برند اپل

شورش کارگران محبوس در کارخانه برند اپل

پایگاه خبری دنیای برند، کارگران یک کارخانه قرنطینه شده متعلق به تولیدکننده قراردادی اپل، علیه حبس خود طغیان کردند.

کارگران قرنطینه شده در کارخانه شرکت تایوانی کوانتا کامپیوتر در شانگهای، در اعتراض به حبس شدنشان، به خوابگاه مدیریت این شرکت حمله بردند.

درگیریهای خشونت آمیز، افزایش ابتلا و کف خالی کارخانه‌ها، مشکلاتی که ده‌ها هزار کارگر تولیدکننده قراردادی اپل را در شانگهای فرا گرفته است، نشانه نگران کننده از تلاشهای مضاعف چین برای سر پا نگه داشتن تولید کارخانه‌ها در طول بدترین شیوع کووید ۱۹ از سال ۲۰۲۰ است.

منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: کارگران کم دستمزد شرکت کوانتا کامپیوتر که حدود دو ماه است بر اساس فرمان دولت، قرنطینه شده و از دسترسی به دنیای خارج از کارخانه محروم شده اند، خواستار آزادی بیشتر هستند و علیه ناظران خود سر به شورش برداشته‌اند.

به گفته چندین کارمند، ابتدای ماه جاری صدها کارگر که نگران تمام شدن مایحتاجشان در صورت ادامه قرنطینه بودند، با نگهبانان درگیر شده‌اند و از موانع ایزوله سازی تحت حفاظت عبور کردند.

شرکت کوانتا کامپیوتر که مک بوک و رایانه‌های دیگر را در کارخانه ای در شانگهای تولید می کند، پس از ورود این شهر به قرنطینه در آوریل، کارکنانش را در محل خوابگاه حبس کرد و از آن زمان، کارکنان این شرکت اجازه نداشته اند خوابگاه را ترک کرده و خانواده و دوستانشان را ملاقات کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این وقایع نشان می دهد تا چه حد نارضایتی نسبت به قرنطینه ۲۵ میلیون سکنه شانگهای از مارس، افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x