پوشاک

اغلب برندهای پوشاک خارجی تولید داخل هستند

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس اتحادیه پیراهن دوزان کرج گفت: متاسفانه فرهنگسازی درستی در خصوص تولیدات ایرانی نشده و مردم فکر می‌کنند هر برند خارجی از نمونه ایرانی کیفیت بهتری دارد که این نگرش نیاز به اصلاح دارد.

کرونا تاثیر چندانی بر صنف پیراهن دوزان نداشت

روح‌اله مرادلو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت فعالان این صنف در شرایط فعلی اظهار کرد: از زمانی‌که فروش پوشاک قاچاق در کشور ممنوع شد، وضعیت واحدهای تولیدی دگرگون و به اصطلاح عامیانه “نانشان در روغن افتاده است”.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا تاثیر چندانی بر فعالیت صنف پیراهن دوزان نداشت، ادامه داد: با شیوع کرونا برخی واحدهای صنفی تعطیل شدند ولی در فعالیت صنف  پیراهن دوزان کرج تغییر محسوسی ایجاد نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر اغلب واحدهای تولیدی این صنف با حداکثر توان خود مشغول به کار هستند و درآمد مناسبی هم دارند.

مشکل گرانی مواد اولیه است نه کمبود

این مسئول در ادامه در پاسخ به اینکه آیا فعالان این صنف در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نیستند، تاکید کرد: بیشتر مواد اولیه مصرفی در واحدهای تولیدی داخلی است و مشکلی از لحاظ دسترسی به مواد اولیه نداریم اما مساله‌ای که واحدها با آن درگیر هستند گرانی انفجاری مواد اولیه طی دو سال اخیر است.

مرادی اضافه کرد: وقتی تولید کننده مواد اولیه را گران می‌خرد چاره‌ای جز این ندارد که تولید نهایی خود را هم به همان میزان گران بفروشد که همین امر باعث کاهش توان خرید مردم و کسادی نسبی بازار می‌شود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال پارچه ای که قبل از گرانی دلار متری ۲۷ هزار تومان خریداری می‎شد به متری ۱۶۰ هزار تومان رسیده و قیمت نخ و … هم به همین میزان افزایش داشته است.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان کرج ادامه داد: با توجه به مقابله دولت با واردات پوشاک قاچاق و برخورد جدی با فروشندگان آنها و همچنین گرانی دلار که باعث شده واردات قانونی پوشاک خارجی هم برای عده زیادی به صرفه نباشد، بازار پیراهن دوزی‌ها طی دو سال گذشته بد نبوده است.

پوشاک ایرانی با مارک خارجی!

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پوشاکی که در حال حاضر به عنوان پوشاک خارجی فروخته می‌شود تولید داخل است، گفت: خرید پوشاک خارجی و واردات آن با دلار بالای ۲۲ هزار تومان به صرفه نیست ضمن اینکه کیفیت اغلب پوشاکی که در ایران تولید می‌شود هم قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

این مسئول ادامه داد: مشکل این است که تولیدکنندگان ما هنوز به اعتماد نفس کافی برای برند سازی و تبلیغات مناسب برای معرفی تولیدات با کیفیت خود را ندارند.

مرادلو افزود: به عنوان اکثر طراحان لباس و دوزندگان ترکیه ایرانی هستند و به واسطه برند سازی توانسته‌اند به بازار مناسبی دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: اغلب تولیدکنندگان ایرانی که موفق به برندسازی نشده اند، تولیدات خود را به بازاری‌ها می فروشند و آنها هم چون با ذائقه مردم آشنا هستند، با دوخت مارک و برچسب برندهای خارجی، پوشاک داخلی را به عنوان برند خارجی به فروش می‌رسانند.

فرهنگ مصرف کالای ایرانی در میان مردم جا نیفتاده است

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان کرج گفت: متاسفانه فرهنگسازی درستی در خصوص تولیدات ایرانی نشده و مردم فکر می‌کنند هر برند خارجی از نمونه ایرانی کیفیت بهتری دارد که این نگرش نیاز به اصلاح دارد.

این مسئول با اشاره به تعداد واحدهای صنف پیراهن دوزی کرج افزود: در حال حاضر ۴۲۰ واحد جواز دار و حدود ۱۲۰ واحدی که در مرحله دریافت جواز هستند در کرج فعالیت دارند.

مرادلو ادامه داد: البته به نظر می‌رسد تعداد واحدهای فعال این صنف بیش از این آمار باشد ولی چون فعالیت اغلب این واحدها در زمین است، شناسایی دقیق آنها آسان نیست.

وی گفت: امیدواریم به روزی برسیم که اجناس صد درصد ایرانی در کشور به مصرف برسد و دیگر شاهد فروش کالای ایرانی با مارک و برچسب خارجی نباشیم.

همچنین ببینید

62966702

هوش مصنوعی گوگل، بیماری را از روی صدای سرفه تشخیص می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل به زودی می‌تواند از سرفه برای تشخیص بیماری استفاده کند. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *