موسیقی

گوش دادن به موسیقی چه تأثیری روی ورزش کردن شما می‌گذارد؟

پایگاه خبری دنیای برند، گوش دادن به موسیقی می‌تواند تاثیر بسزایی روی فعالیت‌های شما بگذارد.

از تمیز کردن خانه گرفته تا ورزش کردن، موسیقی به شما کمک می‌کند تا با سرعت و انگیزه‌ی بیشتری به کارهای خود سر و سامان دهید و از این کار لذت هم ببرید.

امروزه اکثر ورزشکاران از موسیقی‌های متنوع کمک می‌گیرند تا جلسه‌ی تمرینی بهتری داشته باشند. همچنین در بیشتر باشگاه‌های ورزشی، به‌ویژه باشگاه‌های بدن‌سازی، می‌توان موسیقی‌های هیجانی را شنید که حس بهتری به ورزشکاران می‌دهند.

گفتنی است که از نظر علمی نیز از این موضوع حمایت شده است و نشان می‌دهد موسیقی می‌تواند تاثیر زیادی روی فعالیت بدنی شما داشته باشد.

بد نیست اگر هنگام ورزش کردن یک فهرست از آهنگ‌های مورد علاقه خود را آماده کنید تا انگیزه بیشتری برای ورزش کردن داشته باشید و در عین حال لذت‌بخش نیز باشد.

در ادامه قصد داریم نگاه دقیق‌تری به گوش دادن به موسیقی و تاثیر آن روی ورزش کردن داشته باشیم.

خوبی‌ها

افزایش سرعت ریکاوری بدن

با گوش دادن به موسیقی‌های آرام پس از ورزش می‌توانید ضربان قلب خود را کاهش دهید، بدن خود را سرد کنید و سریع‌تر ریکاوری پیدا کنید.

یک پژوهش با به کارگیری ۶۰ شرکت‌کننده به این نتیجه رسید که موسیقی می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، ضربان قلب را پایین بیاورد و سرعت ریکاوری پس از ورزش را افزایش دهد.

ضرب‌آهنگ موسیقی انرژی را افزایش می‌دهد

درواقع موسیقی به شما روحیه می‌دهد و خلق‌وخوی شما را تقویت می‌کند تا برای ورزش و فعالیت بدنی آماده شوید. برای این موضوع نوع موسیقی‌ای که گوش می‌دهید حائز اهمیت است. سرعت و حجم صدای آهنگ روی روحیه و انرژی شما تأثیر می‌گذارد، ولی حسی که با گوش دادن به این آهنگ می‌گیرید بسیار مهم‌تر است. پس به انتخاب موسیقیِ مناسب دقت داشته باشید.

موسیقی می‌تواند منجر به یادآوری خاطرات گوناگونی شوند. بدین ترتیب باید موسیقی و آهنگی را برای ورزش انتخاب کنید که فکر شما را رها کرده و موجب افزایش انرژی در شما شود.

بدی‌ها

حواس پرتی و آسیب دیدگی

انجام برخی تمرین‌ها به سرعت و تمرکز خاصی نیاز دارد. ممکن است با گوش دادن به موسیقی حواستان پرت شود و با سرعت بیشتری وزنه را حرکت داده یا فرم بدن خود را از دست بدهید.

موسیقی می‌تواند حواس شما را پرت کند تا متوجه خستگی و شدت ورزش نشوید، ولی حواس ‌پرتی هنگام ورزش و تمرینات سخت گاهی اوقات منجر به آسیب‌دیدگی نیز می‌شود.

برای مثال اگر در هنگام ورزش بدن‌سازی حواس شما پرت شود و تمرین را به درستی انجام ندهید؛ بدون شک به بدن خود آسیب می‌زنید و با مشکلات متفاوتی مواجه می‌شوید.

کاهش سرعت و فعالیت

موسیقی می‌تواند انرژی و فعالیت شما را به سطح بالاتری ببرد، همچنین اگر ضرب‌آهنگ پایینی داشته باشد موجب کاهش ضربان قلب شما می‌شود و در نتیجه دمای بدنتان را پایین می‌آورد و انگیزه‌تان را کاهش می‌دهد.

درواقع شما باید به سراغ آهنگ‌هایی با ضرب‌آهنگ تند و هیجانی بروید که شامل آهنگ‌های غم‌انگیز نمی‌شود. آهنگ‌های ملایم و غم‌انگیز روی احساسات شما تاثیر مستقیم گذاشته و اجازه نمی‌دهد بدن شما با تمام انرژی و به خوبی حرکت کند.

در آخر

گوش دادن به موسیقی دارای خوبی‌ها و بدی‌های خاص خود است. پژوهش‌گران نیز تاثیر آن روی ورزش کردن را تایید کرده‌اند.

موسیقی می‌تواند یک جلسه ورزش خسته کننده را به یک فعالیت لذت‌بخش تبدیل کند. آهنگ مناسب برای ورزش به شما کمک می‌کند تا همیشه پر انرژی باشید  فشار بیشتری درحین انجام تمرین به خود وارد کنید. همچنین کمک می‌کند با هماهنگی بیشتری تمرین‌ها را اجرا کنید و ریکاوری سریع‌تری را تجربه کنید.

اما گفتنی است که موسیقی نمی‌تواند شما را فراتر از محدودیت‌های جسمی‌تان ببرد.

در آخر باید به این موضوع اشاره داشت که این مطلب صرفا جنبه اطلاع‌رسانی داشته و پیش از انجام هرگونه فعالیت ورزشی با پزشک متخصص نیز مشورت کنید.

سایت ملوبوک فعالیت خود را از آبان ماه سال ۱۴۰۰ آغاز کرده ‌است. این سایت به جدیدترین اخبار موسیقی و معرفی کتاب‌ در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و …می‌پردازد. همچنین در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های مختلف موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *