گیاهان

گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خرید

پایگاه خبری دنیای برند، یکی از نکات مهمی که در نگهداری گل و گیاه بسیار مهم است، توجه به نور مورد نیاز آن‌ها است. بعضی از گیاهان مانند گیاهان آپارتمانی برای رشد نیاز به نور مستقیم ندارند اما دسته دیگری از گیاهان هستند که رشد آن‌ها وابسته به نور مستقیم خورشید است.

نگهداری از گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند در فصل تابستان و بهار راحت‌تر است زیرا طول روز در این فصول بیشتر است. در بین این گیاهان گروهی به آب کم و گروهی به آب زیاد برای زیستن نیاز دارند.

دانستن این اطلاعات به شما در نگهداری بهتر از گیاه‌تان کمک می‌کند. در این متن شما را با گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید آشنا می‌کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

گیاهانی که به نور مستقیم خورشید نیاز دارند

گیاهان نیازمند نور مستقیم خورشید یا گیاهان آفتاب‌دوست گیاهانی هستند که برای شاداب و سرحال ماندن به تابش مستقیم نور نیاز دارند. البته این گیاهان را نباید در آفتاب بسیار زیاد قرار داد، زیرا آفتاب شدید برگ‌های آن‌ها را می‌سوزاند.

عبارت آفتاب‌دوست به این معنا است که این گیاهان باید در بالکن یا حیاط نگهداری شوند. نگهداری آن‌ها در منزل ممکن است از شادابی و طراوت‌شان بکاهد زیرا حتی در پشت پنجره نور موردنیاز آن‌ها فراهم نمی‌شود.

در این عنوان تعدادی از گیاهان آفتاب دوست را نام می‌بریم.

۱- حسن یوسف

یکی از معروف‌ترین گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید گیاه حسن یوسف است. این گیاه درصورتی که نور مناسب و مستقیم به آن نرسد، برگ‌های آن شروع به جمع شدن می‌کنند و کم‌کم گیاه پژمرده می‌شود.

البته می‌توان این گیاه را در گلدان و پشت پنجره نگهداری کرد اما طراوت آن در حیاط یا بالکن بیشتر است. گیاه حسن یوسف به رنگ‌های زرد، قرمز، سبز و نارنجی قابل خریداری است.

Plants resistant to direct sunlight1 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خرید۲- گیاه آشوریا

این گیاه جزو گیاهان آفتاب‌دوست و کوهستانی است. برای رشد بهتر باید آن را در محیط خشک پرورش دهید. این گیاه به آب کمی نیاز دارد و به دلیل تفاوتی که برگ‌های آن با سایر کاکتوس‌ها دارد، در دسته گیاهان زینتی قرار می‌گیرد.

Plants resistant to direct sunlight2 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خرید۳- آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا مانند گیاهانی که نام بردیم در دسته گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد. شیره این گیاه کاربرد زیادی دارد که یکی از آن‌ها درمان التهابات پوستی است.

گیاه آلوئه‌ورا نسبت به کم ‌آبی بسیار مقاوم است. برای رشد این گیاه باید از گلدان بزرگ استفاده کنید.

Plants resistant to direct sunlight3 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خرید۴- گیاه پاپیروس

گیاه پاپیروس برای رشد به نور و آب زیادی نیاز دارد. اگر وقت نمی‌کنید که همیشه خاک آن را مرطوب نگه‌ دارید بهتر است ظرفی را از آب پر کنید و گلدان را داخل آن بگذارید. حتما هر هفته آب آن را عوض کنید.

مردم مصر از گیاه پاپیروس برای ساخت کاغذ و قایق استفاده می‌کردند.

Plants resistant to direct sunlight4 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدگیاهان آفتاب ‌دوست بالکنی

اگر منزل شما بالکن دارد حتما از آن برای پرورش گیاهان استفاده کنید و خودتان را از داشتن گل و گیاه محروم نکنید. تزئین بالکن با گل و گیاه علاوه بر اینکه منظره زیبایی برای رهگذران ایجاد می‌کند، باعث می‌شود سایر همسایگان به منزل شما اشراف نداشته باشند.

گیاهانی که در بالکن نگهداری می‌کنید باید شرایط زیر را تحمل کنند:

۱) جزو گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید باشند، زیرا تابش نور در بالکن به‌ویژه در بالکن‌های جنوبی زیاد است.

۲) تحمل گرمای زیاد را داشته باشند. فضای بالکن علاوه بر گرمای محیط، گرمای خروجی منزل را دریافت می‌کند.

۳) این گیاهان در معرض آلودگی و گردوغبار قرار دارند و باید نسبت به آن‌ها مقاوم باشند.

۴) گلدان آن‌ها باید لعابی یا سفالی باشد تا مقاومت کافی را داشته باشد.

در ادامه چند گیاهی را که در بالکن می‌توانید نگهدارید نام می‌بریم:

شمعدانی

یکی از گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید بسیار محبوب، گل شمعدانی است. استفاده از این گل به‌صورت آویز زیبایی ویژه‌ای به بالکن شما می‌دهد. گل شمعدانی آفتاب‌دوست است، به همین دلیل بهتر است در بالکن‌های جنوبی که آفتاب بیشتری می‌تابد نگهداری شود.

Plants resistant to direct sunlight5 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدگل داوودی

گل داوودی به دلیل دوام بالایی که در شرایط محیطی مختلف دارد، برای پرورش در بالکن مناسب است. این گل بیش از ۲۰۰ گونه شناخته شده دارد. همچنین از نظر رنگ از تنوع بلایی برخوردار است.

Plants resistant to direct sunlight6 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدتاج خروس

نگهداری گل تاج خروس علاوه بر زیبایی کردن بالکن شما، خواص دارویی نیز دارد. دانه این گل کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

Plants resistant to direct sunlight7 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدگیاه یوکا

اگر بالکن کوچکی دارید گیاه یوکا انتخاب مناسبی برای نگهداری است. این گیاه بسیار آفتاب‌دوست است و ارتفاع آن به چند متر هم می‌رسد. در برابر تشنگی و گرسنگی بسیار مقاوم است.

Plants resistant to direct sunlight8 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدگل مقاوم آفتاب

ممکن است شما در منطقه‌ای زندگی کنید که آفتاب و گرما باشد. شاید فکر کنید به دلیل آفتاب زیاد نتوانید در منزل خود گیاهی را پرورش دهید. بهتر است بدانید بعضی از گیاهان نسبت به آفتاب و گرمای زیاد مقاوم هستند و رشد خوبی در این شرایط دارند.

در ادامه شما را با چند نمونه از گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید آشنا می‌کنیم:

گل یاس آبی

این گل در تمام فصول و در هر منطقه‌ای می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و سالم بماند. در مناطق گرمسیری با کمترین مراقبت می‌توانید گل یاس آبی سالم و با طراوتی داشته باشید. برعکس در مناطق سردسیری باید مراقبت‌های لازم برای رشد آن انجام شود.

Plants resistant to direct sunlight9 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدگل ختمی یا بامیه

گل ختمی طرفداران زیادی دارد زیرا مقاومت بالایی دارد و پرورش آن آسان است. این گل با رنگ‌های مختلف موجود است و به‌راحتی در دماهای بالا به رشد خود ادامه می‌دهد.

Plants resistant to direct sunlight10 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدگل همیشه بهار

گل همیشه بهار بسیار آفتاب‌دوست است و تنها در صورتی شکوفه می‌دهد که نور خورشید را به‌طور کامل دریافت کند.

Plants resistant to direct sunlight11 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدگل یاس وحشی

این گیاه جزو گیاهان گرمسیری چندساله است و در حضور نور خورشید و گرمای مناسب می‌توانید شاهد رشد آن باشید.

Plants resistant to direct sunlight12 - گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید؛ معرفی و راهنمای خریدراهنمای خرید گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید

برای خرید گلهای مقاوم به نور مستقیم آفتاب اول از هر چیزی به مقدار آفتابی که نیاز دارد دقت کنید. اگر به‌دنبال گلی مناسب برای داخل منزل خود هستید باید از گیاهانی استفاده کنید که نیاز به نور مستقیم نداشته باشند و برعکس اگر برای بالکن یا حیاط خود در جستجوی گل مناسب هستید بهتر است از گیاهان مقاوم به نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

برای پرورش گل در بالکن حتی باید به جنوبی یا شمالی بودن بالکن نیز توجه کنید زیرا بالکن‌های جنوبی نور بیشتری دریافت می‌کنند.

علاوه بر نور باید به آبیاری، کوددهی و رطوبت محیط برای رشد بهتر گل و گیاه توجه کنید. هنگام خرید می‌توانید از گل‌خانه‌ها و گل‌فروشی‌ها درباره شرایط نگهداری گل موردنظر خود اطلاعات بگیرید.

همان طو که از نام گیاهان آپارتمانی مشخص است این گیاهان برای نگهداری در خانه، آپارتمان و محل کار است. اما خانه یا محل کار اغلب ما نور کافی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی را ندارد. چه باید کرد؟

اخیرا در سایت pulbank.ir مقاله تحت عنوان گیاهان آپارتمانی مناسب تاریکی منتشر شده است. در این مطلب ابتدا به معرفی انواع گیاهان آپارتمانی مناسب تاریکی و نور کم پرداخته شده است و در ادامه به نحوه نگهداری گیاهان آپارتمانی مناسب تاریکی اشاره شده است. پس برای کسانی که در منزل یا محل کار مشکل نور دارند، مطالعه این مقاله ضروری ست.

اگر به دنبال افزایش شادابی خانه یا محل کار خود هستید و یا مایلید روابط خود را ماندگار کنید، خرید گیاه آپارتمانی پیشنهاد ماست.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *