پله

پله گرد کم جا

پایگاه خبری دنیای برند، معنی و مفهوم این عبارت این است که هر راه پله ای که شمایل گرد در ساختار ظاهری اش داشته باشد و علاوه بر آن کم ترین جای ممکن از محیط خانه یا مغازه را به اشغال خود دربیاورد. راه پله گرد کم جا می نامند درست است که این راه پله کوچک ابعاد است ولی به این معنی نیست که طراحی آن هم همچون ساختش راحت باشد بلکه سازنده پله پیچ باید در حین طراحی نقشه از محدودیت های فضایی زیادی گذر کرد بدون اینکه ذره ای خدشه به استاندارد راه پله وارد شود حال این موارد ایمنی شامل آیتم های بسیار زیادی می باشد اول از همه در هیچ نقطه از مسیر پله گرد کم جا فرد نباید احساس خطر داشته باشد و مهم ترین آن ها بحث سرگیر یا سرترس بودن و یا همین طور شانه گیر بودن است ارتفاع هر یک از کف پله ها تقریبا باید بین ۱۵تا۱۸ سانتی متر باشد و تمامی کف پله های راه پله باید به یک اندازه ارتفاع داشته باشند حتی ۱سانتی متر اختلاف ارتفاع موجب جا خوردن و یا سقوط از پله خواهد شد.

طراحی پله پیچ کوچک:

همین طور که در بالا تا حدی به این موضوع اشاره داشتیم بهترین طراحی در پله گرد کم جا باید به نحوی باشد که یک فرد بدون هیچ مشکلی از آن پله دوبلکس تردد داشته باشد اگر یک سازنده بتواند همچون پله گرد نوربخش یک سری جزئیات را درست عملی کند عاقبت کار شیرین می باشد مثلا طبق تجربه خود ما فهمیده ایم که عرض هر یک از کف پله ها نباید از ۳۰سانتی متر کمتر باشد چون اگر پای یک فرد نتواند به صورت تمام و کمال روی سطح پله قرار گیرد احتمال سر خوردن پا و در نهایت سقوط وجود دارد.

Small round stairs 01 - پله گرد کم جالرزش پله گرد کم جا:

اصولا برای کاهش لرزش در راه پله های کوچک نیازی به ضخیم تر کردن متریال مصرفی نمی باشد چون ابعاد کوچک است و این خود باعث بالا رفتن مقاومت و استحکام می شود مثلا در پله معلق ما می دانیم که وقتی یک طرف کف پله ها شناور در هوا قرار دارند نباید طول هر کف پله را از ۹۰سانتی متر بیشتر گرفت چون باعث افزایش لرزش و کاهش طول عمر پله خواهد شد.

Small round stairs 02 - پله گرد کم جاقیمت پله پیچ کوچک:

چون وقتی که ابعاد کم حجم تر باشد مطابقا متریال مصرفی هم کمتر می باشد پس در نهایت قیمت کاهش خواهد یافت. در پله گرد نوربخش بیشتر به نقشه مد نظر شما اهمیت داده خواهد شد و این یعنی اینکه هر چقدر طراحی راه پله گرد کم جا راحت تر باشد چه شاسی اصلی و چه مدل نرده دور آن در نهایت قیمت کمتر می شود.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

هرمدر

هرمدر بهترین برند تولید کننده روتختی و کالای خواب در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری دنیای برند، در دنیای پرشتاب و پرمشغله امروز، خواب به مثابه گوهری نایاب …

یک نظر

  1. blank

    پله گرد نوربخش از لحاظ قیمت و کیفیت واقعا عالی میباشد در یک فضای ۱۳۰ در ۱۳۰ پله ی ما رو که خوب درست کردن دستشون درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *