The first production certificate without a factory was issued in Khuzestan - نخستین گواهی «تولید بدون کارخانه» در خوزستان صادر شد

نخستین گواهی «تولید بدون کارخانه» در خوزستان صادر شد

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرکل صمت استان خوزستان از صدور نخستین گواهی طرح «تولید بدون کارخانه» در این استان در راستای توسعه تولید داخلی و افزایش صادرات کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی صمت خوزستان، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان با اشاره به طرح تولید بدون کارخانه، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به بخش تولید، تقویت تولید داخل، استفاده از ظرفیت صد درصد کارخانه‌ها، توسعه صادرات کالا و رونق اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه نخستین گواهی تولید بدون کارخانه به نام شرکت «دالیا الوند نوین آسیا» در اهواز ثبت شد، افزود: یک سرمایه‌گذار از خوزستان در خط تولید شرکت زرین کالای استان گلستان برای این طرح سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرکل صمت استان خوزستان ادامه داد: دفتر دارنده گواهی تولید بدون کارخانه در استان باید صادر کننده گواهی مستقر باشد، در نتیجه فرد دارنده گواهینامه باید با یک شرکت تولیدی قراردادی را منعقد کند.

وی اضافه کرد: طبق این قرارداد، فرد دارای گواهینامه باید در تامین سرمایه مورد نیاز راه اندازی یک خط تولیدی راکد و یا جدید و تامین نیرو مشارکت کند.وی با اشاره به اینکه این گواهی به مدت یک‌سال اعتبار دارد، یادآور شد: واحد متقاضی گواهینامه، علاوه بر انعقاد قرارداد با یک شرکت تولیدکننده، باید یک برند تجاری نیز ثبت کند زیرا کالا باید با برند ثبت شده در گواهی تولید شود.

فلاح با بیان اینکه کالاهای تولید شده باید به استان ارسال شوند و کالاهای وارد شده باید برای فروش و یا صادرات از خوزستان اجازه خروج داشته باشند، یادآور شد: از آنجایی که امکان سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های خوزستان از دیگر استان‌ها وجود دارد، این اقدام در کاهش خطوط راکد تولید، رونق کارخانه ها و ایجاد اشتغال در استان اثرگذار است.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌های تولیدی به دلیل دسترسی و پایین بودن قیمت مواد اولیه در دیگر استان‌ها متمرکز می‌شوند، در نتیجه با اجرای این طرح می‌توان از ظرفیت تولید این استان‌ها برای تامین کالا برای خوزستان استفاده کرد.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه این طرح برای تمامی کشور در حال اجرا است، گفت: به منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود در کشور و افزایش بهره‌وری سرمایه، گواهی فعالیت بدون کارخانه صادر می‌شود.

همچنین ببینید

Img20240501113719986 310x165 - پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، مشکلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *