طراحی

مراحل انجام طراحی داخلی اداری

پایگاه خبری دنیای برند، دکوراسیون داخلی تا حد خیلی زیادی به عوامل متفرقه وابسته است. یکی از این عوامل، محیط و فضایی است که باید در آن طراحی و دکوراسیون انجام شود. قبل از هر چیزی در طراحی دکوراسیون اداری باید به ساختمان و فضای آن توجه شود چراکه فضا، شکل، ابعاد و متراژ یک بنا بر دکوراسیون آن تاثیر دارد. مثلاً برای خرید تجهیزات برای فضایی که متراژ کمی دارد شما خیلی نمی‌توانید از مبل‌ها، میزها و وسایل بزرگ استفاده کنید. در فضای بزرگ تلاش بر این است که شما فضاهای خالی را پر کنید اما در فضای کوچک دکوراسیون باید به شکل بهینه باشد که از فضا بیشترین استفاده را کنید به طوری که به هم ریخته و شلوغ به چشم نیاید و تا حد ممکن باعث بزرگ به نظر رسیدن محیط شود.

 

نکات طراخی داخلی اداری

در طراحی داخلی اداری نکته قابل توجه این است که شما باید طراحی دکوراسیون را منطبق با فعالیت سازمان، شرکت و یا اداره مورد‌نظر انجام دهید. برای مثال اگر در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه ساختمانی هستید شرکت شما باید متناسب با چنین فعالیتی دکوراسیون داخلی را انجام دهد.

برای داشتن یک دکوراسیون عالی در یک اداره، شرکت یا سازمان حساسیت‌های زیادی وجود دارد. از طرفی افراد متخصص زیادی در زمینه طراحی داخلی اداری وجود دارند و فضای بسیار خاص و متفاوتی را برای شما خلق می‌کنند. در دکوراسیون اداری باید مواردی مانند فرم، رنگ، مبلمان و چیدمان تجهیزات را مدنظر قرار داد. طراحی داخلی اداری باید به صورتی باشد که باعث جلب اعتماد مخاطب شود. در طراحی داخلی اداری باید به دکوراسیون دفتر کار کارکنان و دکوراسیون دفتر مدیریت هم توجه ویژه‌ای داشت باید در این دو فضا استراتژی‌های مخصوص به خود را به کار برد.

طراحی داخلی فضای کارکنان

در طراحی دفاتر کار باید به نیاز کارمندان توجه ویژه‌ای داشت و از به روزترین وسایل در این محیط‌ها استفاده کرد. علاوه بر آن باید به وسایل تزیینی و مبلمانی که باعث ایجاد سلامت در افراد می‌شود نیز توجه کرد. از صندلی‌هایی که اصولی هستند بهره گرفت تا سلامت جسمانی کارکنان را تضمین کند. در دفتر کار سلامت و آرامش از همه چیز مهم‌تر است و توجه به این موارد باعث بالا رفتن عملکرد و راندمان کار می‌شود و همچنین رضایت کارکنان را در پی دارد.

طراحی داخلی قسمت پذیرش

اگر سازمان یا اداره، دارای قسمت پذیرش است باید نکات مربوط به آن را دانست و حتما رعایت کرد. میز پذیرش قسمت مهمی است زیرا به نوعی بخش انتظار به حساب می‌آید. این قسمت بیش از قسمت‌های دیگر به چشم می‌آید پس باید یک میز بسیار زیبا و شیک برای پذیرش اختصاص داد. میز پذیرش چشم نواز، تاثیر خارق العاده‌ای در دکوراسیون سازمان یا اداره شما دارد.

طراحی داخلی اتاق مدیر

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دیگر که در طراحی داخلی اداری باید مد نظر قرار داد طراحی اتاق مدیریت است. اتاق مدیریت باید دارای طرحی زیبا و دلنشین باشد و با دقت کافی این بخش از طراحی انجام گیرد، زیرا در این اتاق تصمیمات مهمی گرفته می‌شود و مهمترین فعالیت‌ها در این اتاق است. همچنین مهمترین جلسات در اتاق مدیریت برگزار میگردد. رنگ‌ها را در اتاق مدیریت باید جدی گرفت رنگ‌ها اثر فوق‌العاده‌ای بر افراد دارند و باید طوری باشند که در طی جلسات به افراد آرامش و اطمینان زیادی بدهند. مبلمان اتاق مدیریت نیز باید کاربردی و مناسب باشد. فایل‌ها و قفسه‌ها باید به شکلی باشد که بتوان چیدمان منظمی از مدارک و پرونده‌ها را داشت و بدون درد سر فایل‌های موردنیاز را پیدا کرد. میزهای مدیریتی نسبت به میزهای کارمندی بزرگتر است زیرا نیازمند این است که وسایل زیادی روی آن قرار گیرد.

محیط‌های اداری را میتوان زیبا و متفاوت تزیین کرد. موارد تزئینی‌ای که برای محیط‌های اداری مناسب هستند شامل: تابلوهای هنری و نقاشی، مدارک و جوایز‌های اداره یا سازمان، محصولات و یا خدمات سازمان یا اداره می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از چیدمان مناسب این وسایل، اقدام به زیبا سازی فضا نمایید.

Steps to do office interior design - مراحل انجام طراحی داخلی اداریمراحل انجام طراحی داخلی اداری:

مراحل انجام طراحی داخلی اداری شامل شناخت، تجزیه و تحلیل، ایده‌پردازی، کانسپت، طرح اولیه و طرح نهایی است.

در مرحله شناخت، اطلاعات پایه در مورد پروژه گرفته می‌شود. هرچه اطلاعات دقیق‌تر و با جزئیات‌تر باشد کار پایانی، کاری بهتر، زیباتر و مناسب تری خواهد بود. در این مرحله باید به خواسته کارفرما، مسائل اقتصادی، شرایط فرهنگی و اجتماعی توجه گردد.

در مرحله بعد که تجزیه و تحلیل داده‌ها نام دارد، اطلاعات طبقه‌بندی و مرتب شده و نمودارهایی جهت شناخت از طرح پروژه رسم می‌گردد تا از طرح مورد نظر آگاهی لازم ایجاد شود. سپس می‌توان وارد مرحله بعد شد و با استفاده از ترسیم این نمودا‌رهای مربوطه به ایده‌ها و افکار جدید رسید.

مرحله بعد ایده پردازی در طراحی داخلی اداری است. ایده پردازی در جزئیات و داشتن خلاقیت می‌تواند فضا و طرح خلاقانه ای را به وجود آورد. برای مثال شما می‌توانید از گلدان‌های طبیعی، قاب عکس و تابلو در طراحی خود استفاده کنید. در حال حاضر سخت ترین کار دنیا، کار ایده پردازی است، به علت اینکه داشتن یک ایده متفاوت و عالی می‌تواند باعث ایجاد یک فضای متفاوت شود.

مرحله بعد کانسپت است، در این مرحله طراح باید هنگام ایجاد کانسپت اولیه، مواردی را در نظر بگیرد و به موقعیت ساختمان، خواسته کارفرما، و هزینه توجه کند. همچنین عملکرد و نوع فعالیت در شکل‌گیری و گسترش کانسپت، یک روند ضروری است و تاثیر مستقیمی بر عملکرد دارد. کانسپت با ارزش ترین بخش در یک طراحی است.

مرحله بعد ایجاد طرح اولیه است که برای این کار با نرم‌افزارهای مخصوص طراحی داخلی می‌توان به طرح اولیه رسید و از طریق آن می‌توان طرح را گسترش داد. استفاده از نرم افزار‌های طراحی، دید طراح را وسیع می‌کند و از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود زیرا میتوان در همان ابتدا قبل از اجرا، ایرادات را یافت و اصلاحات لازم را انجام داد و سپس به طرح نهایی و بدون نقصی رسید.

Steps to do office interior design 0 - مراحل انجام طراحی داخلی اداریحرف آخر

در زمینه طراحی داخلی اداری گروه‌های طراحی و دکوراسیون زیادی هستند که در این زمینه فعالیت دارند این افراد متخصص دارای هنر و تجربه در این زمینه هستند و اقدام به اجرای طرح با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه می‌کنند. این گروه‌ها بعد از طی کردن شش مراحل طراحی، پروژه را تحویل می‌دهند و خدمات پس از فروش فوق العاده ای دارند. شما با خیال آسوده می‌توانید، کارتان را به گروه‌های حرفه‌ای بسپارید و نتیجه عالی کار را ببینید و از داشتن یک طراحی داخلی اداری شیک و مدرن لذت ببرید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *