دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه

ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای اقلام الکتریکی و الکترونیکی

پایگاه خبری دنیای برند، از سوی محمدصادق مفتح «قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی» دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی اقلام الکتریکی و الکترونیکی ابلاغ شد.

ارائه ساختار شناسه کالا، ارایه راهکار ثبت شناسنامه،اخذ و نصب شناسه کالا، تعریف فرآیند اجرایی و تعیین اولویت‌ها از اهداف ابلاغ این دستورالعمل اجرایی بوده است.

کالاهای مشمول این ابلاغیه کلیه کالاهای الکتریکی و الکترونیکی میباشند. بر این اساس تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام کالاهای مشمول، ملزم به ثبت شناسنامه و اخذ شناسه کالا برای کلیه سطوح محصول تا انتهای زنجیره فروش و نصب شناسه کالا تا کوچک ترین سطح بسته بندی کالاهای خود می باشند.

همچنین تمامی متقاضیان از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل باید جهت ثبت نام، احراز صلاحیت و انجام عملیات شناسه کالا به سامانه جامع تجارت مراجعه نمایند.

در این ابلاغیه همچنین گمرک نسبت به دریافت و ثبت گواهی ها و شماره شناسه کالا از سامانه جامع تجارت به استناد ماده ۸ آیین نامه ملزم شده است.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

همچنین اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و سازمان حمایت موظفند گزارش فرآیند اجرایی این دستورالعمل در سطح بازار و همچنین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی(تتا) گزارش استفاده از سامانه شناسه کالا را به دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت ارسال نمایند.

دستورالعمل صادره شامل کالاهایی است که بعد از الزام شناسه کالا تولید یا وارد می شوند، لذا تعیین تکلیف کالاهای موجود در کشور و ترخیص سفارشات قبل از الزام، به ترتیب مشمول ماده ۷ آیین‌نامه و ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات خواهد بود.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *