زایس

تاریخچه شرکت بزرگ زایس را بشناسید

پایگاه خبری دنیای برند، با ما همراه باشید تا سفری هیجان انگیز را در طول زمان در خصوص کارل زایس آغاز کنیم. تاریخچه  ZEISS  نمایی از تاریخ آلمان و تمام اوج و فرودهای این کشور است. از زمان تاسیس این شرکت به عنوان یک کسب و کار در سال ۱۸۴۶، این شرکت به یک شرکت تحقیقاتی بزرگ تبدیل شده است که تعداد زیادی از محصولات نوری را در سراسر جهان تولید کرده و تا به امروز هم این مورد وجود داشته است.

جنگ جهانی اول، بحران مالی جهانی و جنگ جهانی دوم سال‌های پر فراز و نشیبی برای تمامی کشورهای جهان بود. آلمان هم از این قاعده مستثنی نبود و این شرکت هم پس از جنگ جهانی دوم به دو قسمت تقسیم شد. پس از اتحاد آلمان، شرکت‌ها بار دیگر ادغام شدند و دچار یک بحران جدی شدند و شرکتی که امروز می‌شناسیم از این خاکسترها سر بیرون آورد که باورش برای هر کسی سخت است. مردم همه آن را تجربه کردند و آن را نیز ایجاد کردند. در ادامه می‌توانید نگاهی به تاریخ جذاب این شرکت بیندازید.

کارل زایس (۱۸۱۶–۱۸۸۸)؛ یک کارآفرین بصیر

کارل زایس در ۱۱ سپتامبر ۱۸۱۶ در ویمار آلمان متولد شد. در سال ۱۸۴۶، کارل زایس کارگاهی کوچک برای ابزارهای نوری در ینا که شهری در آلمان است افتتاح کرد. وی فعالیت و تلاش‌های خود را بیشتر کرده و روی تولید میکروسکوپ متمرکز شد. خیلی زود او نه تنها بازار منطقه را تأمین می‌کرد بلکه محصولات خود را به سراسر جهان نیز ارسال می‌کرد. وی به همراه ارنست آبه موفق شدند ساخت میکروسکوپ را به صورت کاملا علمی دنبال کنند.

Know the history of the great company Zeiss 0 - تاریخچه شرکت بزرگ زایس را بشناسیدنیاکان کارل زایس در شهرهای کوچک نزدیک ویمار زندگی می‌کردند، آنها به عنوان صنعتگر، کارمند دولت و شبان کار می‌کردند. از سال تاسیس کارل زایس، سال ۱۸۶۶ موفق ترین سال برای وی بود. در آن سال ۱۹۲ میکروسکوپ تولید شد که در آن سال‌ها موفقیت فوق‌العاده‌ای برای وی به حساب می‌آمد. به عبارت دیگر، هنگامی‌که کارل زایس به نقطه عطف دیگری در زندگی خود نزدیک شد، تاجر موفق و شهروندی بسیار مورد احترام در شهر و کشور خود بود.

اولین کارمندان و کارآموزان کارل

در سال ۱۸۴۷، کارل زایس اولین کارمندان خود را آموزش داد: آگوست لوبر (۱۸۳۰–۱۹۱۲) که بعداً خودش جز اصلی‌ترین اعضای شرکت و از مدیران آن شرکت شد و بسیاری از کارکنان که در آغاز کار به شرکت کمک کردند تا به قدرت برسد نیز توسط وی آموزش دیدند.

ارنست ابه به زایس پیوست (۱۹۰۵-۱۸۴۰)

در سال ۱۸۶۶، کارل زایس برای بهبود میکروسکوپ، فیزیکدان ارنست آبه را استخدام کرد که یکی دیگر از نقاط عطف شرکت زایس در طول تاریخ است که دنیای جدیدی را برای این شرکت ایجاد کرد. در سال ۱۸۷۷، او در این شرکت شریک شد و به شکل گیری کارل زایس مدرن امروزی کمک ویژه‌ای کرد.

روش کار ارنست ابه ادامه می‌یابد!

در حالی که مدت‌های طولانی است که علم و صنعت کاملاً از هم جدا بوده‌اند، اما به طور فزاینده‌ای به هم پیوند خورده اند. زایس پیشتاز این تغییر بود که دنیای مدرن ما را شکل داده است. بسیاری از دانشجویان ابه هم در علم و هم برای شرکت به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند. در واقع می‌توان شرکت زایس را یکی از پیشتازان علم از گذشته تا به امروز دانست که در کنار پیش‌برد علم تولید محصولات ویژه‌ای را در دستور کار داشته‌اند.

افراد معروف شرکت زایس در گذشته

پروفسور کارل پالفریش (۱۸۵۸–۱۹۲۷) که در زمینه فن آوری تجزیه و تحلیل شیمیایی و اندازه گیری‌های مکانی برای تفسیر عکس‌های هوایی به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

در سال ۱۸۷۹، دکتر پل ریدل (۱۸۵۲–۱۹۰۹) به شرکت زایس پیوست و جز اولین اعضای هیئت علمی ‌ارنست ابه بود.  وی از سال ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۵ خصوصیات نوری نمونه‌های شیشه ایجاد شده توسط اتو شات را ارزیابی کرد، وی بعداً به عنوان شیمی‌دان گیاهی کار خود را ادامه داد.

آلبین لاوتش (۱۸۴۰–۱۹۶۹) بیش از ۴۰ سال اپتیک را برای شرکت زایس محاسبه کرد و در این مدت کشفیات زیادی را برای زایس به ارمغان آورد.

پروفسور زیگفرید چاپسکی (۱۸۶۱–۱۹۰۷) فیزیکدان، دست راست آبه بود.  وی همچنین به مرور جانشین وی شد و کنترل تمامی امور شرکت را به عهده گرفت.  او به ویژه در زمینه تولید و پیشرفت تکنولوژی تلسکوپ‌ها بسیار تاثیرگذار بود و جز نوابغ شرکت زایس به حساب آمده است.

تاسیس بنیاد کارل زایس

پس از تاسیس کارل زایس در سال ۱۸۸۹، ارنست آبه بنیاد کارل زایس را ایجاد کرد که سود آن نیز به نفع علم، پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین نیروی کار بود که این حرکت ویژه‌ای برای آنها به حساب آمده است.

نقطه عطف فناوری

از دهه ۱۸۹۰، یافته‌های ابه و سبک کار او در زمینه‌های دیگر اپتیک بسیار مورد تایید و کاملا علمی شد. این امر منجر به ایجاد محصولات کاملاً جدید، ایجاد زمینه‌های تجاری جدید و رشد سریع شرکت شد.

کارخانه اصلی کارل زایس

کارخانه اصلی کارل زایس در ینا آلمان در حدود سال ۱۹۰۸ تاسیس و روز به روز پیشرفته‌تر و بزرگ‌تر شد و در حال حاضر هسته اصلی تولیدات این شرکت است.

بین المللی شدن شرکت زایس

در سال ۱۸۹۳، اولین شرکت تابعه زایس که یکی از زیر مجموعه‌های آن به حساب می‌آید، در لندن افتتاح شد. قبل از شروع جنگ جهانی اول، شعبه‌های مختلفی از زایس در سراسر جهان ایجاد شده بودند که پس از شروع جنگ مجبور به بستن آنها شدند. از آن زمان تا سال ۱۹۴۵ فراز و نشیب بیشتری برای این شرکت وجود داشت. پس از آن، سایت‌های خارج از آلمان به صورت پایدار در حال توسعه بوده‌اند و ZEISS  اکنون یک شرکت در سطح جهانی است.

امروز کارل زایس به کجا رسیده است؟

امروز Carl Zeiss AG یک شرکت هولدینگ با چندین شرکت زیر مجموعه است. علاوه بر شعبه‌های موجود در اوبرکوچن و ینا، شعبه‌های اصلی تولید آن در وتزلار و گوتینگن در آلمان، دوبلین و مینیاپولیس در ایالات متحده و شانگهای در چین است. در واقع امروز شرکت کارل زایس دارای ۳۲۰۰۰ کارمند در ۵۰ کشور، حدود ۳۰ کارخانه تولیدی، ۶۰ واحد فروش و خدمات و ۲۷ مرکز تحقیق و توسعه کار است. دفتر مرکزی این شرکت در اوبرکوچن آلمان است. همچنین بنیاد کارل زایس، یکی از بزرگترین بنیادهای آلمان و متعهد به ارتقای علم است. یکی از اصلی‌ترین تولیدات این شرکت در حال حاضر تولید انواع عدسی عینک است که با کیفیت فوق‌العاده‌ای در سرتاسر جهان ارائه می‌شود. عدسی های نوآورانه این شرکت پیشتاز کیفیت و نوآوری بوده و از بزرگترین رقبای این بازار محسوب می شوند. شما می توانید انواع محصولات و عدسی های طبی و آفتابی این شرکت را از بهترین عینک فروشی های کشور تهیه نمایید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

سید ابراهیم هاشم ورزی

سید ابراهیم هاشم ورزی: سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل جدید منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درحکمی سید ابراهیم هاشم ورزی را به عنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *