Felt which is the main and basic brand of Abrasaj Shahroud village products 660x330 - نمد که برند اصلی و اساسی تولیدات روستای ابرسج/ شاهرود

نمد که برند اصلی و اساسی تولیدات روستای ابرسج/ شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود با بیان اینکه دومین «جشنواره نمد ابرسج» برگزار شد، گفت: غرفه محصولات کشاورزی، صنایع دستی، نمد که برند اصلی و اساسی تولیدات روستای ابرسج در کل کشور محسوب می‌شود از جمله بخش‌های این جشنواره بود، بیان کرد: احیای بازی‌های بومی محلی مانند گردوبازی، پشتک بازی و… از جمله دیگر اقداماتی بود که در این جشنواره صورت گرفت.

مقداد تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دومین جشنواره گردشگری و بازی‌های محلی موسوم به «جشنواره نمد ابرسج» امروز جمعه در روستای ابرسج بخش بسطام شاهرود برگزار شد، تاکید کرد: علیرغم وضعیت ناپایدار جوی، استقبال بسیار خوبی از این رویداد فرهنگی، ورزشی به عمل آمد.

وی با بیان اینکه این رویداد توسط اداره ورزش و جوانان و میراث فرهنگی شهرستان شاهرود برگزار شد، افزود: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره در کار مقوله گردشگری، احیای کشتی با شال، از سنت‌های دیرینه و فراموش شده ابرسج بود که عمدتاً در مراسم، جشن‌ها، عروسی‌ها و… برگزار می‌شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود با بیان اینکه مسابقه کشتی با شال در این رویداد فرهنگی و گردشگری در دو وزن برگزار شد، گفت: کشتی سنتی یکی از بخش‌هایی است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غرفه آموزش بازی‌ها و ورزش‌های بومی محلی ابرسج با هدف احیای این بازی‌ها از جمله دیگر بخش‌های جانبی دومین «جشنواره نمد ابرسج» بود، تاکید کرد: سال‌ها است که تلاش داریم چنین رویدادهای مشابهی را در دیگر نقاط شهرستان شاهرود و به خصوص روستاها برگزار کنیم تا شاهد احیای سنت‌ها و بازی‌های بومی و محلی و در نهایت نشاط اجتماعی باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی با حمایت‌های بیشتر بتوانیم شاهد برگزاری جشنواره‌هایی مانند اسب دوانی در میغان، نمد و کشتی با شال در ابرسج و… در شهرستان شاهرود باشیم.

همچنین ببینید

برند همراه اول

برند همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو

بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری کشور در بخش ارتباط با بازارهای بین‌المللی با حمایت نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور آغاز به کار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *