برند میتسوبیشی

برند میتسوبیشی تولید در کارخانه روسی را متوقف می‌کند

پایگاه خبری دنیای برند، خودروساز ژاپنی میتسوبیشی موتورز اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تولید خود را در کارخانه ون روسی در کالوگا متوقف کرده و به دیگر خودروسازان بزرگی که فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند، ملحق شده است.

میتسوبیشی در بیانیه‌ای اعلام کرد: صادرات خودرو و تامین قطعات به روسیه از ماه مارس به دلیل مشکلات لجستیکی به حالت تعلیق درآمده است. ژاپن در اعمال تحریم‌های اضافی علیه روسیه، از جمله مسدودکردن دارایی‌های رهبران این کشور و سه موسسه مالی، به ایالات‌متحده و سایر متحدانش پیوست تا روسیه را به دلیل آنچه مسکو عملیات نظامی ویژه در اوکراین می‌خواند که در ۲۴ فوریه آغاز شد، مجازات کند.

چهارمین خودروساز بزرگ جهان، در اواخر ماه مارس اعلام کرد که باید کارخانه کالوگا را به زودی تعطیل کند زیرا قطعات آن به اتمام رسیده است. البته هنوز مشخص نیست که این شرکت، عملیات خود را در کالوگا متوقف کرده است یا خیر. این شرکت، پیش از این همه صادرات خودرو به روسیه و همچنین واردات از روسیه را به حالت تعلیق درآورده بود.

این شرکت همچنین عنوان کرده است که تولید فعلی خود را به اروپای غربی منتقل می‌کند و برنامه‌های سرمایه‌گذاری بیشتر در روسیه را متوقف می‌کند، در حالی که تولید ون در کالوگا را فقط برای بازار محلی حفظ می‌کند.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

فروش خودروهای جدید در روسیه در ماه مارس ۶۲.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و برای نهمین ماه متوالی کاهش یافت زیرا این صنعت با کمبود شدید و افزایش قیمت‌ها ناشی از کاهش شدید روبل و اختلال در لجستیک مواجه شد.

منبع: ایسنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *