رویداد میت 2

رویداد میت ۲ برگزار شد

پایگاه خبری دنیای برند، رویداد میت ۲ «میز کارآفرینان خاورمیانه» پنجشنبه یکم تیر از ۱۷ تا ۲۳ در کاخ نیاوران با حضور صاحبان کسب‌و‌کار، کارآفرینان و فعالین حوزه لجستیک برگزار شد.

میت «MEET» بستری برای شبکه‌سازی و ارتباطات هدفمند، جهت ارتقاء کسب‌و‌کار است. در میت، افراد با هم آشنا می‌شوند، از یکدیگر یاد می‌گیرند و ایده‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند و ارتباطات قوی و موثری را باهم برقرار می‌کنند تا شرایط بیزنس و تجارت خود را با همفکری و همکاری یکدیگر رشد دهند.

در ابتدای مراسم برخی از شرکت کنندگان رویداد میت «MEET» به معرفی خود و بیان تجربیات پرداختن و در ادامه مراسم دکتر ربانی موسس ویدان در مورد اهمیت شبکه‌سازی و ارتباطات در عصر حاضر نکات طلایی برای افراد و کسب‌و‌کارها بیان کردند.

از جمله سخنرانان این مراسم جناب آقای دکتر مسعود شکرانی «مدیرعامل گروه داده‌ورز جویا» و جناب آقای دکتر محمدرضا قادری «عضو هیات مدیره شرکت ملی پست» با موضوع: تحول دیجیتال در زنجیره تامین و لجستیک بودند.

در ادامه مراسم پنل لجستیک نوین در کسب‌وکارها با حضور مهرداد ملک محمدی «مدیرعامل تاپین»، مهناز علمایی «مدیرعامل اسپید»، رامین سمیع‌زاده «مدیرعامل جابار»، سید احمد نبی‌پور «مدیرعامل گنجه»، علیشاد اعتضادی «مدیرعامل دیجی اکسپرس» و راهبری آرش سروری برگزار گردید.

Event Meet 2 Logistics Panel - رویداد میت 2 برگزار شد
پنل لجستیک نوین در کسب‌وکارها

در ابتدا پنل هر کدام از مهمانان به معرفی خود و مجموعه تحت نظرشان پرداختند و در ادامه به مسائل گوناگون در حوزه لجستیک را تشریج کردند.

Event Meet 2 Logistics Panel 1 - رویداد میت 2 برگزار شدفعالین حوزه لجستیک نوین در در پنل لجستیک نوین در کسب و کارها نسبت به آینده این اکوسیستم ابراز نگرانی کردند. آنها باور دارند شرکت ملی پست باید سرویس‌های خود را محدودتر کند و بیشتر نقش رگولاتور را ایفا کند و از خدمات بخش خصوصی بهره بگیرد. این فعالین همچنین باور دارند قیمت پایین خدمات پستی کار را برای بخش خصوصی سخت کرده است: قیمتی که به نظر این فعالین لزوما با کیفیت بالا همراه نیست. این فعالین معتقد هستند مشتریان امروزی بیشتر به خدمات با کیفیت‌تر نیاز دارند و حاضر هستند برای لجستیک بهتر، هزینه بیشتری هم بپردازند.

Event Meet 2 Logistics Panel 6 - رویداد میت 2 برگزار شد
رامین سمیع زاده

در ابتدای این پنل «رامین سمیع زاده» مدیرعامل جابار که از دل هلدینگ فاخر (مالک تیپاکس) به‌وجود آمده صحبت کرد. او تاکید صنعت لجستیک با پیشرفتی که امروزه کسب کرده دیگر یک صنعت مجزا و مستقل نیست و در کنار تجارت الکترونیکی دنیا قرار گرفته است. او با اشاره به حضور غول‌های تجارت الکترونیکی نظیر آمازون و علی‌بابا در صنعت لجستیک اعلام کرد که بازیگران بزرگ این عرصه در دنیا، نیازهای مشتریان را تغییر دادند و سطح و دغدغه آن‌ها را نسبت به گذشته در مسائل لجستیکی،عوض کرده‌اند.

سمیع‌زاده باور دارد در اکوسیستمی مثل لجستیک که هنوز بازیگران زیادی ندارد و جا برای حضور چندین بازیگر دیگر نیز باز است، رقبا در عین اینکه با یکدیگر رقابت دارند، از همدیگر محافظت هم می‌کنند و مراقبت یکدیگر هستند تا نابود نشوند: «نابودی هر یک از این شرکت‌ها دستاورد خوبی برای سایر بازیگران اکوسیستم لجستیک نخواهد داشت. ما و تیم گنجه عملا رقیب یکدیگر در حوزه لاکرهای هوشمند هستیم اما جلسات مشترک متعددی هم باهمدیگر داریم تا بتوانیم این حوزه را در کشور جا بیندازیم و با رگولاتور نیز همسو شویم.»

Event Meet 2 Logistics Panel 3 - رویداد میت 2 برگزار شد
«علیشاد اعتضادی» مدیرعامل دیجی‌اکسپرس

در ادامه «علیشاد اعتضادی» مدیرعامل دیجی‌اکسپرس نیز با تایید این صحبت‌ها به این موضوع اشاره کرد که دیجی‌کالا بخاطر گسترش کار خود و راحتی لجستیک فروش آنلاین خود دست به تاسیس دیجی‌اکسپرس به‌طور مستقل زده است. او اعلام کرد دیجی‌اکسپرس در حال حاضر فقط برای دیجی‌کالا فعالیت می‌کند اما به‌زودی قرار است پلتفرمی را عرضه کند تا خدمات لجستیکی خود را به همه مشتریان ارائه کند: «ما دست همکاری به همه شرکت‌ها باز کرده‌ایم و قصد نداریم هیچ چیزی را از نو بسازیم. در دیجی‌اکسپرس تیم‌های زیادی هم وجود دارند که با کمک آن‌ها رشد می‌کنیم. مثل تیم گنجه و یا آپ‌تایم که به‌معنای واقعی از هوش مصنوعی در لجستیک استفاده می‌کند.»

اعتضادی تفاوت دیجی‌اکسپرس با سایر بازیگران حوزه لجستیک را در بیش از حد بزرگ بودن آن توصیف کرد و گفت: «شبکه بزرگی در حد پست ملی ایران ایجاد کردیم. جمعیت ایران تحت شبکه لجستیکی ما خواهد بود و می‌توانیم به ۸۰ درصد این جمعیت سرویس لجستیکی ارائه کنیم.» مدیرعامل دیجی‌اکسپرس همچنین تأکید کرد آن‌ها همواره به فکر رشد و توسعه هستند و قصد دارند یک محصول پویا باشند که دائماً به بروزرسانی خود فکر می‌کند.

اعتضادی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد در حال حاضر در ایران سه تا چهار درصد بازار وارد بخش آنلاین شده است و این رقم قرار است در آینده بیشتر شود و در نتیجه حوزه لجستیک نیز مهم‌تر و بزرگ‌تر خواهد شد: «در کشورهای همسایه مثل تریکه، ضریب تجارت الکترونیکی به ۱۴ درصد هم رسیده است. این رقم در بازار کشوری مثل چین چهل درصد است. شما تصور کنید سهم ۴ درصدی کنونی تجارت الکترونیکی در کشور در آینده‌ای نزدیک تنها دو برابر شود و به حدود ۱۰ درصد برسد. این دو برابر شدن افزایش، باعث دو برابر شدن بازار لجستیک در کشور خواهد شد و باید زیرساخت‌های این حوزه را از الان تقویت کرد و بازیگران قدرتمند و نوآوری را در آن ایجاد کرد.»

Event Meet 2 Logistics Panel 7 - رویداد میت 2 برگزار شد
«مهرداد ملک محمدی» مدیرعامل شرکت تاپین

«مهرداد ملک محمدی» مدیرعامل شرکت تاپین اما باور دارد که نوآوری و رشد در لجستیک کشور کار بسیار سختی است. او با اعلام اینکه تاپین یک مارکت پلیس خدمات پستی برای مشتریان است اعلام کرد:‌ «گرچه ما رتبه یک ایران در راهکارهای نوین حمل و نقل فروشگاه‌های آنلاین هستیم اما قیمت‌های شرکت ملی پست به قدری پایین است که کار شرکت‌های خصوصی را پیچیده کرده است.» ملک‌محمدی باور دارد شرکت‌ملی پست نمی‌گذارد که اکوسیستم لجستیک در ایران رشد پیدا کند: «نوآوری در هر چیزی هزینه دارد و باید یک درآمد واقعی در آن کسب شود تا بتوان آن را متحول ساخت. شرکت پست در حال حاضر فقط ضرر می‌دهد چرا که یک شرکت دولتی است و حمایت‌های دولت را دارد. وقتی پست با مبلغ ۱۷هزار تومان و در صورت نبود مشتری سه بار کالا را به مشتری می‌رساند کار ما برای جذب مشتری ساده نیست.»

مدیرعامل تاپین باور دارد شرکت‌ملی پست باید خدمات خودش را محدودتر کند و از خدمات سایر بازیگران بخش خصوصی استفاده کند تا بتوان بازیگران حوزه لجستیک را به رشد هدایت کرد. ملک‌محمدی باور دارد که نیاز مشتریان امروزه با نیاز مشتریان گذشته تفاوت دارد و حالا مشتریان حاضر هستند خدمات باکیفیت‌تر لجستیکی را داشته باشند، ولواینکه هزینه بیشتری هم پرداخت کنند.

Event Meet 2 Logistics Panel 5 - رویداد میت 2 برگزار شد«احمد نبی‌پور» مدیرعامل گنجه اما با اشاره به اینکه نرخ خدمات همواره برای مشتریان بازار تجارت الکترونیکی مهم است اعلام کرد که از نظر او باید لجستیک را به سمتی برد تا بتواند هزینه کمتری برای شرکت‌ها در بر داشته باشد و در عین حال کیفیت خوبی به مشتری ارائه کند. او سرویس لاکرهای هوشمند را یکی از این راهکارها دانست و گفت: «مشتریان حوزه تجارت الکترونیکی چون قیمت‌ها را آنلاین رصد می‌کنند نسبت به هزینه ارسال حساس‌ترند و قیمت‌های مقرون به صرفه گنجه‌ می‌تواند راه رشد کسب و کارها و رفاه اقتصادی مشتریان را فراهم کند.»

فعالین لجستیک حاضر در این پنل در جمع‌بندی صحبت‌های خود تأکید کردند لجستیک در آینده رشد مضاعفی پیدا خواهد کرد و برای ظرفیت بیشتر باید همه استارتاپ‌های این حوزه با یکدیگر همکاری کنند.

Event Meet 2 Logistics Panel 2 - رویداد میت 2 برگزار شددر ادامه مراسم جناب آقای مهرداد سعادت دهقان «ریاست اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه» با دکتر مهدی ربانی به گفتگو پرداختند و در مورد مسائل تجاری و صادرات به کشور ترکیه از تجربیات خود بیان کردند.

Event Meet 2 5 - رویداد میت 2 برگزار شد
مهرداد سعادت دهقان «ریاست اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه»
Event Meet 2 1 - رویداد میت 2 برگزار شد
مهرداد سعادت دهقان «ریاست اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه»

و در نهایت جناب آقای دکتر مهدی کنعانی «مدرس و مشاور امور مالی و سرمایه‌گذاری» با موضوع: اقتصاد، مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری به ارائه سخنرانی کردند.

Event Meet 2 2 - رویداد میت 2 برگزار شد
دکتر مهدی کنعانی (مدرس و مشاور امور مالی و سرمایه‌گذاری)
Event Meet 2 4 - رویداد میت 2 برگزار شد
دکتر مهدی کنعانی (مدرس و مشاور امور مالی و سرمایه‌گذاری)

پایان

همچنین ببینید

Artificial intelligence the key to increasing business income 310x165 - هوش مصنوعی، کلید افزایش درآمد کسب‌وکارها: تأکید مدیرعامل ایرانسل در کنفرانس برق

هوش مصنوعی، کلید افزایش درآمد کسب‌وکارها: تأکید مدیرعامل ایرانسل در کنفرانس برق

دکتر بیژن عباسی آرندی، مدیرعامل ایرانسل، در اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق، با اشاره به ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارها برای افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها، به تشریح کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه تلکام و سایر صنایع پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *