سوله خرپایی

ساخت و اجرای انواع سازه فلزی با سازه پوشش ماموت

پایگاه خبری دنیای برند، میتوان گفت که تاریخچه استفاده از انواع سازه یا اسکلت فلزی به دوران قرون وسطی باز میگردد که معمولاً از آهن و فولاد و با تکنولوژی ساده تری ساخته میشدند. با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری بخار در اواسط قرن ۱۹، توسعه سازه ها و اسکلت فلزی صورت گرفت. از آن زمان به ویژه با توسعه تولید فولاد، سازه های فلزی به طور گسترده  جهت ساخت انواع سوله صنعتی و فلزی به کار گرفته شدند.

اسکلت یا سازه فلزی چیست و چه کاربردی در صنعت ساخت و ساز دارد؟

اسکلت یا سازه فلزی به یک سیستم سازه ای اشاره دارد که از قطعات فلزی مختلف تشکیل شده است و برای حمل و انتقال بارها در ساختمان ها و سازه های دیگر به  کار میرود. این نوع سازه با استفاده از تیرها، ستون ها، نگهدارنده و دیگر قطعات فلزی، یک چارچوب سازه ایجاد میکند که میتواند وزن ساختمان یا بارهای دیگر را به سطح زمین منتقل کند.

از سازه و اسکلت فلزی به دلیل استحکام بالا، انعطاف پذیری و وزن سبک در صنعت ساخت و ساز، استفاده میشود. این نوع سازه ها در ساختمان مسکونی، تجاری، سوله های صنعتی و زیرساخت هایی نظیر پل ، تأسیسات نفت و گاز، نیروگاه و بسیاری از پروژه های بزرگ دیگر به کار میروند.

انواع سازه و اسکلت فلزی سازه

شرکت سازه پوشش ماموت با دهه ها تجربه و مهارت، توانسته به طور مداوم ظرفیت تولید خود را افزایش داده و به ۱۰۰.۰۰۰ تن در سال برساند و در بیش از هزار پروژه ساختمانی، صنعتی و نیروگاهی مانند برج بانک آینده، ایران مال، نیروگاه های برق عراق و سوریه، سالن های تولیدی متعدد و پل ابوکمال در سوریه فعالیت نماید.

انواع سوله و اسکلت فلزی که سازه پوشش ماموت پیاده سازی میکند:

سازه تیرورقی یا سوله سنگین

اسکلت سوله تیرورقی از تیرهای فلزی به عنوان عناصر عمودی، تشکیل شده  است که به بهترین نحو بارهای وارد شده را به زمین منتقل مینماید. در کنار این اسکلت فلزی، ورق های فلزی از جنس فولاد با قابلیت مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، به عنوان پوشش سقف و دیوارها به  کار گرفته میشوند.

مزایای سازه تیر ورقی:

  • افزایش طول عمر سوله تا چندین دهه
  • استفاده از فناوری مدرن در ساخت سازه
  • امکان اجرا پروژه با دهانه وسیع
  • صرفه جویی در هزینه نسبت به سایر موارد
  • نصب و اجرای آسان و سریع به دلیل ساختار پیچ و مهره ای

از این سازه ها در ساخت پل های جاده ای، پل راه آهن، پل بزرگراه، کشتی سازی، انواع سوله صنعتی، سکوهای نفتی و گازی، سازه های بالابر و… استفاده میشود. اما بیشترین کاربرد تیر ورق ها در ساخت پل است که اغلب تیر ورق با دهانه ۳۰ متر هستند.

Construction and execution of all types of metal structures 0 - ساخت و اجرای انواع سازه فلزی با سازه پوشش ماموتسازه خرپایی یا سوله سبک

سوله خرپایی یا سوله سبک همانطور که از نامش پیداست نوعی سوله صنعتی سبک است که ویژگی اصلی آن، وزن سبک است که به واسطه تیرها و ورق فلزی با وزن کمتر نسبت به ساختمان سنتی ایجاد میگردد. این ویژگی باعث سهولت در نصب و اجرا، کاهش هزینه ترابری و سازه پایه و نیز افزایش سرعت در فرآیند ساخت و اجرای اسکلت و سازه فلزی میشود.

مزایای سازه خرپایی:

  • نصب سریع: بیشتر خرپاها در کارخانه ساخته شده و به عنوان یک سازه کامل به محل پروژه منتقل میشود.
  • افزایش دهانه: ویژگی مثلثی بودن در سازه خرپایی باعث شده تا در مواقع لزوم بتوان از قابلیت افزایش دهانه بهره مند شد.
  • توزیع بار: ساختار مثلث شکل این نوع سازه این امکان را میدهد تا تمام وزنی که روی پهلوها (پاها) اعمال میشود، در پایین و دور از مرکز توزیع گردند

سازه خرپایی یک روش پایه گذاری مهندسی است که به لحاظ مزایای فنی و اقتصادی در پروژه های ساختمانی متعدد به کار میروند. یکی از مزایای برجسته این نوع سازه ها، توانایی انتقال بارهای ساختمانی به خاک با پایداری بسیار بالاست. این ویژگی باعث میشود سازه های خرپایی به عنوان پایه قوی و مطمئن برای ساختمان های بلند و سنگین به شمار آیند.

سازه های خرپایی قادرند در برابر تغییرات خاصیت خاک، نیازمندی محلی و… که در زمان ساخت و بهره برداری ایجاد میشوند، انعطاف پذیری مناسبی داشته باشند.

سازه قوسی یا UBM (Ultimate Building Machine)

سوله UBM نوعی سوله صنعتی فلزی است که اسکلت آن از پانل های قوسی شکل ساخته شده که توسط دستگاهی به نام  UBMتولید میشوند. دستگاه UBM ورق فلزی گالوانیزه را در اشکال مورد نظر خم میکند و به شکل قوسی در می آورد.

از مزایای سوله UBM میتوان به سرعت ساخت به دلیل یکپارچگی و هماهنگی بالا در مراحل طراحی، هزینه تولید و نصب کمتر، کیفیت ساخت بالا و انعطاف پذیری در طراحی و همچنین کاهش پسماند ساخت اشاره کرد.

Construction and execution of all types of metal structures 1 - ساخت و اجرای انواع سازه فلزی با سازه پوشش ماموتسوله های فلزی چند ضلعی

سوله فلزی چند ضلعی نوعی سوله صنعتی محسوب میشوند که در طراحی آن به جای استفاده از دیوارهای صاف، از دیوارهای چند ضلعی استفاده میشود. این نوع سوله های فلزی نیز مزایای متعددی از جمله استحکام بالا، فضای داخلی بیشتر و نمای ظاهری خاص تری دارند.

سوله های فلزی دو دهانه

سوله های فلزی دو دهانه نوعی سازه صنعتی هستند که به جای یک دهانه، از دو دهانه برخودار هستند. این نوع سوله مزایای متعددی از جمله فضای داخلی بیشتر، دسترسی آسان تر و تهویه بهتری نیز به همراه دارند.

چرا اسکلت فلزی سازه پوشش ماموت؟

  • مقاومت و استحکام بالا: اسکلت ها و سازه های فلزی تولید شده توسط شرکت سازه پوشش ماموت از متریال با کیفیت عالی ساخته می شوند، که موجب مقاومت و استحکام بالایی در برابر بارها و فشارهای مختلف می گردد.
  • انعطاف پذیری در طراحی: یکی از ویژگی های منحصر به فرد سازه فلزی ماموت این است که قابلیت انعطاف در طراحی را فراهم می کنند، به این معنا که میتوانند با توجه به نیازهای ویژه هر پروژه تنظیم و براساس درخواست مشتریان و نوع کاربری پیاده سازی شوند.
  • توانایی اجرای پروژه های متنوع: سازه پوشش ماموت این قابلیت را دارد تا سازه ها و اسکلت فلزی خود را در انواع کاربری در صنایع مختلف ارائه دهد و براساس نیاز مشتریان و استانداردهای لازم آن کاربری، طراحی و اجرای پروژه را پیاده سازی نماید.
  • مقرون به صرفه: به دلیل سهولت در نصب، مقاومت و استحکام بالا، استفاده از اسکلت فلزی سازه پوشش ماموت میتواند به افزایش کارایی اقتصادی پروژه های ساختمانی کمک بسیاری کند.

قیمت ساخت و اجرای سازه فلزی

برخی از عواملی که بر قیمت تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • اندازه و مقیاس پروژه: ابعاد و مقیاس پروژه بر تعداد و نوع مواد مصرفی، زمان و نیروی کار مورد نیاز تأثیر میگذارد.
  • طراحی و مهندسی: پیچیدگی طراحی و مهندسی سازه نیز جزو عواملی است که بر قیمت تأثیرگذار خواهد بود. سازه هایی با طراحی پیچیده نیاز به مهندسی دقیق تر دارند که ممکن است هزینه را افزایش دهند.
  • نوع متریال مصرفی: نوع و کیفیت متریال مصرفی نیز بر قیمت تأثیرگذار است. مثلاً انتخاب فولاد با کیفیت بالا در مقایسه با فولاد معمولی هزینه بیشتری دارد.
  • شرایط محیطی: محل قرارگیری پروژه، شرایط آب و هوا، نوع خاک و سایر عوامل محیطی نیز بر قیمت اجرای سازه تأثیر میگذارد.
  • زمان اجرا: زمان مورد نیاز برای اجرای پروژه نیز به عنوان یک عامل مهم در محاسبه هزینه ها در نظر گرفته خواهد شد.

جهت دریافت قیمت دقیق برای پروژه خاص خود، بهتر است با شماره های ۴۵۰۰-۰۲۶ و ۴۵۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

How to have a great trip to Antalya 310x165 - چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

چگونه سفری عالی به آنتالیا داشته باشیم؟

برای سفری عالی به آنتالیا ابتدا باید اطلاعاتی کامل درمورد این شهر داشته باشید و یک برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید تا بهترین سفر زندگی خود را تجربه کنید. در برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر، انتخاب هتل خوب مانند هتل ونزیا پالاس دلوکس ریزورت آنتالیا، رزرو به‌موقع بلیط هواپیما آنتالیا و ... اهمیت دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و در حال برنامه‌ریزی هستید، این مطلب را اتا انتها بخوانید تا با نکات ویژه یک سفر خوب به آنتالیا آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *