Kermanshah is on the way to register 20 other special foods 620x330 - کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک ویژه دیگر خود

کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک ویژه دیگر خود

سرپرست معاونت گردشکری کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه در مسیر ثبت ۲۰ خوراک دیگر قرار گرفته، از احتمال برگزاری جشنوراه خلاق خوراک کرمانشاه در اردیبهشت ماه خبر داد.

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک به دنبال پیشرفت بیشتر در این حوزه است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت استان کرمانشاه در حوزه خوراک در حال حاضر این استان ۶۵ خوراک ویژه خود را به ثبت رسانده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری جشنواره خلاق خوراک برای چندین مرتبه به تعویق افتاد در نظر داشتیم که در این جشنواره از ۲۰ غذای مخصوص دیگر در استان رونمایی کرده و به نام استان به ثبت برسانیم تا با ثبت حداقل ۸۰ خوراک به نام این کرمانشاه در حوزه شهر خلاق خوراک بی رقیب باقی بمانیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس مشکلات و تعارضاتی که بین دستگاه‌های متولی در برگزاری جشنواره شهر خلاق خوراک رخ داد برگزاری جشنواره خلاق خوراک در آخرین تصمیم‌گیری قرار بود در اسفند ماه برگزار شود که به دلیل تقارن با فضای انتخاباتی این تاریخ مجدد لغو شد و اکنون بر اساس آخرین تصمیم گیری‌ها قرار است در اردیبشهت ماه با حضور مهمانان خارجی از چند کشور برگزار شود.

امیری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه هر یک از رویدادها باید محصول محور دنبال شوند، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره خلاق خوراک می‌تواند محور بسیاری از اتفاقات خوب در استان باشد و بنابراین و اهمیت هر یک از رویدادهای اثر گذار باید با تکیه بر تولید محتوا دنبال شوند چرا که به واسطه معرفی محصولات علاوه بر تأمین ظرفیت اقتصادی برای متولیان امر محصولات تحت تأثیر از رویداد رسمی و برگزاری جشنواره‌ها نمود بیشتری خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره خلاق خوراک می‌تواند به عنوان یک محور رقم زننده اتفاقات بزرگی برای استان کرمانشاه باشد، متذکر شد: در خصوص برگزاری جشنواره خلاق خوراک باید توجه داشت که اگر ما نتوانیم این جشنواره را به طور سالانه و هدفمند برگزار کنیم رفته رفته برند و مرجعیت آن را از دست خواهیم حتی اگر در زمینه ثبت خوراک با ۸۰ خوراک بی رقیب باشیم.

امیری در پایان یادآور شد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان کرمانشاه در کشور تعدادی از استان‌های مستعد خلاقیت در حوزه خوراک‌ها درخواست برگزاری این جشنواره را در استان‌های خود به کرمانشاه دادند تا با استفاده از تجربیات این استان وارد این مسیر شوند.

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *