وزارت صمت

توجه همزمان به صنف و صنعت در ساختار جدید وزارت صمت

پایگاه خبری دنیای برند، وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در ساختار جدید وزارت صمت کسب و کارها (صنف و صنعت) به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته اند.

سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استانها که با حضور اکبری تالار پشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: با استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صمت ادغام واقعی در وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به وقوع پیوست و نحوه حکمرانی تغییر و به روز شد.

در تبصره ۱۸ اصناف دیده شده است

وی همچنین گفت: در تبصره ۱۸ اصناف دیده شده است، معافیت‌های گمرکی را برای اصناف لحاظ نمودیم و تمام مزایایی که واحدهای صنعتی دارند واحدهای صنفی نیز دارا هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دفاتر تخصصی رشته فعالیت ها همزمان صنف و صنعت را جلو می‌برند و تمام مسائل رشته فعالیتها در حوزه مربوطه در درون دفاتر تخصصی همان رشته فعالیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر کسب نظر از بخش خصوصی گفت: در ستاد تنظیم بازار اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون حضور دارند و نظرات بخش خصوصی را در تمام فعالیتها کسب می کنیم.

وزیر صمت همچنین با اشاره به تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای بیان کرد: اصناف توزیعی و تولیدی می‌توانند از این تفاهم نامه استفاده کنند و مبتنی بر فاکتورهای الکترونیکی سامانه جامع تجارت تسهیلات دریافت نمایند.

ساماندهی اصناف بدون مجوز در دستور کار است

وی همچنین گفت: ساماندهی اصناف بدون مجوز را نیز در دستور کار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است که نشست هم اندیشی سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استانها با حضور اکبری تالار پشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد.

پیشنهادات ارایه شده توسط اصناف

در این نشست فعالان اصناف به بیان مهمترین نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

از جمله مهمترین پیشنهادات به هم افزایی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل و‌فصل مسایل مشترک، سیاستگذاری و نظارت واحد برای مجموعه اصناف، نظارت بر تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای، توجه به بخش خصوصی و تشکلها در تصمیگیری ها، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و جشنواره های خرید وحمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا می توان اشاره کرد.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *