قزوین

برگزاری رویداد و نمایشگاه مد و لباس با حضور ۶۱ برند/ قزوین

پایگاه خبری توسعه برند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به برگزاری اولین رویداد و نمایشگاه بزرگ مد و لباس بانوان «زیبا و باوقار» در قزوین، گفت: بانوان ایرانی دنبال لباسی خوش جنس، زیبا، خوش قیمت و عفیفانه هستند و دولت موظف است با فعالیت‌های ایجابی این لباس را در دسترس بانوان قرار دهد که متأسفانه تاکنون در استان ما دسترسی به لباس‌هایی با این ویژگی‌ها چندان آسان و مطلوب نبوده است.

محمدحسین فائزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که دوشنبه ۲۹ خرداد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع پوشش گاه نگاهی سلبی و گاه نگاهی ایجابی در جوامع مختلف وجود دارد، پوشش وزین و زیبا مورد تأیید شریعت است و همواره چهار ویژگی زیبا و آراسته بودن، عفیف بودن، خوش قیمت بودن و خوش کیفیت بودن مد نظر است که اسلام در تأکیدات خود عرف و خواست مردم را هم در نظر گرفته‌اند.

وی بیان کرد: نمی‌توان به مقوله پوشش نگاه صرفاً سلبی داشت گرچه برخی اوقات این نگاه صحیح است اما آنچه مورد تأیید و پسند عمده بانوان کشور که عفیف و پاکدامن هستند قرار گرفته آن است که لباسی خوب با چهار ویژگی مطرح شده باید در دسترس آنان باشد در واقع بانوان ایرانی دنبال لباسی خوش‌جنس، زیبا، خوش قیمت و عفیفانه هستند و دولت موظف است با فعالیت‌های ایجابی چنین لباس را در دسترس بانوان قرار دهد که متأسفانه تاکنون در استان ما دسترسی به لباس‌هایی با این ویژگی‌ها چندان آسان و مطلوب نبوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: اتفاقات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته و رویداد وزین مد و لباس یکی از اتفاقات کوتاه‌مدتی است که در طول سه روز، لباس‌هایی در شأن بانوان ایرانی عرضه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در مجموع ۶۱ برند مد و لباس در این رویداد حضور دارند که ۵۰ برند ملی از استان‌های مختلفی همچون قم، تهران، کرج، همدان، مازندران و گلستان حضور دارند و در کنار آن ۶ برند طراحی و تولیدی از قزوین هم در این رویداد سهیم‌اند.

فائزی گفت: تیم‌های خوب طراحی و تولیدی دست به دست هم دادند تا در یک اقدام کوتاه‌مدت بتوانند پوششی عفیفانه که با شأن و شخصیت بانوی ایرانی همخوانی داشته باشد را به زنان جامعه عرضه و معرفی کنند. اقدام میان‌مدت هم تأسیس مراکز عرضه پوشاک دائمی است که با همراهی بخش خصوصی جهت راه‌اندازی چندین فروشگاه عرضه پوشاک بانوان محقق خواهد شد.

این مسئول افزود: کار بلندمدت در حوزه بهبود پوشاک بانوان اقدامی است که با همکاری استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی به وقوع خواهد پیوست تا بتوان در شهرک کاسپین ۲ شهرک صنفی پوشاک را افتتاح کرد و با دعوت از برندهای معروف بتوان در محلی که روزانه بیش از یک میلیون تردد دارد پوشاک باکیفیت تولید داخل را به معرض نمایش گذاشته و با قیمت مناسب به فروش رساند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اولین رویداد و نمایشگاه بزرگ مد و لباس بانوان یک رویداد ایجابی در حوزه اجتماعی است که به کمک ارگان‌های مختلف نیاز داریم تا از کم‌کاری‌ها و جفاهای گذشته عبور کرده و لباس خوب و خوش‌قیمت را به بانوان عفیف عرضه کنیم. امیدواریم با این تلاش‌ها برخی از چالش‌های حوزه پوشاک را در میان‌مدت مرتفع کنیم.

فائزی با بیان اینکه سرای بهشتیان در سرای سعدالسلطنه میزبان این رویداد خواهد بود گفت: روز چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۲ نمایشگاه برقرار است و برندهای مطرح طراحی و تولید سه روز مهمان استان قزوین هستند؛ به سبب این رویداد ظرفیت‌هایی را در استان کشف کردیم که تولیدات آن‌ها تاکنون بی‌واسطه به تهران عرضه می‌شد و ما از وجود آن‌ها بی‌اطلاع بودیم.

وی در ادامه از برگزارکنندگان این رویداد نام برد و اظهار کرد: شهرداری، سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، صداوسیمای مرکز قزوین، کانون‌های مساجد استان و مؤسسه پویشگران فناور پارسیان در کنار اداره کل ارشاد اسلامی استان قزوین رویداد بزرگ مد و لباس بانوان را رقم زدند.

ویژگی نمایشگاه، تنوع، کیفیت و قیمت مناسب است

در ادامه این نشست سعید جام‌آبادی؛ مدیرعامل شرکت پویشگران و مجری برگزاری نمایشگاه بزرگ مد و لباس بانوان اظهار کرد: یازدهمین نمایشگاه شرکت پویشگران چهارشنبه ۳۱ خرداد تا جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲ در شهر قزوین بر پا خواهد شد. شهرهای همدان، کرمانشاه، اصفهان، کاشان، بجنورد، قشم، زنجان، گرگان، رشت و یزد ۱۰ شهری بودند که پیش از این میزبانی نمایشگاه بزرگ مد و لباس را پذیرفته و به شایستگی برگزار کردند. در تمام این شهرها با استقبال مردم بالغ بر ۷ میلیارد تومان گردش مالی برای نمایشگاه رقم خورد.

مجری برگزاری نمایشگاه بزرگ مد و لباس بانوان خاطرنشان کرد: در انتخاب برندها جهت حضور در نمایشگاه؛ طراحی، کیفیت کالا و قیمت مورد نظر است و ملزوماتی همچون چادر، عبا، مانتو، حوزه کودک، اکسسوری و پوشش سر آماده ارائه به هموطنان است.

وی افزود: توزیع پنج‌هزار دعوتنامه و بن تخفیف، طرح تعویض چادر کهنه با نو از جمله تخفیفاتی است که برای مراجعان تدارک دیده شده است. ۲ گروه در نمایشگاه حضور دارند، عده‌ای تولید کننده‌ هستند و گروه دوم طراحانی که سطح توان تولید آن‌ها در حد یک رگال است و زمانی‌که تعداد تولید پایین باشد قیمت فروش بالا می‌رود.

جام‌آبادی در پایان گفت: همه اقشار با توان مالی متفاوت می‌توانند مخاطب این نمایشگاه باشند و خرید کنند و علت استقبال مردم در ۱۰ استان قبلی، تنوع مدل و کیفیت بالای محصولات عرضه شده بوده است.

همچنین ببینید

برند تسلا

افت محبوبیت تسلا در کالیفرنیا: زمزمه‌های افول یک غول؟

طبق داده‌های انجمن فروشندگان خودروهای جدید کالیفرنیا، ثبت نام خودروهای تسلا در این ایالت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با افت هشت درصدی مواجه شده است. این دومین دوره متوالی است که شاهد کاهش تقاضا برای خودروهای این برند در کالیفرنیا هستیم، بازاری که زمانی قلب تپنده محبوبیت تسلا محسوب می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *