برند گوگل

اتهام جدید برند گوگل/ تبعیض نسبت به کارمندان سیاه پوست

پایگاه خبری دنیای برند، در جدیدترین شکوائیه در کشور ایالات متحده امریکا برند گوگل به کارمندان سیاه پوست فرصت های شغلی خوبی را نمی دهد

به نقل از رویترز، اتهام برند گوگل این است که چنین افرادی را به مشاغل سطح پایین‌تر هدایت می‌کند، حقوق کمتری به آنها می‌دهد و فرصت پیشرفت را به دلیل نژادشان از آنها سلب می‌کند.

بر اساس شکایت یادشده برند گوگل یک “فرهنگ شرکتی مغرضانه نژادی” را حفظ کرده که مبتنی بر حمایت از مردان سفیدپوست است. در گوگل سیاه پوستان تنها ۴.۴ درصد از کارمندان و حدود ۳ درصد از رهبری و نیروی کار فناورانه را تشکیل می‌دهند.

شاکی این پرونده، آوریل کرلی، همچنین گفته است که گوگل سیاه‌پوستان را در معرض حضور در یک محیط کاری خصمانه قرار می‌دهد و اغلب از آنها خواسته می‌شود مدارک هویتی خود را نشان دهند و سیاهان توسط نیروهای امنیتی در محوطه مرکز گوگل در ماینتین ویو کالیفرنیا مورد بازجویی قرار گیرند. گوگل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

این شکایت پس از آن مطرح می‌شود که تنظیم کننده حقوق مدنی ایالت کالیفرنیا و اداره اشتغال و مسکن عادلانه آن تحقیق در مورد رفتار گوگل با کارگران زن سیاه پوست و تبعیض احتمالی در محل کار آنها را آغاز کرده است.

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *