بازی فکری

معرفی بهترین بازی فکری برای بزرگسالان در خانه و دورهمی ها

پایگاه خبری دنیای برند، بازی های فکری از آن دست سرگرمی‌های مفرح و جذابی هستند که محبوبیت بسیاری بین بزرگسالان و نوجوانان دارند. در حال حاضر تنوع بازی های رومیزی بسیار است و انواع بردگیم‌ها در سبک و تم‌های مختلف روانۀ بازار می‌شوند و علاقه‌مندان به بازی های فکری همواره به دنبال جدیدترین بازی های فکری هستند. در این بین افرادی هستند که به تازگی با دنیای بردگیم آشنا شده‌اند و به دنبال یافتن بهترین بازی های فکری برای بزرگسالان هستند. بنابراین قصد داریم در این مطلب به معرفی بهترین بازی های فکری بزرگسال بپردازیم.

بهترین بازی فکری برای بزرگسالان کدام است؟

در واقع هرکس از دیدگاه خود می‌تواند یک بازی را به عنوان بهترین بازی فکری بزرگسالان مشخص کند، اما از نظر من برای پاسخ دادن به این سوال اول باید مشخص کنید که با چه افرادی و در چه محفلی می‌خواهید بازی کنید؟

در واقع نظر من اینه که بهترین بازی فکری در مهمانی خانوادگی قطعا با بهترین بازی در جمع رفقا و دوستان متفاوت است (جمعتو بگو، بهترین بازی رو بگم).

بنابراین در ادامه مطلب سعی می‌کنم انواع جمع‌های مختلف را نام ببرم و بهترین بازی‌های متناسب با هر دسته را معرفی کنم (مجددا یادآوری میکنم که این متن فقط تجربه شخصی بنده است و هیچ مبنای علمی و تخصصی ندارد.

بهترین بازی فکری برای دورهمی ها با نفرات زیاد

اولین جمعی که در آن انجام بازی فکری بسیار لذت بخش است، دورهمی‌های بالای ده نفر است. قطعا می‌دانید که در حال حاضر اکثر کافه‌ها برای جذب مشتری بیشتر و مطرح شدن، اقدام به برگزاری رویدادهای بازی فکری می‌کنند.

نکته مهم در خصوص این ‌بازی‌ها این است که اگر احساس می‌کنید در جمعتان افرادی هستند که بازی را جدی نمی‌گیرند (در اصلاح به این افراد خُنُک گفته می‌شود) و ممکن است بازی را خراب کنند به سراغ این گزینه ها نروید، چراکه جز اعصاب‌خوردی حاصلی برایتان نخواهد داشت.

بهترین بازی‌ها برای دورهمی‌های بیش از ۱۰ نفر عبارتند از:

۱. مافیا:

امکان ندارد اهل بازی دورهمی باشید و مافیا بازی نکرده باشید. مگه میشه اصلا؟ مگه داریم؟ انقدر این بازی محبوب شد که حتی صدا و سیما هم برایش یک برنامه جداگانه ساخت به نام ” مسابقه شهروند و مافیا” و اتفاقا این برنامه به بیشتر فراگیرشدن بازی کمک شایانی کرد.

برای انجام این بازی روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید بازی شب مافیا (قیمت: ۳۳۰ هزار تومان) یا شهروند مافیا (قیمت: ۱۳۰ هزار تومان) را بخرید و یا حتی بدون پرداخت هزینه‌ای اپلیکیشن‌های مافیا را از کافه بازار یا گوگل پلی دانلود کنید و حسابی به هم دیگر دروغ بگویید

اگر بگویم که مافیا بهترین بازی فکری برای بزرگسال در دورهمی هاست، اغراق نکرده‌ام؛ به شرط اینکه تمامی نفرات با قوانین و ترفندهای بازی آشنا باشند و سوتی ندهند.

تعداد نفراتبیش از ۸ نفر

مدت زمان بازیبسته به تعداد نفرات از ۴۰ دقیقه تا ۴، ۵ ساعت و حتی بیشتر

۲. آخرین ایستگاه:

بعد از شهرت زیاد مافیا، بازی‌های این سبکی در ایران محبوبیت زیادی پیدا کردند، چرا که گاهی اوقات لازم است تنوعی در بازی ایجاد شود و از یک‌نواختی فاصله بگیریم.

یکی از بهترین بازی‌های سبک مافیا آخرین ایستگاه است که آن‌هم از محبوبیت نسبی برخوردار است.

قیمت بازی۳۳۰ هزار تومان

تعداد نفرات: ۵ الی ۱۲ نفر

مدت زمان بازی: از نیم ساعت تا ۲ ساعت

۳. بازی فکری بالماسکه یا Mascarade:

اگر به بلف زدن علاقه دارید و از حافظه خوبی هم برخوردار هستید به سراغ این بازی بروید. البته توجه کنید که برای انجام این بازی باید از تمرکز بالایی برخوردار باشید و همواره حواستان به کارت مقابل خودتان و سایر افراد بازی باشد.

در این بازی هرکس که تعداد سکه‌هایش به ۱۳ برسد برنده این بازی خواهد بود. شاید نتوان این بازی را به عنوان بهترین بازی فکری بزرگسال معرفی کرد، اما حتما در دورهمی‌ها امتحانش کنید.

قیمت بازی فکری بالماسکه: حدود ۱۰۰ هزار تومان

تعداد نفرات: ۲ الی ۱۳ نفر

مدت زمان بازی: از نیم ساعت تا ۲ ساعت

Introducing the best brain teaser for adults at home 01 - معرفی بهترین بازی فکری برای بزرگسالان در خانه و دورهمی هانکات تکمیلی:

  • طبیعی است هرچقدر تعداد افراد در این بازی‌ها بیشتر شود، لذت و هیجانش هم بیشتر می‌شود.
  • بازی های دیگری نظیر اولون، سایکو، و حتی اسپای (spy) نیز در این دسته گنجانده می‌شوند که از معرفی آن‌ها می‌گذریم.

بازی فکری برای بزرگسالان در دورهمی های خانوادگی یا جشن تولد (بازی های کارتی ساده) :

اگر به دنبال یک سرگرمی فوق العاده برای جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌های دوستانه هستید، بازی‌های فکری کارتی یک پیشنهاد فوق العاده برای شماست. تنوع در بازی‌های کارتی بسیار است بنابراین می‌توانید، یک بازی متناسب با علاقه مندی‌های خود را انتخاب کنید.

طبیعی است افرادی که در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند سلایق مختلفی دارند و اگر هم حاضر به انجام بازی باشند، فقط برای سرگرمی و خوش‌گذراندن است.

بنابراین برای چنین محافلی بهتر است به سراغ بازی های کارتی ساده و در عین‌حال بامزه برویم.

۴. پانتومیم، ادابازی (بازی کارتی کارتایم)

سخت بتوانید کسی را پیدا کنید که شناخت و یا تجربه انجام این بازی را نداشته باشد. خوبی پانتومیم این است که معمولا افراد در سنین مختلف را درگیر می‌کند، از این رو برای دورهمی‌های خانوادگی یک گزینه ایده‌آل به شمار می‌رود.

تجربه شخصی: اگر میخواهید این بازی را در مهمانی اجرا کنید، قبل از مراسم در مورد مراحل مختلف و نحوه انجام بازی فکر کنید و حتی‌المقدور برای بازی کارت‌هایی طراحی کنید تا به جذاب‌تر شدن بازی کمک کنید.
خرید بازی کارتی کارتایم نیز در این خصوص می‌تواند به شما کمک کند. اگر هم نمی‌خواهید هزینه کنید به سراغ اپلیکیشن‌های رایگان بروید. خلاصه که بدون برنامه ریزی بازی جذابی پیش‌رو نخواهید داشت.

۵. بردگیم کارتی جالیز

جالیز یک بازی جذاب، بامزه و دوست‌داشتنی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است، با شعار “کاشت، داشت و برداشت”.

بدون اغراق جالیز یکی از بهترین بازی‌های فکری برای بزرگسالان محسوب می‌شود که هم شما را سرگرم می‌کند و هم قدرت مذاکره‌تان را چندین برابر می‌کند.

اگر تجریه انجام این بازی را ندارید، در اولین فرصت به سراغ فروشگاه بازی فکری بروید و با پرداخت ۲۴۰ هزار تومان ناقابل این بردگیم را تهیه کنید.

تنها نقطه ضعف این بازی کارتی محدودیت در تعداد نفرات است. متاسفانه حداکثر تعداد افرادی که می‌توانند این بازی را انجام دهند، ۷ نفر است.

زمان انجام بازی: ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

Introducing the best brain teaser for adults at home 02 - معرفی بهترین بازی فکری برای بزرگسالان در خانه و دورهمی ها

۶. بازی فکری کارتی UNO

اونو نیز یک بازی جذاب کارتی است که نه فقط در ایران بلکه در کل جهان طرفداران بسیاری دارد و می‌تواند یک گزینه جذاب برای چنین مراسماتی باشد.

مهم‌‌ترین نقطه قوت بازی uno ساده بودن آن است و اینکه برای افراد ۱۰ سال به بالا مناسب است و همه سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد. ضن این‌که قیمت ارزانی دارد و در تایم کوتاه هم قابل انجام است.

قیمت: حدودا ۴۰ هزار تومان

تعداد نفرات: ۲ تا ۱۰ نفر

مدت زمان انجام بازی: کمتر از یک ساعت

۷. نمیریه

نمیریه هم یک بردگیم کارتی بامزه است که می‌تواند برای دقایقی شما را شاد و سرگرم کند. نمیریه ترجمه بازی ” گربه های انفجاری” است که کارت‌های جالبی دارد و انجام آن بسیار ساده است. باج سبیل، اجل معلق، شفای عاجل، طالع بینی و … عناوین دلچسب کارت‌های این بازی هستند.

ما (خودم و دوستام) اوقاتی که زمان زیادی برای انجام بازی نداریم و یا خیلی حوصله فکرکردن نداریم، برای استراحت به سراغ نمیریه می‌رویم؛ چرا که هم جذاب است و هم در کمتر از ۳۰ دقیقه به اتمام می‌رسد. نقطه ضعف بازی نیز بیش از حد شانسی بودن آن است.

قیمت بازی: ۵۰ هزار تومان

تعداد نفرات: ۳ الی ۵ نفر

جذابیت و محبوبیت بازی های فکری با توجه به سلیقه گیمرها متفاوت می‌باشد و بازی هایی که در این مطلب معرفی کردیم تنها برخی از بهترین بازی های فکری بزرگسال بودند. قسمت‌هایی از اطلاعاتی که در متن به آن‌ها اشاره کردم، مثل قیمت بازی‌ها، تعداد دقیق نفرات و موارد مشابه را از سایت رایاد برداشت کرد و اصلا علت اصلی آشنایی من با دنیای بردگیم همکاری با این سایت است، پس به رسم امانت به آن اشاره می‌کنم.

امیدوارم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *