1400110214401373224588404 - سرمایه گذاری برند اینتل در زمینه ساخت تراشه

سرمایه گذاری برند اینتل در زمینه ساخت تراشه

پایگاه خبری دنیای برند، برند آمریکایی اینتل روز دوشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه توسعه خود در اروپا بیش از ۳۰ میلیارد یورو (۳۳ میلیارد دلار) در زمینه ساخت تراشه در آلمان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گفته یک منبع آگاه، این پروژه‌ای کلیدی که در راستای جاه طلبی‌های اولاف شولز، صدراعظم آلمان، برای ایجاد یک مرکز جهانی تراشه قرار دارد، شامل دو کارخانه ساخت تراشه پیشرفته با استفاده از ۱۰ میلیارد یورو یارانه از سوی دولت آلمان می‌شود.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل از دولت آلمان و ایالت محلی زاکسن-آنهالت، جایی که این شرکت در نظر دارد یک کارخانه بسازد، به خاطر “تحقق چشم انداز یک صنعت تراشه پر جنب و جوش، پایدار و پیشرو در آلمان و اتحادیه اروپا” قدردانی کرد.

در دوران مدیریت گلسینگر، اینتل میلیاردها دلار در ساخت کارخانه در سه قاره سرمایه گذاری کرده است تا سلطه خود را در تولید تراشه بازگرداند و با رقبای خود یعنی شرکت‌های ای‌ام‌دی، انویدیا و سامسونگ بهتر رقابت کند.

این معامله در آلمان سومین سرمایه گذاری بزرگ اینتل در چهار روز بعد از یک کارخانه تراشه ۴.۶ میلیارد دلاری در لهستان و یک کارخانه ۲۵ میلیارد دلاری در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، هم ایالات متحده و هم اروپا در تلاش هستند تا بازیگران بزرگ صنعت را از طریق محرک‌های ترکیبی که شامل یارانه‌های دولتی و قوانین مطلوب می‌شود، جذب کنند و این در حالی است که برلین نگران از دست دادن جذابیت خود به عنوان مکانی برای سرمایه گذاری است.

دولت آلمان در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد شکنندگی زنجیره تامین و وابستگی این کشور به تراشه‌های ساخت کره جنوبی و تایوان، میلیاردها یورو به شرکت های فناوری یارانه می‌دهد تا آن‌ها را به کشور خود جذب کند.

همچنین ببینید

برند همراه اول

برند همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری کشور در بخش ارتباط با بازارهای بین‌المللی با حمایت نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور آغاز به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *