پرورش ماهیان خاویاری

فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارا

پایگاه خبری دنیای برند، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب‌های پرورش انواع ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا در کشور است و در روستای قره سوی بخش لوندویل شهرستان آستارا سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند، فعالیت دارند.

در این روستا گونه‌های مختلف تاس ماهیان شامل فیل ماهی، اوزون برون، چالباش، سیبری و شیپ با استفاده از تکنولوژی روز و ابزارها و شیوه‌های نوین، پرورش و به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

میر آرمان واعظی گفت: ماهیان خاویاری از گونه های ارزشمند دریای خزر است و در سال جهش تولید با مشارکت مردم سعی می‌شود با همکاری بخش خصوصی میزان صادرات ماهیان خاویاری از شهرستان مرزی بندر آستارا به خارج از کشور افزایش یابد.

The activity of three branded sturgeon breeding farms in the village of Qarasoi in Astara 01 - فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارای برند در روستای قره‌سوی آستارادر مرکز پرورش ماهیان خاویاری آستارا از استخرهای مختلف پرورش ماهی و همچنین استخر رسوب گیر به اندازه‌های مختلف و استاندارد پرورش ماهیان خاویاری استفاده می‌شود و منبع اصلی آب استخرها نیز دریای خزر است که به استخرها لوله کشی شده است.

ماهیان خاویاری سرشار از انواع ویتامین‌ها بوده و گوشت بسیار لذیذ و مقوی دارند. پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا به منظور جلوگیری از صید بی رویه این گونه ماهیان با ارزش بالا، کمک بسیار زیادی در بازسازی ذخایر این گنجینه و فسیل‌های زنده خزری است.

رئیس اداره شیلات شهرستان مرزی بندر آستارا در همین رابطه با بیان اینکه آستارا از قطب‌های مهم پرورش ماهیان خاویاری در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: در روستای قره سوی بخش لوندویل شهرستان مرزی بندر آستارا سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری فعالیت دارند.

میر آرمان واعظی، افزود: ماهیان خاویاری از گونه های ارزشمند دریای خزر است و در سال جهش تولید با مشارکت مردم سعی می‌شود با همکاری بخش خصوصی میزان صادرات ماهیان خاویاری از شهرستان مرزی بندر  آستارا به خارج از کشور افزایش یابد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *