانه” کشور در این استان با موفقیت اجرایی و عملیاتی شد

به گزارش ایرنا، تولید بدون کارخانه رویه نوینی در مدیریت کسب‌وکار است که طی آن بخش‌های بدون ارزش زنجیره ارزش محصولات، برون‌سپاری شده و تولید کننده، بر ایجاد ارزش در بخش مدیریت بازاریابی یا توسعه تکنولوژی متمرکز می‌شود.

به عقیده کارشناسان، سازماندهی تولید و ایجاد ارزش افزوده یکی از چالش های کلیدی شرکت‌ها در فضای رقابتی است، تولید بدون کارخانه مفهومی از یک راهبرد(استراتژی) کسب و کار بر پایه برون سپاری فرآیندهای تولید است که بر جایگاه‌یابی و بهره‌گیری از شبکه تامین و توزیع به منظور دستیابی به مزیت های رقابتی تولید تاکید می کند.

در این نوع از تولید، چون سازمان تولیدکننده از منابع دیگر استفاده می کند و کارخانه نقش تکمیلی می‌یابد، دغدغه‌های موجود در کارخانه به حداقل می‌رسد.

به گفته کارشناسان، از سوی دیگر کارخانه‌هایی که ظرفیت خالی برای تولید دارند، با افراد صاحب برند راهبردی(استراتژی) تولید بدون کارخانه همکاری می‌کنند تا کار تولید آنها را ادامه دهند.

تولید بدون کارخانه، به معنای نبودن کارخانه در فرآیند تولید نیست، بلکه به این معناست که میزان مشکلات ناشی از کارخانه‌داری برای صنعتگر به حداقل می‌رسد و از سایر منابع و امکانات نیز بهره می‌گیرد و کارخانه بیشتر جایگاه تکمیلی پیدا می‌کند.

فضل‌الله رحمتی روز پنجشنبه تاکید کرد: نخستین گواهی “تولید بدون کارخانه” کشور فروردین‌ماه سال‌جاری در استان صادر شد.

وی افزود: این طرح به‌منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود در کشور و افزایش بهره‌وری سرمایه اجرایی شده که خوشبختانه نخستین گواهی صادره کشور در مرحله اجرا با موفقیت منجر به تولید محصول شده است.

رحمتی تصریح کرد: نخستین گواهی” تولید بدون کارخانه” کشور در زمینه تولید نخ‌های بی. سی. اف. پلی‌پروپیلن با ظرفیت سالانه یک‌هزار و ۴۴۰ تُن فعال شده است که هم‌اکنون ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون تُن نخ را دارد.

وی یادآور شد: در طرح تولید بدون کارخانه با استفاده از ظرفیت خالی واحدهای نیمه‌فعال محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با اجرای این طرح در استان برای تکمیل فرآیند تولید موکت و تکمیل زنجیره نخ از ظرفیت خالی واحدهای نیمه‌فعال استان‌های هم‌جوار استفاده شده است.

وی با اشاره به اعتبار یک‌ساله گواهی‌های تولید بدون کارخانه گفت: در نخستین طرح “تولید بدون کارخانه” این استان برای توسعه تولید داخلی تاکنون ۶۵۰ تُن نخ تولید و برای بزرگ‌ترین واحد موکت خاورمیانه استفاده شد.

رحمتی تاکید کرد: فرد دارای گواهینامه، در تامین سرمایه مورد نیاز یا مواد اولیه راه‌اندازی یک خط تولیدی راکد یا نیمه‌فعال مشارکت می‌کند که این اقدام باعث کاهش خطوط راکد، تقویت تولید، رونق کارخانه‌ها، استفاده از ظرفیت ۱۰۰ درصدی کارخانه‌ها، توسعه صادرات کالا، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

هم‌اینک برخی صنایع اثرگذار کشور مانند تولید انواع موکت، کود اوره و آمونیاک، لوازم خانگی، آهن اسفنجی، خوراک دام و طیور، پارچه چادر مشکی، ورق گالوانیزه، سیمان خاکستری، میلگرد، ورق گالوانیزه فولادی، شکر از چغندر قند، شکر تصفیه شده، شیر خشک و سایر مکمل‌های غذایی در چهارمحال و بختیاری استقرار دارد.

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *