62445766 640x330 - تراشه هوش مصنوعی هواوی مشتری بزرگ پیدا کرد

تراشه هوش مصنوعی هواوی مشتری بزرگ پیدا کرد

پایگاه خبری دنیای برند، در اتفاقی منفی برای شرکت آمریکایی انویدیا، غول اینترنتی بایدو برای تراشه‌های هوش مصنوعی هواوی سفارش داد.

 این نشانه دیگری از آن است که فشار آمریکا، باعث شده است چینی‌ها، محصولات هواوی را به عنوان جایگزینی برای محصولات انویدیا بپذیرند.

یکی از این منابع آگاه به رویترز گفت: بایدو که یکی از شرکت‌های چینی پیشرو در زمینه هوش مصنوعی است و مدل زبانی بزرگ اِرنی را ساخته است، در اوت و پیش از اعلام مقررات جدید دولت آمریکا که صادرات تراشه و ابزارهای تراشه سازی به چین را محدودتر می‌کند، این سفارش را به هواوی داده است.

بایدو برای ۲۰۰ سرور، ۱۶۰۰ تراشه هوش مصنوعی« ۹۱۰ بی آسند» را به هواوی سفارش داده که به عنوان جایگزینی برای تراشه «ای ۱۰۰» انویدیا طراحی شده است. هواوی تا اکتبر، بیش از ۶۰ درصد این سفارش معادل حدود ۱۰۰۰ تراشه را به بایدو تحویل داد.

یک منبع آگاه دیگر گفت: ارزش کلی این قرارداد، حدود ۴۵۰ میلیون یوان (۶۱.۸۳ میلیون دلار) است و هواوی، همه این تراشه‌ها را تا پایان امسال تحویل خواهد داد.

اگرچه این سفارش در مقایسه با هزاران تراشه‌ای که شرکت‌های بزرگ فناوری چین به انویدیا سفارش داده اند، رقمی نیست اما قابل توجه بوده و نشان می‌دهد که چطور بعضی از شرکت‌های چینی، از تامین کننده آمریکایی خود فاصله گرفته اند.

بایدو به همراه شرکت‌های چینی دیگری مانند تنسنت و علی بابا، از مشتریان قدیمی انویدیا است اما تاکنون به عنوان مشتری تراشه هوش مصنوعی هواوی شناخته شده نبود.

به گفته نخستین منبع آگاه، اگرچه تراشه‌های آسند هواوی هنوز از نظر عملکرد، پایین‌تر از تراشه‌های انویدیا است اما پیشرفته‌ترین گزینه بومی موجود در چین هستند.

طبق اطلاعات وب سایت هواوی، این شرکت از سال ۲۰۲۰، با بایدو برای سازگار کردن پلتفرم هوش مصنوعی خود با سخت افزار هواوی، همکاری کرده است. این دو شرکت در ماه اوت اعلام کردند که سازگاری بین مدل هوش مصنوعی اِرنی و تراشه‌های آسند هواوی را عمیق‌تر خواهند کرد.

بایدو لاین تراشه‌های هوش مصنوعی کانلان را ساخته که می‌گوید از رایانش هوش مصنوعی در مقیاس گسترده حمایت می‌کند اما این شرکت برای آموزش مدل زبانی بزرگ خود، از تراشه ای ۱۰۰ انویدیا استفاده کرده است.

پس از این که آمریکا، سال میلادی گذشته با اعمال مقرراتی، باعث توقف فروش تراشه‌های ای ۱۰۰ و اچ ۱۰۰ انویدیا به چین شد، این شرکت تراشه‌های جدید ای ۸۰۰ و اچ ۸۰۰ را به عنوان مدل‌های جایگزین، به مشتریان چینی عرضه کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران ماه گذشته پیش بینی کردند که محدودیت‌های آمریکا، یک فرصت برای هواوی به وجود می آورد تا بازار خانگی هفت میلیارد دلاری خود را گسترش دهد. این شرکت از سال ۲۰۱۹، هدف کنترل‌های صادراتی آمریکا قرار گرفته است.

منبع ایسنا

همچنین ببینید

برند شیائومی

برند شیائومی در تلاش برای ثبت رکورد

برند شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *