Emphasis on the development of Makran beaches - تاکید بر توسعه سواحل مکران

تاکید بر توسعه سواحل مکران

پایگاه خبری دنیای برند،توسعه مکران از سال مورد توجه قرار گرفته است. بندر راهبردی مکران در شرق استان هرمزگان حوالی جاسک و در منطقه کوه‌مبارک قرار دارد، طول سواحل مکران ۱۴۴۰ کیلومتر است که حدود ۹۰۰ کیلومتر آن در استان هرمزگان و ۵۴۰ کیلومتر آن در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته و از آن‌جایی که یکی از استراتژی‌های سازمان بنادر، توجه ویژه به بنادری است که در آینده نقاط راهبردی خواهند بود؛ توجه به این بندر هم در دستور کار قرار دارد و به گفته مسئولان، مطالعات اقتصادی‌ برای توسعه آن در حال انجام است.

در دولت سیزدهم مقرر شد آنچه که بر زمین مانده از سر گرفته شود، از این رو توسعه سواحل مکران از نظر نقش و کارکرد ملی و به‌عنوان یک ابرپروژه مطرح شده و این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت.

در این راستا سیاوش ره‌پیک -دستیار ویژه دبیر شورای توسعه سواحل مکران- در هفته‌ای که گذشت، خاطرنشان کرد: اگر بخواهد اتفاقی در سواحل مکران رخ دهد، باید سبک حکمرانی دیگری اینجا جاری شود، با این قوانین و مقررات نمی‌توان به توسعه ادامه داد، اگر سرمایه‌گذاری غیر از دولت بخواهد به این منطقه بیاید، باید مشوق‌هایی برایش وجود داشته باشد و نه اینکه مجوزها مانع کارش شود.

منبع ایسنا

همچنین ببینید

Img20240501113719986 310x165 - پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

پیشنهادهای ارزی اتاق ایران برای مراجع ذی ربط ارسال می شود

با آغاز تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران در سال ۱۳۹۷ تا به امروز، مشکلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *