فناوری برندهای خارجی

برخی تولیدکنندگان ایرانی لوازم خانگی فناوری برندهای خارجی را در اختیار گرفته اند

پایگاه خبری دنیای برند، رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به پیشرفت صنعت لوازم خانگی در ایران گفت: تولیدکنندگان ایرانی گاه تمام فناوری یک برند خارجی را در اختیار گرفته‌اند که از آن جمله می توان از فناوری برند “دوو” لوازم خانگی نام برد.

رضا رزقیان مقدم روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه لوازم خانگی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: صنعت لوازم خانگی در کشور رشد قابل توجهی به لحاظ کمی و کیفی داشته و بسیاری از انواع تولیدات داخلی در این رسته تفاوتی با برندهای مشابه خارجی ندارند.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی نیز معرفی محصولات جدید در رسته لوازم خانگی است و همه انواع لوازم خانگی عرضه شده در این نمایشگاه ۱۰۰ درصد ایرانی بوده، دارای شناسه کالاست و در سامانه جامع تجارت به ثبت رسیده است و حتی یک مورد کالای قاچاق در این نمایشگاه وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد با اشاره به کاهش قابل توجه کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی گفت: دلیل اصلی این مهم در بازار مشهد شدت بازرسی ها و نظارتها از سوی مراجع نظارتی و همچنین راه اندازی سامانه جامع تجارت و الزام ثبت فرآیندهای مربوط به کالا از تولید تا فروش در آن است.

رزقیان با اشاره به وابستگی ارزی تولیدات لوازم خانگی در کشور افزود: تغییر قیمت محصولات پتروشیمی و فولادی در کشور نشات گرفته از تغییر نرخ ارز، قیمت تمام شده لوازم خانگی را افزایش می دهد و در همین راستا امسال برخی از کالاها در حوزه لوازم خانگی بین ۹ تا ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: تغییر قیمت لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان نیازمند مجوز قانونی از دولت است لذا نرخ همه لوازم خانگی مصوب بوده و در سامانه ثبت شده است و هیچ افزایش خودسرانه قیمتی در این بخش وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: هیچ کمبودی در بازار لوازم خانگی وجود ندارد اما به دلیل افزایش قیمتها و کاهش توان خرید مصرف کنندگان، بازار این اقلام دچار رکود شده است و در این راستا طرحهای فروش اقساطی کالا در این حوزه به ویژه برای زوج های جوان در حال اجراست و استقبال مناسبی نیز از آن شده است.

رییس هیات مدیره گروه بازرگانی یاس دوو در صنعت لوازم خانگی نیز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: گروه صنعتی “انتخاب” ۱۴ هزار کارمند در بخش تولید در کل کشور دارد و برند “دوو” کره جنوبی را بومی سازی کرده و در اختیار گرفته و فقط ۲۵ درصد از قطعات لوازم خانگی این نوع برند مانند کمپرسور وارداتی است.

مهرداد صالحی افزود: یخچال و فریزر از هزار و ۵۰۰ نوع قلم کالا تشکیل شده که ۷۵ درصد از آنها در داخل کشور توسط مالک برند “دوو” که یک ایرانی است تولید می شود.

وی اضافه کرد: برند “پلی استیل” ایتالیا نیز از جمله برندهای لوازم خانگی بوده که یکی از تولیدکنندگان ایرانی فناوری آن را به طور کامل خریداری کرده و این برند را بومی سازی کرده است.

سه نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، فرش و موکت تا ۲۴ دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر است.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *