طرح کابینت آشپزخانه

طرح کابینت آشپزخانه

پایگاه خبری دنیای برند، طرح کابینت آشپزخانه روز به روز در حال مدرن‌تر شدن است. هر روزه با طرح‌های جدیدتری در صنعت کابینت سازی روبرو هستیم. از آنجایی که معماری داخلی ساختمان و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی به سرعت در حال مدرن شدن است، ناخودآگاه طراحی آشپزخانه و به دنبال آن طراحی کابینت هم با این روند همگام می‌شود.

طرح‌های جدیدی که برای آشپزخانه و همچنین کابینت آشپزخانه ارائه می‌شود، بسیار مدرن و جذاب هستند. تنوع در طرح و رنگ بسیار بالاست. البته در کنار طرح‌های مدرن همچنان طرح‌های سنتی و قدیمی هم طرفداران خاص خودش را دارد؛ به خصوص با طرح‌های تلفیقی و تغییرات مثبتی که در طرح‌های سنتی انجام گرفته است.

انواع طرح های کابینت آشپزخانه

طرح‌های کابینت آشپزخانه متاثر از طرح‌های دکوراسیون آشپزخانه است. این طرح‌ها در حالت کلی به چند نوع محدود هستند ولی هر کدام از این طرح‌ها تنوع بسیار بالایی دارند. طرح‌های کلی برای آشپزخانه وابسته به چند فاکتور اصلی و اساسی است. فاکتورها و عواملی مثل ابعاد و اندازه آشپزخانه، طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان، جمعیت افراد خانه، مدرن یا سنتی بودن دکور داخلی و سایر عوامل ریز و درشت روی این طرح‌ها اثر می‌گذارند. از آنجایی که این طرح‌ها روی طرح کابینت آشپزخانه هم تاثیر می‌گذارند پس می‌توان گفت که این فاکتورها در طراحی کابینت آشپزخانه هم موثر هستند. در ادامه به چند نمونه از طرح‌های کلی کابینت آشپزخانه اشاره می‌کنیم.

 

 

کابینت آشپزخانه اپن

این طرح از کابینت برای آشپزخانه اپن مناسب است. در این طرح معمولا یک طرف آشپزخانه باز است و درنتیجه کابینت‌ها حداکثر در سه چهارم از فضای آشپزخانه قرار می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین دلایل فراگیر شدن این طرح از کابینت در آشپزخانه، کوچک‌تر شدن خانه‌ها و آشپزخانه‌هاست. به خصوص با افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ و کوچک‌تر شدن متراژ خانه‌ها، این طرح به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در کابینت آشپزخانه اپن مدرن معمولا از رنگ‌های خاکستری، توسی و سفید استفاده می‌شود تا آشپزخانه بزرگتر دیده شود. همچنین تا جایی که امکان دارد مرز بین هال و آشپزخانه محدودتر می‌شود تا هال بزرگتر به نظر بیاید.

کابینت آشپزخانه دو طرف اپن

در این سبک کابینت که برای آشپزخانه‌های دو طرف اپن طراحی می‌شود، تناسب میان دکور داخلی ساختمان و کابینت آشپزخانه اهمیت بالایی دارد. معمولا سعی می‌شود ظاهر و رنگ بندی کابینت آشپزخانه با طراحی دیوارها و چیدمان هال یا نشیمن هماهنگ باشد. به‌خصوص در خانه‌های کوچک که به خاطر بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه، هال یا کل خانه از این سبک استفاده می‌شود، نزدیک بودن طراحی‌ها کمک زیادی به این امر می‌کند.

کابینت آشپزخانه فاقد اپن

در این سبک کابینت که برای آشپزخانه فاقد اپن طراحی می‌شود هیچ گونه محدودیت خاصی وجود ندارد. تعداد کمدهای کابینت از کابینت‌های طرح اپن بیشتر است. طراحی و ترکیب بندی رنگ کابینت مستقل از سایر بخش‌های خانه می‌تواند باشد. از این رو، آزادی عمل بیشتری برای طراحی و ترکیب بندی وجود دارد. این طرح معمولا برای خانه‌های قدیمی کاربرد دارد. در خانه‌های مدرن دیگر خبری از این سبک طراحی نیست.

انواع طرح های کابینت آشپزخانه اپن و نیمه اپن

همان طور که قبلا گفتیم، دسته بندی کلی که در بالا اشاره شد صرفا مربوط به طرح‌های کلی کابینت آشپزخانه بود. هر کدام از این طرح‌ها به نوبه خود دارای مدل‌ها و طرح‌های متفاوت دیگری هم هستند. تنوع در طرح‌ها و مدل‌های مختلف ساخت و نصب کابینت بسیار بالاست. جدیدترین طرح‌هایی که برای آشپزخانه اپن و نیمه اپن ارائه می‌شود برای خانه‌های مدرن و نیمه‌مدرن است.

Kitchen cabinet design 0 - طرح کابینت آشپزخانهطرح کابینت تک دیوار

در این طرح تنها یک دیوار آشپزخانه برای نصب و قرار دادن کابینت استفاده می‌شود. در واقع، آشپزخانه صرفا یک دیوار دارد. باقی آشپزخانه ممکن است کاملا با بخش کناری آن که معمولا هال یا نشیمن هست، یکی شود. البته مدل‌های متنوع دیگری هم برای آشپزخانه تک دیوار وجود دارد که یکی از آنها طرح جزیره است. طرح کابینت تک دیوار از نوع مدرن‌ترین و جدیدترین طرح‌هاست که برای آشپزخانه با هر ابعادی کاربرد دارد. استفاده از این طرح کاملا به سلیقه شما بستگی دارد ولی معمولا توصیه می‌شود که در خانه‌های بسیار کوچک یا خیلی مدرن از این مدل بهره گرفته شود.

طرح کابینت گالری

این طرح معمولا برای آشپزخانه اپن دوطرفه استفاده می‌شود. به عبارتی، در این طرح آشپزخانه از دو سر باز است و به بخش‌های دیگر نه راه دارد. معمولا در این طرح آشپزخانه به شکل مستطیلی و دراز است و کابینت روی دو دیوار دراز و روبروی هم نصب می‌شود. کابینت بخش اعظمی از فضای آشپزخانه را در این مدل اشغال می‌کند.

طرح کابینت G شکل

این طرح کابینت برای آشپزخانه‌ای مناسب است که به شکل حرف G است. چیدمان کابینت‌ها به گونه‌ای است که تقریبا سه چهارم فضای آشپزخانه را دربرمی‌گیرد. این طرح معمولا برای خانه‌های متوسط تا بزرگ مناسب است. با اینکه این طرح برای آشپزخانه‌های بزرگ هم استفاده می‌شود ولی محدودیتی در نصب یا چیدمان کابینت‌ها وجود ندارد. گاهی اوقات دو دیوار از پایین تا بالا و به طور کامل کابینت می‌شود.

طرح کابینت ممبران

این طرح کابینت بیشتر به خاطر جنس متریال استفاده شده در ساخت و تکنولوژی ساخت آن معروف است. متریال به کار برده شده در ساخت این طرح کابینت ام‌دی‌اف خام است. این مدل یکی از مدرن‌ترین طرح‌های کابینت آشپزخانه است که توسط پیشرفته‌ترین دستگاه طراحی و ساخت چوب یعنی دستگاه CNC ساخته می‌شود. ماشین سی‌ان‌سی چوب یک دستگاه پیشرفته در برش، تراش و حکاکی چوب است. این دستگاه به دلیل سهولت در انجام کار و سرعت و دقت آن به شدت مورد توجه است.

در ساخت طرح کابینت ممبران متریال ام‌دی‌اف خام توسط دستگاه‌ cnc برش داده شده و در صورت لزوم حکاکی می‌شود. سپس تمام چوب‌های ام‌دی‌اف با روکش پی‌وی‌سی (pvc) وکیوم می‌شود. این طرح کابینت ام‌دی‌اف یکی از مرغوب‌ترین و جدیدترین طرح‌های کابینت آشپزخانه است. جنس باکیفیت این مدل کابینت در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

Kitchen cabinet design - طرح کابینت آشپزخانهسخن پایانی

اگر در صدد انتخاب طرح خاصی برای کابینت آشپزخانه خود هستید ابتدا باید چیدمان و طرح کلی آشپزخانه خود را مدنظر قرار بدهید. طراحی و دکورسیون آشپزخانه و حتی خانه شما در انتخاب یک طرح کابینت خاص تعیین کننده است. اگر از گروهی متخصص و کارآمد در این عرصه کمک بگیرید که از ابزارهای پیشرفته در ساخت کابینت استفاده می‌کنند، مطمئنا از طرح کابینت خود راضی خواهید بود.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *