برند لگو

معرفی برند لِگو (lego)

پایگاه خبری دنیای برند،لِگو را همه می شناسیم، قطعات کوچک رنگارنگ یا به اصطلاح آجرهای لِگو که با روی هم قرار دادن آن ها می توان اشکال گوناگونی را ساخت. لِگو با ظاهر ساده اما هوشمندانه اش چندین نسل است که اسباب بازی محبوب کودکان سرتاسر دنیا به حساب می آید و شاید بتوان آن را محبوب ترین اسباب بازی جهان هم به حساب آورد. این بازی در عین سادگی جنبه آموزشی بالایی دارد و باعث رشد خلاقیت و مهارت های رفتاری و حرکتی در کودکان می شود. به همین دلیل در کشورهای مختلف دنیا اسباب بازی لگو یکی از محبوب ترین اسباب بازی ها به شمار می رود. اما آیا در مورد تاریخچه لگو چیزی می دانید؟ می دانید کدام کشور اولین بار این اسباب بازی جالب و سرگرم کننده را اختراع کرده است؟ امروز با دنیای برند همراه باشید تا در مورد تاریخچه لگو و جزئیات دیگر با شما صحبت کنیم.

شرکتی که برای اولین بار این آجرهای خلاقانه را تولید کرد یک فروشگاه اسباب بازی کوچک در شهر بیلوند دانمارک بود. این شرکت در سال ۱۹۳۲ توسط Ole Kirk Christiansen راه اندازی شد و در ابتدا تنها محصولاتی مثل نردبان و صفحه های فلزی را تولید می کرد. با این حال، رکود مالی جهانی بزرگ آن سال ها باعث شد تا موسس این شرکت به فکر سودآوری و درآمدزایی بیشتر بیفتد. او تصمیم گرفت که اسباب بازی های مختلفی را از جنس چوب بسازد و از پسرش، گادفرد کمک می گرفت تا میزان سرگرم کننده بودن هر اسباب بازی را بسنجد و ارزیابی کند.

کم کم اسباب بازی های کریستین سن محبوبیت زیادی پیدا کرد و دیگر جای آن بود که یک نام و برند تجاری برای شرکت انتخاب شود. او نام «لگو» را برای شرکتش انتخاب کرد که از ترکیب دو کلمه دانمارکی leg و godt به معنای «خوب بازی کن» گرفته شده است. جالب است بدانید که لگو در لاتین هم به معنای «کنار هم قرار می دهم» است که از هر نظر اسمی بامسما و جالب محسوب می شد. کریستین سن کارش را با تنها ۷ کارگر شروع کرد و ۴۲ نوع اسباب بازی چوبی ساخت. این اسباب بازی ها به سرعت محبوب و پرطرفدار شدند و شرکت لگو روز به روز گسترش و توسعه بیشتری پیدا کرد.

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم اسباب بازی های لگو ابتدا همگی از جنس چوب بودند. اما در سال ۱۹۴۷، کریستین سن شروع به استفاده از پلاستیک به جای چوب کرد و اسباب بازی لگو پلاستیکی روانه بازار شد. با این حال، آجرهای لگو به شکل امروزی تا قبل از سال ۱۹۵۸ هنوز تولید نشده بودند و راهی طولانی تا لگوی امروزی باید پیموده می شد. در سال ۱۹۵۸ کریستین سن فوت کرد و پسرش جانشین او شد و مدیریت کارخانه را به عهده گرفت. در سال ۱۹۶۰ آتش سوزی بزرگی گریبان گیر کارخانه اسباب بازی لگو شد و چون هنوز بخش اعظم اسباب بازی ها از جنس چوب بودند همه چیز به سرعت شعله ور شد. از همین رو شرکت اسباب بازی لگو پلاستیک را کاملا جایگزین چوب کرد و تمام اسباب بازی هایش را از جنس پلاستیک تولید کرد.

در اوایل دهه ۱۹۶۰ اسباب بازی لگو دیگر یک برند جهانی شده بود و فروش محصولاتش را در سوئد، سوئیس، بریتانیا، فرانسه، بلژیک، آلمان و حتی لبنان آغاز کرده بود. در طول دهه بعدی، اسباب بازی لگو در کشورهای بیشتری در دسترس بچه ها قرار گرفت و در سال ۱۹۷۳ هم بالاخره به ایالات متحده راه پیدا کرد. در سال ۱۹۶۴ پکیج لگو هم به بازار آمد که شامل تمام قطعات و ابزار لازم برای ساخت یک شکل و مدل مشخص بود. مجموعه های دوپلو (Duplo) که قطعات آجری بزرگ تر برای کودکان خردسال بود به بازار آمد و والدین می توانستند بدون نگرانی از بلعیده شدن قطعات ریز لگو، آجرهای بزرگ را در اختیار کودکان خردسال خود قرار بدهند. مجموعه های لگوی شهر، قلعه، فضا، دزدان دریایی، جنگ ستارگان و هری پاتر از جمله پکیج های محبوب لگو با نقشه و مدل از پیش تعیین شده بودند. به این ترتیب مدل های مختلف لگو به بازار آمد که از اشکال و مدل های ساده مثل خانه گرفته تا مدل های پیچیده تر مثل ماشین و موتور و … به بازار آمد.

شرکت اسباب بازی لگو علاوه بر تولید فیلم و انیمیشن اقدام به ساخت پارک های موضوعی به نام لگولند کرده است که مثل دیزنی لند در کشورهای مختلف دنیا افتتاح شده است. کودکان و بزرگسالان می توانند ساعت ها در این سرزمین جادویی وقت بگذرانند و خود را در یک دنیای رویایی ساخته شده از لگو تصور کنند. اولین پارک موضوعی لگولند در شهر زادگاه اسباب بازی لگو یعنی بیلوند دانمارک و در سال ۱۹۶۸ ساخته شد. پس از آن در سال ۱۹۹۶ منطقه تفریحی ویندزور لگولند در ویندزور انگلیس راه اندازی شد. پس از آن، پارک های موضوعی دیگری در کشورهای مختلف دنیا مثل آلمان، ژاپن، مالزی، دبی و ایالات متحده افتتاح شدند. پارک های لگولند در نیویورک، کره جنوبی و شانگهای هم در حال ساخت و احداث هستند.

پارک های موضوعی لگولند اساسا برای خانواده هایی با کودکان زیر ۱۱ سال طراحی شده است. این پارک ها مملو از وسایل بازی و تفریحی و همین طور آموزشی است و اوقات بسیار خوبی را برای خانواده ها فراهم می کند. ترن هوایی که به شکل قطعات آجری لگو ساخته شده یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های این پارک هاست. لگولندها بخش های مختلفی دارد که البته در هر پارک ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد. اما به طور کلی اکثر پارک ها دارای سرزمین مینیاتوری لگویی، روستایی ساخته شده از لگو و همین طور منظره ها و چشم اندازهای مشهور دنیا که با لگو ساخته و طراحی شده اند.

همان طور که گفتیم آموزش، بخش مهمی از پارک لگولند را شامل می شود. برخی از وسایل و ابزارهای آموزشی عبارتند از:

  • آشنایی با جریان آب. کودکان می توانند با جابجا کردن قطعات لگو جریان آب را تغییر بدهند یا شدت آن را کم با زیاد کنند.
  • سرگرمی های تعاملی مثل فواره ها و آبنماهای موزیکال و … که به شکل لگوهای غول پیکر ساخته شده اند.
  • باغ دوپلو برای بچه های کوچک که از قطعات بسیار بزرگ لگو ساخته شده است و کودکان می توانند آزادانه در آن بازی کنند.
  • جاذبه هایی مثل مدرسه رانندگی، مدرسه قایقرانی، مدرسه بالون سواری، مدرسه پرواز و آکادمی آتشنشانی.
  • جنگل های لگویی و سرزمین پادشاهی هم از جمله مناطق جذاب در این پارک ها هستند که علاوه بر تفریح، اهداف آموزشی هم دارند.

همچنین ببینید

بیرند لینکدین

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکداین (LinkedIn)

پایگاه هنری دنیای برند،شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکداین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه‌ای جهان با …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x