How to choose the most suitable engine burner - نحوه انتخاب مناسب‌ترین مشعل موتورخانه

نحوه انتخاب مناسب‌ترین مشعل موتورخانه

پایگاه خبری دنیای برند، مطمئنا شمایی که قرار است مشعل موتورخانه خریداری کنید، با عملکرد و ساختار آن آشنایی دارید. اما به دلیل تنوع برند، امکان انتخاب آن در میان بهترین ها سخت و گمراه کننده می‌شود. در ادامه نگاهی مختصر به مشعل دیگ موتورخانه و بهترین‌های آن در بازار می‌اندازیم؛ تا بتوانید برای انتخاب مشعل مناسب برای دیگ شوفاژ تصمیم گیری کنید.

کارایی دیگ در موتورخانه و مشعل در دیگ

دیگ‌های موتورخانه مخازنی با فشار بالا هستند که برای گرم کردن آب یا تولید بخار طراحی شده‌اند؛ می‌توانند برای گرم کردن محیط یا گرم کردن آب گرم مصرفی ساختمان استفاده شوند. در گرمایش اکثر مجتمع‌های تجاری منبع حرارت دیگ موتورخانه مشعل‌ها هستند، که با سوزاندن گاز طبیعی کار می‌کنند.

مشعل دیگ هم که به دیگ متصل است، گرمای لازم برای تبدیل آب موجود در دیگ به بخار را تامین می‌کند. به زبان ساده‌تر می‌توانید مشعل را به عنوان یک دمنده صنعتی در نظر بگیرید که گرما را به داخل دیگ فشار می‌دهد و گرمای تزریقی را بر اساس تقاضای بخار افزایش یا کاهش می‌دهد.

انواع مشعل موتورخانه موجود در بازار

  1. مشعل گازی
  2. مشعل گازوئیلی
  3. مشعل دوگانه سوز (گازی و گازوئیلی)
  4. مشعل مازوت سوز
  5. مشعل اتمسفری

ویژگی‌هایی که یک مشعل موتورخانه باید داشته باشد:

  • عملکرد پایدار و مناسب در محدوده پارامترهای طراحی
  • ایجاد آلودگی کم
  • سر و صدای کم
  • مقاومت و استحکام بالا
  • طول عمر زیاد
  • ایمنی بالا
  • محاسبه ظرفیت صحیح

How to choose the most suitable engine burner 0 - نحوه انتخاب مناسب‌ترین مشعل موتورخانههنگام انتخاب مشعل موتورخانه نیز باید آیتم‌هایی را در نظر بگیرید که همگی در انتخاب آن تاثیرگذار خواهند بود، همانند:

  • مدل مشعل
  • نوع سوخت
  • اقلیم
  • ظرفیت حرارتی
  • متراژ کاربری
  • دیگ چدنی یا فولادی
  • نوع برند و تولیدکننده

۳ برند مطرح مشعل موتورخانه در بازار ایران

۱- مشعل ایران رادیاتور

برند ایران رادیاتور یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع سیستم‌های برودتی و حرارتی است و رتبه اول فروش در منطقه را دارد. مشعلهای ایران رادیاتور در بخش‌های مختلف صنعت و ساختمان استفاده می‌شود. بر اساس نوع مصرف سوخت در مدل‌های مشعل گازی ایران رادیاتور، مشعل‌های گازوئیلی و دوگانه و مازوت تقسیم بندی می‌شوند.

How to choose the most suitable engine burner 9 - نحوه انتخاب مناسب‌ترین مشعل موتورخانه۲- مشعل گازی شوفاژکار

شوفاژکار جزو شرکتهای قدیمی و درجه یک تولیدکننده تجهیزات موتورخانه در بازار است. مشعلهای گازی آن نیز یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار ایران است که توسط این شرکت در توان‌های مختلف تولید می‌شود. مشعل‌های شوفاژکار مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید و به بازار ارائه می‌گردد. کیفیت بالای قطعات و طراحی مدرن، این مشعل را نسبت به سایر مشعل‌ها متمایز کرده است و این نوع کیفیت و طراحی باعث صادرات این محصول به خارج از کشور نیز شده است.

۳- مشعل هوفمات

مشعل هوفمات ساخت شرکت صنایع حرارتی الوند تحت لیسانس شرکت Hofmatt آلمان از برندهای تولیدکننده ایرانی است. مشعل‌های آن در انواع گازسوز، گازوئیلی، دوگانه‌سوز و مازوت سوز با ظرفیت حرارتی ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰۰ کیلو کالری بر ساعت جهت کاربردهای خانگی و صنعتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

۵ نکته طلایی از دید کارشناسان هنگام انتخاب مشعل موتورخانه

هنگام انتخاب مشعل دیگ شوفاژ، مهمترین نکته این است که متغیرهای زیادی باید در نظر گرفته شود. شما باید ظرفیت مورد نیاز، شعله، دما، درجه بندی مشعل و غیره را تعیین کنید.

نکته ۱: رتبه مشعل را بدانید

ابتدا درجه مشعل را در نظر بگیرید. شما باید به دنبال مشعل با حداکثر امتیاز ورودی بالاتر از حداکثر سرعت سوختن تجهیزات باشید.

نکته ۲: بار احتراق را تعیین کنید

نسبت چرخش به پایین، نسبت حداکثر ظرفیت به حداقل ظرفیت، انعطاف پذیری مشعل را نشان می‌دهد. اگر به دنبال مشعل هستید که بتواند انواع منحنی های بار را تحمل کند، به دنبال مشعل با نسبت چرخش بزرگتر باشید.

نکته ۳: نصب را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب مشعل، سهولت نصب، دسترسی و تنظیم را در نظر بگیرید. نصب مشعل باید امکان جدا شدن سر و دسترسی به سایر قسمت های مهم را فراهم کند. به این ترتیب لازم نیست مشعل را به طور کامل جدا کنید، یا اینکه سیم کشی را جدا کنید و یا تجهیزات دیگر را جابجا کنید. برخی از مشعل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به نصب مواد نسوز حجیم دارند. و همین امر سبب می‌شود که، نصب و نگهداری آنها دشوار است.

نکته ۴: یک درایو فرکانس متغیر نصب کنید

هنگام نصب مشعل جدید، زمان ایده آل برای نصب یک فن اجباری با درایو فرکانس متغیر (VFD) است. VFD ایده خوبی برای هر سیستم مشعل است، به خصوص سیستم‌هایی که همیشه با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

نکته ۵: با یک متخصص مشعل مشورت کنید

با وجود فاکتورها و برندهای مختلف یک مشعل قطعا فرآیند انتخاب دشوارتر می‌شود، از این رو بهترین راه برای انتخاب عالی یک مشعل این است که، به مرکز فروش معتبر مراجعه کرده تا از یک مشاوره تخصصی در زمینه مشعل و دیگ شوفاژ بهره ببرید.

خبرگزاری ایرنا لینک خبر:   /https://irna.ir/xjLSmx

 

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

انواع استایل در تابستان

انواع استایل در تابستان و ست های پیشنهادی

پایگاه خبری دنیای برند، با فرا رسیدن فصل تابستان دوباره ویترین فروشگاه‌ها پر از لباس‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *