ثبت بیش از 16 هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده‌های علوم‌زمین کشور

ثبت بیش از ۱۶ هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده‌های علوم‌زمین کشور

پایگاه خبری دنیای برند، به گفته مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور این مجموعه در راستای تحقق اهداف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، به اشتراک‌گذاری اطلاعات علوم‌زمین در سامانه‌های تحت نظارت خود اقدام می‌کند.

به گزارش شاتا به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، امید اردبیلی گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور توانست با ثبت بیش ازهفت هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده، در جهت پیشبرد اهداف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گام موثری بردارد.

مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور با بیان این‌که در سامانه فراداده و کاتالوگ سرویس نیز با هدف جستجوی پیشرفته محصولات علوم‌زمین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ رکورد اطلاعاتی بارگذاری شده، تصریح کرد: در مجموع بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ رکورد اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شده است.

اردبیلی در ادامه افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در راستای تحقق سند توسعه دولت الکترونیک کشور تعداد ۳۵۰ رکورد اطلاعاتی علوم‌زمین ظرف همین مدت در سامانه ملی کاتالوگ و مجموعه داده باز data.gov.ir بارگذاری کرده است.

مدیر پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور خاطرنشان کرد: در این راستا آمار میز خدمت کتابخانه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ علاوه بر حدود چهار هزار و ۹۰۰ مورد ثبت رکورد در سامانه توصیفی و اسنادی، در بخش مراجعات حضوری به کتابخانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ رکورد اطلاعاتی و در بخش مراجعات غیرحضوری حدود ۵۰۰ مورد اسناد و نقشه و منابع به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است؛ رکوردهای ثبت شده در سامانه‌های پایگاه داده شامل اطلاعات کتابخانه‌ای که در سامانه مدیریت اطلاعات توصیفی و اسنادی پایگاه داده، سامانه داده‌های مکانی و سامانه فراداده و سرویس کاتالوگ است و کاربران می‌توانند از طریق وبسایت اصلی پایگاه داده Ngdir.ir دسترسی آزاد به این نوع اطلاعات نیز داشته باشند.

تصویر با کیفیت:

Registration of more than 16,000 information records in the main portal of the country's science database brandworld.news - ثبت بیش از 16 هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده‌های علوم‌زمین کشور
در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ پایگاه ملی داده‌های علوم‌زمین کشور توانست با ثبت بیش ازهفت هزار رکورد اطلاعاتی در پورتال اصلی پایگاه داده، در جهت پیشبرد اهداف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گام موثری بردارد.

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *