کارخانه کاشی سمنان

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه کاشی سمنان

بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت و دستگاه قضائی به چرخه تولید بازگشت و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شد.

پایگاه خبری دنیای برند، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دقایقی قبل بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان را که به همت دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال رکود به چرخه تولید بازگشت، بهره‌برداری کرد.همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سمنان، کارخانه کاشی و سرامیک «هفت آسمان» که بیش از یک دهه غیرفعال بود، احیا و راه‌اندازی شد.این کارخانه کاشی پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت سیزدهم و دستگاه قضائی به چرخه تولید بازگشت.این کارخانه در گذشته با نام «کاشی سمند» فعالیت داشت که فعالیت آن در سال‌های قبل متوقف شد و مالک جدید این کارخانه با نام جدید این واحد تولیدی را راه‌اندازی کرد.

با راه‌اندازی این واحد تولیدی نیروهای سابق دعوت به کار شدند و زمینه اشتغال ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر فراهم شد و این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار مترمربع کاشی را دارد.واحد تولیدی کاشی هفت آسمان پیش‌تر با نام کاشی سمند در شهرک صنعتی سمنان فعالیت داشت که به دلایل مختلف تعطیل شد و سال‌ها در تملک بانک قرار گرفت.

دولت سیزدهم با خروج این واحد تولیدی از تملک بانک، آن را بار دیگر به بخش خصوصی واگذار کرد.مرحله نخست احیای این واحد تولیدی سال ۱۴۰۱ با کمتر از ۴۰ نفر کارگر در شهرک صنعتی سمنان با یک خط تولید انجام شد و امروز در سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان سمنان با تکمیل مرحله دوم، تعداد کارگران این واحد تولیدی به ۴۰۰ نفر رسید.بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت.

همچنین ببینید

امضای ایرانی

امضای ایرانی جهانی شد

با اشاره به موفقیت کشورمان در جهانی شدن امضای ایران گفت: از این پس بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *