How to run the aac block - نحوه اجرای بلوک aac چگونه است؟ 0 تا 100

نحوه اجرای بلوک aac چگونه است؟ ۰ تا ۱۰۰

پایگاه خبری دنیای برند، نحوه اجرای بلوک هبلکس یا aac اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در هر یک از مراحل اجرایی، کوتاهی و یا اشتباهی صورت گیرد، مزیت هایی را که انتظار می رود نمی توان از این بلوک شاهد بود. اگر در مورد نحوه اجرای این بلوک اطلاعات زیادی ندارید در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه اجرای بلوک aac به چه شکل است؟ اجرای تاسیسات در بلوک هبلکس چگونه است؟

این قسمت که در مورد نحوه اجرای بلوک aac است به دقت مطالعه کنید تا بعد از اجرا، هیچ مشکلی به وجود نیاید:

۱- تهیه بلوک های با کیفیت؛

اولین و مهم ترین کاری که می بایست انجام داد، خرید بلوک های با کیفیت است. این نکته، تاثیر بسزایی روی افزایش راندمان اجرای این بلوک خواهد داشت. بلوک های با کیفیت را باید از منابع معتبر فروش خریداری کرد. به گزارش ایلنا، فارس و مشرق، سورنا هبلکس یکی از با کیفیت ترین انواع بلوک ها را وارد بازار می کند. در تهیه بلوک های این شرکت از با کیفیت ترین و درجه یک ترین مواد اولیه استفاده می شود.

۲- آماده کردن ملات؛

دومین مرحله، آماده کردن ملات یا چسب هبلکس است. برای این منظور، بهتر است داخل یک ظرف تمیز، پودر ملات را ریخت و به اندازه کافی به آن آب اضافه کرد. سپس، با کمک دستگاه همزن چسب، یک ملات یکنواخت و یک دست آماده و فراهم می شود.

۳- اجرای کردن رج اول؛

در نحوه اجرای بلوک aac، اجرا کردن رج اول نیز بسیار مهم است. این رج باید کاملا تراز باشد و هیچ گونه گردوغباری روی بلوک های قرار گرفته در آن به چشم نخورد. قبل از قرار دادن بلوک های این رج، ۱ تا ۲.۵ سانتی متر ملات سیمان می ریزند و سپس بلوک های رج اول را روی آن می گذارد. باز هم تذکر می دهیم که این رج باید کاملا تراز و شاقول باشد تا دیوار در ادامه، کج نشود.

۴- نصب ردیف های بعدی؛

بلوک هایی که روی بلوک های بعدی قرار داده می شوند نیز باید مرطوب و بدون گردوغبار باشند. به اندازه ۲ تا ۳ میلی متر از چسب را روی سطح بلوک ها قرار می دهند و با کمک ماله ی دندانه دار، کل سطح را به چسب آغشته می کنند.

۵- نصب ناودانی منقطع؛

مطابق با مفادی که در آیین نامه ۲۸۰۰ آمده است، چنانچه ارتفاع دیوار بیشتر از ۳.۵ متر باشد، بهتر است از ناودانی منقطع استفاده شود. به این شکل، دیوار ساخته شده را با اطمینان بالاتری می توان به سازه متصل کرد.

 

 

 

۶- اجرای کردن تاسیسات؛

از جمله مهم ترین کارهایی که در نحوه اجرای بلوک aac می توان از آن نام برد، اجرا کردن تاسیسات است. از آنجایی که این نوع بلوک، خیلی سفت و سخت نیست، به کمک ابزارهایی چون شیارزن بلوک هبلکس می توان شیارها و سوراخ هایی را در آن و روی آن ایجاد کرد. این شیارها برای اجرای کردن تاسیسات و رَد کردن سیم های برق و غیره ایجاد می شوند.

۷- نازک کاری؛

نازک کاری، معمولا آخرین مرحله اجرای بلوک هبلکس به شمار می رود. البته، قبل از نازک کاری بهتر است به کمک چسب، لکه گیری انجام شود، درب ها و پنجره ها نصب شوند و بعد از آن گچ کاری، کاشی کاری و یا سیمان کاری صورت گیرد.

۹ نکته مهم در جزئیات اجرایی دیوار هبلکس (نحوه اجرای بلوک aac)!؟

بدون رعایت نکات و جزئیات بسیار مهم در نحوه اجرای بلوک aac نمی توان انتظار داشت که اجرای این بلوک با راندمان بالایی صورت گیرد. ما در اینجا ۹ نکته بسیار مهم در مورد دیوارچینی با بلوک aac (بلوک هبلکس) عنوان خواهیم کرد:

  1. اگر از زمان خرید بلوک تا زمان اجرای آنها، مدت زمانی طول می کشد، بلوک ها را باید در بهترین شرایط انبار کرد. بهتراست بلوک ها در انبارهایی که سطح صافی دارند قرار داده شوند؛ به این شکل، میزان آسیب به آنها کاهش پیدا خواهد کرد.
  2. بهتر است کیسه های حاوی چسب یا ملات هبلکس، در تماس مستقیم با زمین قرار داده نشوند و حداقل ۱۰ سانتی متر از کف زمین فاصله داشته باشند.
  3. در نحوه اجرای بلوک aac بهتر است سوراخ هایی که روی دیوار ایجاد می شود، بیش از یک سوم عمق بلوک، عمق نداشته باشند.
  4. برای آماده سازی ملات، دمای هوا باید در حد مناسب و مطلوبی باشد. چنانچه دمای هوا کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد است، بهتر است از آب گرم با درجه حرارت ۲۰ سانتی گراد برای ساخت ملات استفاده کرد.
  5. از وقتی که چسب آماده می شود تا زمانی که به مصرف می رسد، باید تنها دو ساعت زمان بگذرد. اگر بیش از این زمان بگذرد، چسب، غیر قابل استفاده شده و کارایی خود را از دست می دهد.How to run the aac block 0 - نحوه اجرای بلوک aac چگونه است؟ 0 تا 100
  6. در صورتی که نیاز بود بلوک ها برش بخورند، بهتر است از ابزار مخصوص، مانند دستگاه برش بلوک هبلکس استفاده شود.
  7. بهتر است در زمان اجرای بلوک ها، آنها را خیس و مرطوب کرد.
  8. برای لکه گیری و ترمیم کردن پریدگی های بلوک هبلکس، بهتر است از چسب بلوک استفاده کرد.
  9. برای نصب کردن درب و پنجره نیز بهتر است از رول پلاک و پیچ استفاده کرد.

How to run the aac block09 - نحوه اجرای بلوک aac چگونه است؟ 0 تا 100نبشی کشی دیوار هبلکس، در نحوه اجرای بلوک aac چگونه است؟

در ادامه صحبت در مورد نحوه اجرای بلوک aac، لازم است در مورد نحوه اجرای نبشی کشی نیز نکاتی را بیان کنیم. نبشی کشی دیوار هبلکس که به کمک بلوک هبلکس سورنا هبلکس انجام می شود، باید در نهایت دقت صورت گیرد.

در نبشی کشی این دیوارها، از ابزارهایی چون بست رادیکالی و ناودانی های منقطع استفاده می کنند. این دو ابزار، دیوارهای هبلکس را به سازه متصل کرده و به روش خاص خودشان از تخریب دیوارها در زمان زلزله جلوگیری به عمل می آورند. رعایت اصول و قواعد نبشی کشی به صورت درست، پایداری و دوام زلزله را به طرز باورنکردنی افزایش می دهد.

کلام آخر

در مورد نحوه ی اجرای بلوکaac نکاتی را بیان کردیم. به همان اندازه که نحوه اجرای بلوک های هبلکسی اهمیت دارد، بالا بودن کیفیت آنها نیز مهم است. به همین دلیل توصیه می کنیم برای تهیه و خرید این نوع بلوک به منابع و عرضه کنندگان معتبر فروش مراجعه کنید.

 

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *