The entry of investment giants in the field of startups destroys them 1 660x330 - ورود غول‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کاری استارتاپ‌ها باعث نابودی استارتاپ می‌شود

ورود غول‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کاری استارتاپ‌ها باعث نابودی استارتاپ می‌شود

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در مشهد گفت: ورود غول‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کاری استارتاپ‌ها بزرگ‌ترین تهدید است و در دیگر کشورها قوانینی برای ممانعت از چنین وقایعی تصویب شده است.

محمدصادق امین‌شریعتی اظهار کرد: از ۲ سال پیش خانه خلاق و مرکز نوآوری گردشگری ایران با تفاهم با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری وقت تاسیس شد.

وی افزود: این مرکز با هدف انتقال تجربیات ۱۷ ساله من و دوستانم به نسل بعد و جوانان صاحب ایده ایجاد شده است. در سال‌های اول کارم به دلیل اطلاعات کم سختی‌های زیادی را متحمل شدم.

امین‌شریعتی بیان کرد: در حال حاضر در این مرکز فضای کار اشتراکی در اختیار گروه‌های استارتاپی حوزه گردشگری قرار می‌گیرد و این مرکز برای این گروه‌ها سرمایه‌گذار پیدا می‌کند و در روند گرفتن مجوزها و دانش بنیان شدن محصول به آن‌ها کمک می‌کند.

وجود ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری کشور

وی بیان کرد: حوزه گردشگری یکی از صنعت‌های به روز دنیا است که بسیاری از کشورها تمام درآمد خود را از همین صنعت کسب می‌کنند. این حوزه محدود نیست و نمی‌توان گفت اشباع شده است. کشور ما پهناور است و ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد.

امین‌شریعتی تصریح کرد: از سویی ایرانیان مردمان اهل سفری هستند و طبعی تنوع‌طلب دارند که به دنبال تفریح‌های جدید است؛ در نتیجه در این حوزه بسیار جای کار وجود دارد و گروه‌های استارتاپی می‌توانند از مسیرهای مختلفی با ایده‌های نو وارد شوند.

The entry of investment giants in the field of startups destroys them 01 - ورود غول‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کاری استارتاپ‌ها باعث نابودی استارتاپ می‌شودوی عنوان کرد: یکی از ایرادات نسل جدید این است که به دنبال کپی‌ می‌روند. یک برند قدیمی سال‌ها تجربه دارد و توانسته به درستی برندسازی کند در نتیجه کار در مقابل این رقیبان سخت می‌شود.

مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در مشهد ادامه داد: مگر اینکه در چنین ایده‌های استارتاپی، مزیت رقابتی ایجاد شود، اما همچنان معتقد هستم بهترین گزینه شروع کار در حوزه‌ای است که برند بزرگی در کشور نداشته باشیم.

وی گفت: اعتقاد شخصی من این است که موفیقت نیازمند ۳ مولفه است. اولین آن صبوری و سماجت است. این روزها افراد کم‌طاقت شدند و زود تسلیم می‌شوند. مولفه بعدی سلامت و درستی اخلاق است.

امین‌شریعتی ادامه داد: در مسیر پیشرفت نباید به سمت کارهای غیراخلاقی و کثیف برویم. سومین مولفه که برای من بسیار مهم است توکل و توسل به خداوند است؛ به این معنا که با تمام وجود باور کنیم رازق همه ما خداوند قادر است.

وی با بیان اینکه ورود غول‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کاری استارتاپ‌ها بزرگ‌ترین تهدید است، گفت: در دیگر کشورها قوانینی برای ممانعت از چنین وقایعی تصویب شده است اما در ایران قوانین کاملی وجود ندارد یا اگر هست به درستی اجرا نمی‌شود.

مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در مشهد با اشاره به اینکه این مشکلات در ایران بسیار بیشتر است بیان کرد: چند جوان با تلاش زیاد تکنولوژی یا ایده‌ای را خلق، آزمون و خطا و فرهنگ‌سازی می‌کنند.

وی ادامه داد: ناگهان یکی از غول‌های سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ مشابه همان پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند و با سرمایه کلان خود از گروه استارتاپی جلو می‌زند. در نتیجه استارتاپ‌ها نابود می‌شوند.

امین‌شریعتی بیان کرد: حالا جوانی که با سختی توانسته مجوز بگیرد، سرمایه‌گذار جذب کند و با مشکلات زیادی درگیر شده است زیر پای غول‌های سرمایه‌گذاری نابود می‌شود.

The entry of investment giants in the field of startups destroys them 02 - ورود غول‌های سرمایه‌گذاری در حوزه کاری استارتاپ‌ها باعث نابودی استارتاپ می‌شودسرمایه‌گذاری غیرمنطقی راهی برای پولشویی است

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها به چند صورت است. صورت اول می‌تواند سرمایه‌گذاری منطقی و سالم باشد که به دنبال منافع منطقی خود است. گاهی با سرمایه‌گذاری‌هایی مواجه می‌شویم که هیچ توجیه علمی ندارد. بسیاری از چنین سرمایه‌گذاری‌ها به دنبال پولشویی هستند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

امین‌شریعتی بیان کرد: نوع دیگر سرمایه‌گذاری با هدف جمع‌آوری داده و اطلاعات برای موارد مختلف است؛ برای مثال در زمینه گردشگری به دنبال پیدا کردن سلیقه مردم یک کشور یا شهر هستند.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x