برند گرشگری

انتقاد از برند گردشگری ایران

یکی از مدیران اسبق گردشگری با انتقاد از عدم حق کپی در طرح سیمرغ گردشگری ایران گفت: چند سال پیش سیمرغ گردشگری ایران راطراحی کردم ولی اکنون با اندکی تغییر و هزینه‌های میلیاردی آن را ثبت کردند.

پایگاه خبری دنیای برند به نقل از مهر، حبیب الله متحدین از مدیران اسبق گردشگری که پس از بازنشستگی اکنون مدیر انجمن توسعه گردشگری نیشابور و فعال میراث فرهنگی است به خبرنگار مهر گفت: در سال ۸۴ پس از ۱۲ سال مطالعه به این نتیجه رسیدم که ایران بر خلاف کشورهای دیگر هنوز یک برند گردشگری ندارد. بنابراین آن زمان که در دفتر تدوین استانداردهای گردشگری فعالیت می‌کردم با تحصیلاتی که در حوزه معماری داشتم،؛ طرح برند گردشگری را برای ثبت به وزارت ارشاد دادم آن زمان توجهی به این طرح نشد. ولی همان موقع نامه نگاری‌های خود را به رؤسای سازمان میراث فرهنگی انجام دادم از جمله آقای ملک زاده تا آقای مونسان.

وی گفت: این پیگیری‌ها را پس از اینکه بازنشسته شدم ادامه دادم تا اینکه متوجه شدم برند گردشگری ایران سیمرغ شده است همان سیمرغی که من طراحی کرده بودم حتی شنیدم برای آن چند میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

متحدین درباره علت انتخاب سیمرغ برای برند گردشگری ایران بیان کرد: سیمرغ در منطق‌الطیر عطار آمده که تمام جهان را به سوی آسمان دعوت می‌کند آسمانی که از آن رانده شده‌ایم. این برند یک سفر روحانی را تداعی می‌کرد. بنابراین سر سیمرغ رو به آسمان بود در حالی که سیمرغی که اکنون معاونت گردشگری طراحی کرده رو به افق و زمین دارد. ۳۰ مرغ اشاره به حضرت باری تعالی است و دریایی از پرندگانی که هر کدام نماد یک دسته از انسان‌ها است. ۳۰ مرغ یعنی ۳۰ سفر.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

وی ادامه داد: برند گردشگری که من طراحی کردم نماد گردشگری جمهوری اسلامی ایران است ولی نمادی که وزارت میراث فرهنگی طراحی کرده نماد گردشگری ملی است. کدام یک مهم‌تر است نماد گردشگری جمهوری اسلامی یا ملی؟

متحدین با بیان اینکه تمام مدارک مربوط به مطالعات و طراحی برند گردشگری ایران با طرح سیمرغ را در اختیار دارد گفت: این طرح حتی به تأیید سازمان میراث فرهنگی وقت نیز رسید. همان زمان آقای کزازی عبارت ادبی ایران سرزمین مینو و معنا را نیز به مفهوم نماد اضافه کرد.

همچنین ببینید

The reaction of the Minister of Communications about the fake Nokia company in Iran 310x165 - واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

واکنش وزیر ارتباطات درباره شرکت تقلبی نوکیا در ایران

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، درباره شرکت تقلبی نوکیا گفت: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آنها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x