برند سن‌ایچ

انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربران

پایگاه خبری دنیای برند، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹، نوید محمدزاده با حضور در تبلیغی از برند سن‌ایچ، به سفیر یا مبلغ این برند، تبدیل شد.

تبلیغ نویدمحمدزاده برای برند سن‌ایچ، ابتدا در قالب یک ویدئو بود؛ در آن ویدئوی تبلیغاتی نوید محمدزاده روبه‌رویی آیینه‌ای نشسته است و در حالی که مونولوگ‌هایی بیان می‌کند، روی میزش یک آبمیوه از سن‌ایچ قرار دارد.

همچنین برند سن‌ایچ با انتشار پستی از این تبلیغ در صفحه اینستاگرام خود از عبارت «سن‌ایچ، نوید و دیگر هیچ» استفاده کرد.

در این گزارش از تحلیل فضای مجازی، به سراغ بررسی بازخورد کاربران نسبت به این تبلیغ و سفیر شدن نوید محمدزاده رفته‌ایم؛
آیا سن‌ایچ با انتخاب نوید محمدزاده توانسته خودش را بیشتر در دل مردم جا کند؟ یا قرار دادن محمدزاده به عنوان سفیر، یک انتخاب اشتباه با اثری معکوس بوده است؟ با لایف‌وب همراه باشید تا به صورت دقیق، بازتاب این تبلیغ را در توییتر مورد بررسی قرار دهیم.

میزان توجه به سن‌ایچ در دو سال اخیر در توییتر و بررسی تاثیر تبلیغ نوید محمدزاده بر آن

بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای سال ۹۸ تا انتهای اردیبهشت ۱۴۰۱ حدودا ۱۰.۵ هزار توییت درباره سن‌ایچ، توسط ۸.۷ هزار کاربر در توییتر منتشر شده است که این تعداد توییت حدود ۱۰۲ هزار لایک دریافت کرده‌اند.

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 01 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربرانتصویر بالا میانگین تعداد توییت، تعداد کاربر و میزان لایک دریافتی‌های توییت‌های مربوط به سن‌ایچ را در قبل و بعد از تبلیغ این برند توسط نوید محمدزاده نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید تمام این سه مورد بعد از انتخاب محمدزاده به عنوان سفیر برند، افزایش داشته‌اند.
در ادامه به رویکرد توییت‌ها و نوع نگاه کاربران، بیشتر می‌پردازیم.

مقایسه میزان انتشار توییت درباره برند سن‌ایچ، با اشاره و بدون اشاره به نام «نوید محمدزاده»

تصویر زیر نموداری از انتشار محتوا درباره برند سن‌ایچ را از سال ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ نمایش می‌دهد؛ ستون‌های آبی مربوط به صحبت از سن‌ایچ بدون اشاره به نوید محمدزاده و ستون‌های قرمز رنگ، مربوط به اشاره به نام این بازیگر مشهور هستند.

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 02 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربرانجالب است بدانید که با وجود شروع این تبلیغ از تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۹۹، صحبت‌های مربوط به وی و سن‌ایچ در تیرماه اوج گرفته و دوام چندانی هم نداشته است.

صحبت از سن‌ایچ بعد از موج واکنشی به تبلیغات نوید محمدزاده در تیر ۹۹ و به ویژه در سال ۱۴۰۰، نسبت به زمان قبل از حضور نوید محمدزاده، افزایش چندانی نداشته و همانند روال قبل بوده است؛
به عبارتی میزان توجه به برند سن‌ایچ قبل و بعد از تبلیغات محمدزاده برای آن، دچار تغییر چشمگیری نشده است و توجه جدی مخاطب، تنها در همان زمان موج اولیه حضور محمدزاده بوده است.

حال آیا این میزان توجه مقطعی نیز توانسته رضایت مخاطب را به همراه داشته باشد یا اینکه با اثر معکوس همراه بوده است؟

در ادامه به بررسی نظرات مخاطبین پیرامون تبلیغات نوید محمدزاده برای سن‌ایچ می‌پردازیم و حس مخاطب نسبت به سن‌ایچ را در این تبلیغ می‌سنجیم.

موضوعات مطرح شده در توییت‌های کاربران درباره تبلیغ سن‌ایچ توسط نوید محمدزاده

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 03 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربراندر تصویر بالا، موضوعات اصلی محتواهای منتشر شده درباره این تبلیغ را می‌بینید؛ بیشترین موضوع مطرح شده در توییت‌ها، کنایه به محمدزاده برای روی آوردن به این تبلیغ برای درآمدرزایی بیشتر بوده است.
همچنین از آنجایی که تعدادی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گوناگون، دستمزد نوید محمدزاده برای اجرای این تبلیغ را اعلام کردند؛ در محتواهای منتشر شده با مضمون بالا، به دستمزد میلیاردی محمدزاده برای تبلیغ سن‌ایچ اشاره شده است.

موضوع بعدی با اختصاص دادن ۱۹ درصد از توییت‌های مربوطه به خود، درباره عدم تاثیرگذاری یا اثر منفی حضور نوید برای ترغیب به خرید محصولات برند سن‌ایچ بوده است؛ عدهٔ زیادی از کاربران به عدم تطابق شخصیت نوید محمدزاده با هویت برند سن‌ایچ، معتقد بودند و در همین راستا این تبلیغ را بی‌تاثیر شمردند یا حتی آن را اثری منفی برای سن‌ایچ، دانستند.

۱۵ درصد از محتواهای منتشر شده توسط کاربرات توییتری، مضمونی تحت عنوان «تعجب و عدم انتظار از حضور محمدزاده در تبلیغ سن‌ ایچ» داشتند.
انتظار می‌رود که این موضوع نیز برخاسته از شخصیت متفاوت نوید با برند و دلایل دیگری باشد.

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 04 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربران
در سایر توییت‌ها به کنایه به رفتارها و نقش‌های کلیشه‌ای نوید محمدزاده و تکرار به آن در تبلیغ، ضعف‌های تبلیع سن‌ایچ، اشتباه این برند در انتخاب سفیر، انتقاد از کیفیت پایین ایفای نقش محمدزاده و انتقاد به حضور سلبریتی‌ها در تبلیغات اشاره شده بود.

همچنین ارتباط دادن حواشی مربوط به این بازیگر مشهور با تبلیغ سن‌ایچ، حمایت و دفاع از وی برای انجام این تبلیغ و تعریف و حمایت از سن‌ایچ از دیگر موضوعات مطرح شده در توییت‌های کاربران بودند.

تحلیل حس کاربران نسبت به حضور نوید محمدزاده در تبلیغ سن‌ایچ

اگر پاراگراف قبلی را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که حدس زدن حس کاربران نسبت به تبلیغ جنجال‌برانگیز سن‌ایچ، کار سختی نیست زیرا اکثر موضوعات توییت‌ها رویکردی منفی داشتند.

نمودار زیر حس کاربران نسبت به این تبلیغ را نشان می‌دهد؛ همان‌طور که مشاهده می کنید رویکردها نسبت به آن، ۷۷ درصد منفی، ۱۸ درصد خنثی و تنها ۵ درصد مثبت بوده است.

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 05 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربراندر ادامه می‌توانید چند نمونه از توییت‌های کاربران را ببینید و جمع‌بندی مربوط به این تبلیغ را بخوانید.

اشاره به حضور نوید محمدزاده در تبلیغ سن‌ایچ برای پول:

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 06 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربراناشاره به اشتباه سن‌ایچ در انتخاب سفیر:

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 07 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربران
حمایت و دفاع از نوید محمدزاده برای حضور در تبلیغ سن‌ایچ:

Examining users views on the selection of Navid Mohammadzadeh as the brand ambassador of Senvich 08 - انتخاب نوید محمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ و گزارشی از نگاه کاربرانجمع‌بندی:

با نتایجی که بررسی و بیان کردیم، به نظر می‌رسد انتخاب نویدمحمدزاده به عنوان سفیر برند سن‌ایچ، از نگاه کاربران، چندان هم انتخاب درست و دلنشینی نبوده است و گویا سن‌ایچ به قیمت «دیده شدن» یا «فروش بیشتر» نه تنها بر محبوبیت خود اضافه نکرده بلکه شاید به محبوبیت سابق خودش هم لطمه‌ای وارد کرده باشد؛ اما نکتهٔ مهمی که باید آن را در نظر بگیریم هدف هر برند از تبلیغات است، با فرض اینکه هدف سن‌ایچ، «افزایش فروش» بوده، احتمال می‌رود که توانسته باشد تا حدی از این هدف را محقق کند؛ در واقع نگاه کاربران و متخصصان تبلیغات، می‌تواند درست و انتقادات‌شان بر پایه منطق باشد اما این موارد لزوما نمی‌توانند مانعی در راه اهداف تبلیغاتی برندها باشند.

منبع: لایف‌وب

همچنین ببینید

photo 2024 06 26 09 41 37 660 310x165 - فرانسه همچنان رتبه اول گردشگری جهان باقی ماند

فرانسه همچنان رتبه اول گردشگری جهان باقی ماند

گردشگری سازمان ملل، در آخرین گزارش خود، ۱۰ کشور برتر گردشگرپذیر جهان را معرفی کرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *