Island tourism branding on three levels 660x330 - اطلس جامع گردشگری جزیره قشم تدوین می‌شود/ برندسازی گردشگری جزیره در سه سطح

اطلس جامع گردشگری جزیره قشم تدوین می‌شود/ برندسازی گردشگری جزیره در سه سطح

پایگاه خبری دنیای برند، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین اطلس جامع گردشگری این جزیره خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ویژندسازی (برند) روستاها و شهرهای جزیره قشم و استفاده از ظرفیت های گردشگری جزیره صورت گرفته که امید است به زودی تاثیرات مثبت آنها را شاهد باشیم.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی در نشست هم اندیشی برنامه و اقدامات معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با شهرداران و دهیاران جزیره قشم اظهار کرد: این اطلس جامع گردشگری از مواردی است که مورد تایید است و اقداماتی در این راستا صورت گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: مشارکت دادن ایده ها و ارائه نظرات از پایین و همراهی دهیاران در تصمیم سازی و تصمیم گیری می تواند تاثیرات مثبتی در وضعیت پیشرفت جزیره داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: جنگل های حرا یک ظرفیت بسیار خوب در حوزه گردشگری جزیره قشم است اما به دلیل برخی ملاحظات زیست محیطی نیازمند برنامه ریزی های ویژه است.

به گفته پیغامی؛ امور فرهنگی با هدف افزایش مشارکت اجتماعی بانوان در جزیره قشم نیازمند برنامه های خاصی است که امیدواریم با همراهی دستگاه های مختلف شاهد بهبود آن باشیم.

وی با اشاره به تمدید تفاهم نامه با بنیاد شهید در حوزه آسفالت روستایی در سال جاری، ادامه داد: سال گذشته ۱۳۰ هزار مترمربع آسفالت در ۱۷ روستا مورد تفاهم بنیاد مسکن و سازمان منطقه آزاد قشم بود که اجرایی شد و امسال هم این تفاهم به ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت بافت روستایی در روستاهای بیشتری پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه بر عملکرد دهیاران با همراهی فرماندار و بخشداران نظارت می شود، اضافه کرد: برای جمع آوری زباله های خارج از بافت روستایی در سطح جزیره پیمانکار مشخصی تحت قرارداد با سازمان منطقه آزاد قشم در حال فعالیت است، اما داخل روستاها مساله ای است که همراهی و دقت دهیاران را می طلبد.

وی با تاکید ادامه طرح های عمرانی و ساخت بزرگراه های این جزیره، افزود: جاده ساحل جنوبی به عنوان یک اولویت عمرانی در بودجه سال جاری مورد توجه است و امیدواریم با افزایش سرعت انجام این طرح تا پایان سال به نقطه قابل قبولی برای استفاده گردشگران و ساکنان جزیره برسد.

پیغامی با اشاره به سایر طرح های بزرگراهی جزیره خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی برای طرح بزرگراهی محور شمالی جزیره حد فاصل هلر تا لافت تخصیص داده شده و پیمانکار متعهد شده با سرعت بیشتری این طرح را به پیش ببرد همچنین بزرگراه فرودگاه تا طبل نیز از طرح هایی است که انتظار داریم با همراهی بخشداران، شهرداران و دهیاران به صورت مشارکتی شاهد پیشرفت سریع تر و بیشتر آن باشیم.

برندسازی گردشگری جزیره در سه سطح

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: با هم افزایی تمامی دستگاه ها می توانیم شاهد برنامه ریزی خوب برای توسعه، پیشرفت و دستیابی به اهداف پیش بینی شده باشیم.

ادریس راموز با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین سند توسعه و پیشرفت گردشگری جزیره قشم، ادامه داد: هم اندیشی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در جوامع محلی از موضوعاتی است که می تواند موجب اثربخشی بیشتر سند توسعه گردشگری جزیره باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از تهیه برنامه های مختلف ارتقای کیفیت زندگی ساکنان جزیره است، افزود: برندسازی جزیره در سطح ملی به منظور جذب گردشگر و سرمایه گذار در سه سطح منطقه ای، ملی و فراملی با توسعه دیپلماسی خلاق و تعاملات فرهنگی مورد توجه قرار دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: میراث ملموس و ناملموس ونیز فرهنگی جزیره قشم از مهمترین ظرفیت های گردشگری این منطقه هستند که برنامه مشخصی برای توسعه و معرفی بهتر آنها در حال تدوین است.

راموز خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت دهیاران روستاهای جزیره با هدف تسهیل گری و افزایش نقش جوامع محلی یکی از عناصر اصلی توسعه در جزیره قشم است که برای آن برنامه ریزی های صورت گرفته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان نیز در این جلسه اظهار داشت: دهیاران روستاهای قشم جهت توسعه شکوفایی این جزیره نقش برجسته ای دارند.

نرگس غلامپور ادامه داد: فعال کردن ظرفیت های اقتصادی موجود در روستاها یکی از وظایف اصلی دهیاران است که باید برنامه هایی جهت افزایش درآمدزایی و کسب درآمدهای پایدار از مهمترین مسائلی هستند که باید در اولویت باشد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه برنامه محور معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص افزایش نقش آفرینی جوامع محلی در مسیر شکوفایی و توسعه جزیره قشم یکی از نکات مثبتی است که می تواند به نتایج خوبی منجر شود.

همچنین ببینید

برند هواوی

آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط برند هواوی می‌شود

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قصد دارد مانع شود که هواوی، ZTE و سایر شرکت‌های خارجی که نگرانی امنیت ملی ایجاد می‌کنند، برای تجهیزات بی‌سیم، تائیدیه صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *