دانشگاه بولنت اجویت

آشنایی با دانشگاه بولنت اجویت در کشور ترکیه

پایگاه خبری دنیای برند، کشور ترکیه یکی از کشور‌هایی هست که از هر نظر برای تحصیل خصوصا ایرانی‌ها بسیار مناسب است. این مزیت‌ها شامل : نزدیک بودن، پایین بودن هزینه زندگی و تحصیل و شباهت فرهنگ می‌شود. در این مقاله ما قصد داریم درمورد یکی از دانشگاه های دولتی در شهر زونگولداغ به نام بولنت اجویت با شما صحبت کنیم.

این دانشگاه در سال ۱۹۹۲ شروع به فعالیت کرده و تمرکز اصلی خود را روی رشته مهندسی و معدن قرار داده است.  دانشگاه بولنت اجویت شامل ۱۴ دانشکده، ۵ مدرسه، ۷ دانشکده حرفه ای و یک کنسرواتور دولتی است.تعداد دانشجوبان دانشگاه بولنت اجویت به بیش از ۲۹ هزار نفر می‌ رسد که در مقاطع تحصیلی  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. توجه داشته باشید که در تمام رشته های این دانشگاه داشتن مدرک زبان ترکی برای دانشجویان الزامی می‌باشد.اما از آنجایی که این دانشگاه همواره بر یادگیری زبان انگلیسی تاکید دارد، از همین رو دوره هایی برای آموزش زبان انگلیسی به صورت منظم برگزار می‌ کند.

رشته های ارائه شده در دانشگاه بولنت اجویت و شهریه آن ها

– پزشکی : ۱۶.۰۰۰ لیر

– دندانپزشکی : ۶.۰۰۰ لیر

– داروسازی : ۶.۰۰۰ لیر

– فیزیوتراپی : ۱.۹۰۰ لیر

– دانشکده اقتصاد و علوم اداری : ۱.۶۰۰ لیر

– دانشکده هنر : ۲.۰۰۰ لیر

– دانشکده علوم : ۱.۶۰۰ لیر

– دانشکده مهندسی : ۲.۲۰۰ لیر

– دانشکده شیلات : ۱.۹۰۰ لیر

– دانشکده علوم بهداشتی : ۱.۹۰۰ لیر

– دانشکده الهیات : ۱.۶۰۰ لیر

– دانشکده ارتباطات : ۱.۶۰۰ لیر

رنکینگ دانشگاه بولنت اجویت

 براساس آخرین آمار و اطلاعاتی که در سال ۲۰۱۸ به دست آمده، دانشگاه بولنت اجویت رتبه ۳۸۷۳ را در بین برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۶۳ را در میان برترین دانشگاه های ترکیه کسب کرده است. اما وزارت علوم ایران هنوز این دانشگاه را تایید نکرده است.

نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه بولنت اجویت

این دانشگاه دانشجویان اروپایی را از طریق شرکت و عضویت برنامه های تبادل دانشجویی مانند اراسموس جذب می کند. علاوه بر این دانشجویان بین المللی قادر به پذیرش در این دانشگاه توسط آزمون های یوس یا آلس و سایر های آزمون مشابه خواهند بود. برای ورود به کارشناسی دانشجویان باید در آزمون یوس   یاGRE شرکت کنند و در مقاطع بالاتر هم شرکت آن ها باید در آزمون های GMAT   شرکت کرده و نمره قبولی را به دست آورند.

Introduction to Bulent Ecevit University in Turkey 01 - آشنایی با دانشگاه بولنت اجویت در کشور ترکیهمدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه بولنت اجویت

– چند قطعه عکس جدید

– کپی شناسنامه و پاسپورت معتبر

– کپی کلیه مدارک تحصیلی قبلی به صورت ترجمه شده

– رزومه تحصیلی

– مدرک معتبر زبان ترکی

– آرائه نمرات آزمون های ورودی

کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه بولنت اجویت

این دانشگاه کشور های اروپایی، آموزش و پرورش در ترکیه تقریبا رایگان مسحوب می‌شود. به عنوان مثال از دانشجویانی که به صورت روزانه در این دانشگاه تحصیل می کنند هزینه دریافت نمی شود. در صورتی که دانشجویان خارجی و شبانه پذیرفته شدند پرداخت شهریه آن ها در این دانشگاه الزامی است. با اینکه دانشگاه بولنت اجویت از دانشجویان شبانه شهریه دریافت می کند اما با توجه به دولتی بودن آن شهریه ناچیزی دارد. با این وجود دانشجویان می توانند از بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند. به عنوان مثال دانشجویان قادر به دریافت وام تحصیلی تا سقف ۱۰۳ یورو می‌باشند که می توانند تا آخر سال تحصیلی آن را بپردازند.  همچنین در دانشگاه بولنت اجویت برای کمک به دانشجویان کم بضاعت کاملا رایگان است و در هزینه هایی مانند اقامت، خوابگاه نیز به آن ها کمک مالی می شود.

امکانات دانشگاه بولنت اجویت

این دانشگاه امکانات زیادی دارد که به شرح زیر است:

– ۵ مرکز ورزشی

– ۱۱ زمین والیبال

– زمین بسکتبال

– مرکز تناسب اندام و استخر و شنا

– بیلیارد

– تنیس روی میز

– زمین اسکیت

– امکان راه پیدا کردن افراد به مسابقات کشوری

نکته : تمامی این امکانات ورزشی برای دانشجویان و پرسنل به صورت رایگان است.

تاریخچه تاسیس دانشگاه بولنت اجویت

این دانشگاه مطابق با قانون ۳۸۳۷ در ۱۱ ژوئن سال ۱۹۹۲ در شهر زونگولداک فعالیتش را شروع کرد، همچنین در ژانویه سال ۱۹۹۳ با نام زونگولداک کارائلماس برای بهره برداری از معادن زغال سنگ در حوضه دریای سیاه با افراد متخصص تاسیس شد.

اما تاریخچه این دانشگاه به همینجا ختم نمی شود، بلکه دانشگاه بولنت در ابتدا در سال ۱۹۲۴ در شهر زونگولداک به عنوان یک مدرسه مهندسی معدن تاسیس شد اما چند سال بعد تعطیل و بسته شد، سپس مدرسه حرفه ای معدن و معدنچیان جایگزین آن شد و بعد از آن در سال ۱۹۴۹ تبدیل به یک مدرسه فنی معدن تبدیل شد. البته این موسسه در سال ۱۹۶۱ به استانبول انتقال پیدا کرد. طبق قانون شماره ۱۶۵ در سال ۱۹۶۲ بر لزوم یک دانشکده جدید در زونگولداک تاکید شد، در نتیجه آکادمی مهندسی و معماری این شهر که متعلق به بخش معدن، مکانیک، برق و ساخت و ساز بود. طبق قانون ۱۱۸۴ تبدیل به یک دانشگاه مهندسی شد.

Introduction to Bulent Ecevit University in Turkey 02 - آشنایی با دانشگاه بولنت اجویت در کشور ترکیههدف دانشگاه بولنت اجویت ترکیه

هدف  دانشگاه بولنت اجویت تربیت افراد خلاق، مولد، سازنده، رقابتی، اجتماعی و وطن پرستی می باشد که تفکر آتاتورک و طبق ارزش های معاصر و اخلاقی، قادرند به علم، فناوری، فرهنگ و هنر در سطح ملی و بین المللی یاری برسانند. این دانشگاه بین صنعت و دانش ارتباط ایجاد کرده است. از همین رو فارغ تحصیلان رشته به راحتی و به سرعت جذب بازار کار می شوند.

سوالات قبولی درمورد دانشگاه بولنت اجویت

  • نمره قبولی در آزمون سات چقدر است ؟ برای قبولی در این آزمون شما باید نمره ۱۰۰۰ به بالا را کسب کنید.
  • نمره قبولی در آزمون ای سی تی به چه شکل است ؟ نمره قبولی در آزمون ای سی تی ۲۱ به بالا است.
  • نمره قبولی در آزمون یوس چقدر است ؟ نمره این آزمون ۵۰ به بالا می باشد.
  • زبان تحصیل این دانشگاه چیست ؟ زبان تحصیل در دانشگاه بولنت اجویت به زبان ترکی است.
  • رتبه دانشگاه بولنت اجویت در ترکیه چند است ؟ رتبه دانشگاه بولنت اجویت ۶۳ است.
  • رتبه جهانی بولنت اجویت چند است ؟ این دانشگاه رتبه ۳۴۶۱ را در سطح جهانی کسب کرده است.
  • این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

How to have a great trip to Antalya 310x165 - چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

برای سفری عالی به آنتالیا ابتدا باید اطلاعاتی کامل درمورد این شهر داشته باشید و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید تا بهترین سفر زندگی خود را تجربه کنید. در برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر، انتخاب هتل خوب مانند هتل ونزیا پالاس دلوکس ریزورت آنتالیا، رزرو به‌موقع بلیط هواپیما آنتالیا و ... اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و در حال برنامه‌ریزی هستید، این مطلب را اتا انتها بخوانید تا با نکات ویژه یک سفر خوب به آنتالیا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *