زغال سنگ پروده

بازدید رییس جمهور از معادن زغال سنگ پروده طبس

پایگاه خبری دنیای برند، رییس جمهوری در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس با همراهی وزیر صمت از معادن زغال سنگ پروده این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش شاتا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهموری، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به خراسان جنوبی، ‌از معدن زغال سنگ طبس به صورت هوایی بازدید و برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آنها به گفت و گو پرداخت.

رئیس جمهور در این بازدید با کارگران و مهندسان معدن پروده گفت و گو کرد و از نزدزسک مسائل و مشکلات آنان را شنید.
آیت الله رئیسی همچنین در بازدید هوایی با بالگرد، معادن حاشیه ای و ظرفیت های شهرستان را بررسی و با توضیحات مدیران استان و شهرستان در جریان توانمندی ها،مسائل و مشکلات منطقه قرار گرفت.

در این بازدید وزیر صمت، وزیر کشور، استاندار خراسان جنوبی و رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، رییس جمهوری را همراهی کردند.

طبس بزرگترین و مهمترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کُک‌شو ایران در این منطقه است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران است.

شهرستان طبس با دارا بودن ۲۹ معدن در حوزه زغال سنگ نقش مهمی را در تولید این ماده معدنی و صادارت آن به خارج از کشور دارد.

ایجاد زیرساخت‌های معادن توسط دولت شامل خط ریلی، راه دسترسی، برق، آب و مخابرات برای توسعه معادن از جمله مهمترین درخواست‌های مطرح شده در این بازدید بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) بدو ورود به فرودگاه طبس از سوی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از اعضای هیات دولت و وزیران، رییس جمهوری را در سومین سفر استانی همراهی می‌کنند.

رییس جمهوری در نخستین برنامه در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و سپس از معادن زغالسنگ پروده طبس بازدید کرد و رییس جمهوری نیز پس از آن به بیرجند مرکز استان می‌رود.

همچنین ببینید

Img20221109140654400 310x165 - بیانیه اتاق ایران درباره نامگذاری سال ۱۴۰۳

بیانیه اتاق ایران درباره نامگذاری سال ۱۴۰۳

ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت ‌‌نوروز ۱۴۰۳ و همزمانی آن با بهار قرآن و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x