برند و پروانه داخلی

تأکید بر لزوم مصرف محصولات و مواد غذایی بهداشتی دارای برند و پروانه داخلی

پایگاه خبری دنیای برند، مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر لزوم مصرف محصولات و مواد غذایی بهداشتی دارای برند و پروانه داخلی تاکید کرد و گفت: باید استفاده از محصولات داخلی فرهنگ سازی شود. بیشتر محصولات غذایی و آشامیدنی خارجی موجود در بازار فیک و تقلبی است.

محمد حسین اصفهانی زاده با بیان اینکه ماهانه ۳.۵ تا چهار میلیون دلار صادرات مواد غذایی و آشامیدنی از استان صادر می‌شود، افزود: محصولات لبنی، نوشیدنی‌ها و غیره به کشورهایی نظیر روسیه، خلیج فارس، کشورهای اروپایی و اوراسیا و غیره صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای کیفیت مواد غذایی نیز گفت: این کارخانه‌ها تابع مقررات و استانداردهایی هستند و باید این ضوابط را رعایت کنند.

وی با اظهار اینکه بیش از ۵۰۰ کارخانه مواد غذایی و آشامیدنی در استان وجود دارد، گفت: حدود ۴۰۰ کارخانه مواد غذایی در استان فعال است و تلاش می‌کنند محصولاتی تولید کنند که مشتری پسند باشند.

اصفهانی زاده با عنوان اینکه ضوابط خاصی برای محصولات نوآورانه وجود ندارد، گفت: سعی می‌کنیم براساس محصولات مشابه خارجی به آنها پروانه دهیم تا از گردونه رقابت عقب نمانند.

وی درباره قاچاق مواد غذایی با بیان اینکه قاچاق محصولات وجود دارد، گفت: به دلیل گران شدن دلار هرچند میزان قاچاق کم شده است اما وجود دارد و بیشتر محصولات تقلبی هستند نه وارداتی زیرا با گرانی دلار واردات آن صرف ندارد و عمده محصولات فیک و تقلبی هستند.

منبع: مهر

همچنین ببینید

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری نه تنها تصمیمی خلاف قانون است که آثار زیان‌بار فراوانی را نیز به‌همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *