Pate is a brand of Kerman handicrafts 616x330 - پته برند صنایع دستی کرمان است

پته برند صنایع دستی کرمان است

پایگاه خبری دنیای برند،  محمد کربلایی یکی از فعالان عرصه صنایع دستی کرمان می‌گوید: پته کرمان باید مانند منسوجات یزد، اصفهان و شیراز برند صنایع دستی کرمان باشد اما در عمل ما چنین مساله‌ای را شاهد نیستیم.

وی می‌گوید: تنها چند مغازه در اطراف میدان گنجعلیخان این کالا را عرضه می‌کنند و به دلیل عدم معرفی صحیح پته به مردم ایران برای بسیاری ناشناخته است و به صورت کلی نمی‌دانند چیست.

وی ادامه داد: پته جزو صنایع دستی دارای اصالت قابل توجه در خانواده‌های کرمانی است و در اکثر خانه‌ها این کالای زیبای صنایع دستی به دیوارها آویزان است و در خانه‌ها هم مردم به دوخت برای مصرف خانگی می‌پردازند اما ما تلاشی برای مستند سازی در این زمینه انجام نداده‌ایم و محصول را هم به گردشگران معرفی نکردیم و نتیجه اش این می‌شود هر کس به اصفهان و یزد می‌رود دنبال منسوجات این استانهاست و در میدان گنجعلیخان هم کالاهای غیر اصیل به فروش می‌رود اما گردشگران به ندرت پته کرمان را می‌شناسند.

از صنایع دستی کرمان مس و قالی را می‌شناسم که همان قالی هم کمتر در مراکز گردشگری عرضه می‌شود

در همین زمینه در میدان گنجعلیخان به بررسی پرداختیم با چند نفر از گردشگران گفتگو کردیم، حسن قزلباش که از تبریز به کرمان آمده است می‌گوید: از صنایع دستی کرمان مس و قالی را می‌شناسم که همان قالی هم کمتر در مراکز گردشگری عرضه می‌شود.

وی افزود: پته را نمی‌شناسم و نمیدانم چیست و چند مغازه را مشاهده کردم که این محصول را می‌فروشند که بسیار زیبا بود اما اطلاعات دقیقی ندارم.

فاطمه فتحی نیز گردشگر شیرازی است که به با دیدن پته کرمانی به وجد آمده و می‌گوید: نمی‌دانستیم چنین بافته دست دوزی در کرمان وجود دارد که تمامی نقش نگار آن با سوزن دوزی روی پارچه‌ها ایجاد می‌شود و از رنگ‌ها و طرح‌های بی نظیری هم برخوردار است.

وی گفت: برای نخستین بار در بازار کرمان این صنایع دستی را مشاهده کردم که مطمنا توان رقابتی بالایی با سایر کالاها دارد اما آنچه که عجیب است اینکه ما در یک جا به صورت متمرکز نمی‌توانیم صنایع دستی کرمان با ببینیم و خریداری کنیم در میدان گنجعلیخان هم اکثر مسگرانی هستند که در کمال تعجب ظروف مسی سایر استان‌ها را به دلیل ارزانی آنها می‌فروشند.

عدم معرفی و برندینگ صنایع دستی کرمان موجب شده استان در این زمینه با مشکلاتی مواجه باشد که برای رفع این مشکل برگزاری همایشها، نمایشگاه‌ها و ساخت فیلم‌های مستند و تبلیغات در سایر شهرها و نمایشگاه‌های گردشگری اهمیت فراوانی دارد.

منبع: مهر

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *